معرفی فناوری های برتر موبایلی جهان در زمینه کسب و کار

نوآوری در فضای تحت پوشش تلفن های همراه، با سرعتی بی سابقه ادامه دارد و شرکت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ماههای اخیر، مجموعه ای از فناوری ها در این حوزه صنعتی تولید شده که نقش مهمی در موفقیت نسل بعدی اپلیکیشن های مربوط به کسب و کارها ایفا می کنند. در این مقاله پنج فناوری جدید بررسی شده اند.

معرفی فناوری های برتر موبایلی جهان در زمینه کسب و کار

کلیک - این فناوری ها از نظر ما پتانسیل آن را دارند که موج بعدی نوآوری را در فناوری های موبایلی حوزه های کسب و کاری راه بیاندازند.
تلفن همراه، همچنان یکی از نکات مهم دستور کار اکثر مدیران بخش فناوری اطلاعات شرکت هاست. برخی روال ها مانند مدیریت دستگاههای تلفن همراه (MDM) به یک جریان اصلی در بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده، اما روند استفاده از پلت فرم ها در فضاهای کسب وکاری، بسیار کند تر از بازار مصرف کنندگان است. نوآوری در فضای تلفن همراه متوقف نشده است. در ماههای اخیر، این صنعت شاهد تولید مجموعه ای از فناوری های جدید بوده که نقش مهمی در موفقیت نسل بعدی نرم افزارهای موبایلی حوزه کسب و کار ایفا می کنند.

فهرست فناوری های موبایلی که می تواند به کسب وکارها هم مربوط باشد، آن قدر طولانی است که به سختی در یک مقاله می گنجد. این فهرست طولانی بار دیگر به ما ثابت می کند بازار این فناوری ها بازاری غیرقابل پیش بینی است. ما در این مقاله تمرکز خود را روی فناوری هایی قرار داده ایم که ، هر چند جدید هستند، اما به مقدار زیادی در اپلیکیشن های موبایلی عرضه شده به بازار مورد استفاده قرار می گیرند و بلافاصله در سناریوهای شرکت ها نیز قابل اجرا هستند. ما معتقدیم فناوری هایی که در ادامه ذکر می کنیم، در آینده ای نزدیک می توانند بر کسب و کارها تاثیر بگذارند.

۱٫ آموزش ماشین برای تحلیل موبایل
تکامل آموزش ماشین و فناوری های تحلیلی پیش بینی کننده، کار خود را آغاز کرده تا نسل بعدی تحلیل گران تلفن همراه را قدرتمند تر از گذشته سازد. اولین موج پلت فرم های تحلیل تلفن همراه، بر معیارهای پایه کسب و کار مانند بازدیدهای کاربر، حفظ کاربر یا تعامل با او، و همچنین بر معیارهای عملیاتی مانند سقوط برنامه ها، تماسهای API و غیره تمرکز دارد. ظهور آموزش ماشین، پردازش جریانهای داده، و تحلیل های پیش بینی کننده، به کسب و کارهای مختلف اجازه داده تا در مورد داده های موبایلی بینشی به دست آورند که کسب آنها در گذشته امکان پذیر نبود.

فناوری های نوین تحلیل جریان، امکان آن را می دهند که جریان داده های موبایلی در زمان واقعی نمایش داده شوند. این داده ها شامل صدها هزار یا حتی میلیونها رویداد هستند. فناوری های آموزش ماشین به ما امکان می دهند فعالیت های زمان واقعی را در برنامه های کاربردی موبایلی پیش بینی کرده یا دقت انتخاب محتوا را روی بخش خاصی از یک اپلیکیشن موبایلی بررسی کنیم. هر چند که به کار گیری آموزش ماشین برای تحلیل موبایل، مفهومی نسبتا جدید است، اما به نظر می رسد پلت فرم های تبلیغات موبایلی، در این عرصه پیشرو بوده اند. پلت فرم هایی مانند میکس پانل (Mixpanel) و فلوری یاهو (Flurry) نیز در جایگاه بسیار خوبی برای گسترش برنامه های تحلیل موبایلی خود با استفاده از آموزش ماشین و مدل های پیش بینی کننده قرار دارند.

۱a9dcba2349fef2bb823c39e45dd6c96-yahoo-acquires-flurry-to-gain-foothold-in-mobile-ecosystem

۲٫ جریان اپلیکیشن های موبایلی
جریان اپلیکیشن ها، یک بازار چندین میلیارد دلاری برای اپلیکیشن های دسکتاپی ایجاد کرده و پتانسیل آن را دارد که بازار بزرگتری برای اپلکیشن های موبایلی بسازد. توانایی ایجاد جریان داده ها، محتواها یا کل اپلیکیشن بر اساس نیاز به مکانهای امن و متمرکز، می تواند کاتالیزوری برای تسریع ورود اپلیکیشن های موبایلی به کسب و کارها در مقیاس بزرگ باشد.
در ماههای اخیر، شاهد پیشرفت های قابل توجهی در فناوری های جریان سازی برای اپلیکیشن ها بوده ایم که توسط شرکت هایی مانند گوگل ارائه شده اند. این پیشرفت ها، اولین نشانه های قابلیت کاربرد این فناوری ها در سناریوهای ایجاد جریانهای اصلی هستند. در حالی که کاربران حاضر در بازار مصرف کنندگان از فناوری های ساخت جریان در اپلیکیشن های موبایلی بهره می برند، پیامدهای استفاده از این فناوری ها در فضای کسب و کاری، می تواند قابل توجه باشد و بسیاری از چالش های موجود در این عرصه، مانند چالش های مربوط به امنیت و توزیع، را برطرف نمایند.

deeplink-me_

۳٫ پیوند عمیق
پیوند عمیق، در حال تبدیل شدن به محبوب ترین روال در محاسبات مدرن تلفن همراه است. از لحاظ مفهومی، پیوند عمیق موبایلی ، فرمتی را برای راه اندازی یک اپلیکیشن موبایلی با پیکربندی خاص مشخص می کند. قسمت های مختلف این پیکربندی، عبارتند از صفحه اصلی، تصاویر، پروفایل کاربر و غیره. پیوند عمیق به پایه ای برای ایجاد قابلیت های موبایلی دیگر مانند کشف قسمتهای مختلف برنامه یا جستجو در آن، تبدیل شده است.
در زمینه کاربرد موبایل در کسب و کارها، پیوند عمیق به سازمانها اجازه خواهد داد گروهی از اپلیکیشن های موبایلی خاص را با استفاده از پیوندهای عمیق به یکدیگر مرتبط سازند. با استفاده از این مدل، اپلیکیشن های موبایلی کسب و کاری، می توانند بر کارهای خاصی تمرکز کنند و به صورت مستقل تکامل یابند و در عین حال، از طریق پیوند عمیق، با سایر اپلیکیشن های موبایلی نیز ارتباط برقرار کنند. پلت فرم هایی مانند Deeplink.me و Branch، در حال حاضر گزینه های خوبی برای فعال سازی پیوند عمیق در زمینه اپلیکیشن های موبایلی حوزه کسب و کار هستند.

preview_1415735614

۴٫ اپلیکیشن های موبایلی داده محور و خود سرویس (سلف سرویس)
اکثر اپلیکیشن های موبایلی حوزه کسب و کار، بر دسترسی به داده های سیستم های کسب و کاری مختلف و نمایش آنها تمرکز دارند. از این دیدگاه، تعداد سناریوی های کسب و کاری که از طریق دسترسی به داده های شرکتی در یک اپلیکیشن موبایلی به دست می آیند، بسیار بیشتر از تعداد اپلیکیشن هایی است که می توانند توسط تیم توسعه موبایلی یک شرکت تولید شوند. برای حل این چالش ها ، شرکت ها می توانند از پلت فرم ها و ابزارهایی استفاده کنند که ساخت خود سرویس اپلیکیشن های موبایلی را امکان پذیر می سازند.
برای آنکه پلت فرم های اپلیکیشن های موبایلی خود سرویس در یک کسب و کار عملکرد موثری داشته باشند، باید تالیف بدون درز انتهای جلویی (front-end) اپلیکیشن های موبایلی را با قابلیت های پیچیده انتهای عقبی (back-end) آن ترکیب کنند تا بتوانند به داده های سیستم های شرکت به شیوه ای امن دسترسی یابند. بعد از چند سال مجادله های مختلف، به نظر می رسد پلت فرم هایی مانند PowerApps مایکروسافت، Capriza و Supersonic شرکت AppGyver فرمولاسیون صحیح برای فعال سازی اپلیکیشن های موبایلی داده محور و خود سرویس را یافته اند.

scale_triangle1

۵٫ توسعه برنامه های پلت فرم متقابل
توسعه برنامه های پلت فرم بومی یا متقابل، در استراتژی های موبایلی هر کسب و کاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در سالهای اخیر، برنامه هایی مانند Xamarin یا Appcelerator ، انتخاب اصلی کسب و کارهای مختلف در توسعه اپلیکیشن های موبایلی بوده اند. علی رغم گزاره ارزشی عظیمی که توسط این فناوری ها فراهم می شود، بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می دهند برای پیاده سازی برنامه های موبایلی کسب و کاری، بر پلت فرم های بومی مانند اندروید و iOS تکیه کنند.

پس از چند سال تکامل فناوری های برنامه های پلت فرم متقابل، فضای کسب وکارها آماده آن شده که پذیرای حجم عظیمی از فناوری های موبایلی جدید باشد. یک پلت فرم متقابل، برای آنکه در یک کسب و کار معین موفق عمل کند، نه تنها باید امکان نوشتن برنامه های موبایلی توسط افراد کم تجربه را فراهم نماید، بلکه باید قابلیت های زیرساختی در زمینه هایی مانند آزمایش، توزیع، امنیت و ایجاد یک جامعه از توسعه دهندگان برتر را تقویت کند. به نظر می رسد تلاشهای اخیر که در این زمینه صورت گرفته، مانند ساخت React Native فیس بوک، ترکیب مناسبی از سادگی، استحکام و جذابیت برای توسعه دهنده را دارا می باشند و می توانند در فضای کسب و کارها نیز به کار روند.

ارسال نظر