مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی 2015

سال 2015 تمام شد و شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند متعددی در این سال بودیم. اما در بین تمامی گوشی‌های هوشمندی که در طول این سال میلادی معرفی شدند، برخی از محصولات رونمایی شده نسبت به سایر محصولات برتری‌هایی داشته‌اند.به گزارش کلیک، این برتری‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مشاهده شود، اما یکی از این زمینه‌ها، مقرون به صرفه بودن گوشی هوشمند است. تجربه نشان داده که کاربران نسبت به خرید محصولات مقرون به صرفه اشتیاق خاصی نشان می‌دهد و این موضوع از جمله دلایلی است که در روند افزایش فروش گوشی‌ها تاثیر به سزایی دارد. اما منظور از مقرون به صرفه بودن گوشی چیست؟ نباید لقب مقرون به صرفه را، ارزان قیمت یکی بدانیم! گوشی‌های ارزان قیمت در واقع محصولاتی هستند که قیمت ناجیزی داشته و در ازای آن خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری نه چندان قدرتمندی را ارائه می‌کنند. اما گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه محصولاتی هستند که مشخصات فنی آن‌ها جالب توجه بوده و قیمت فروش‌شان در مقایسه به این خصوصیات از نظر مشتری بسیار مناسب در نظر گرفته شده باشد.

مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی 2015

به گزارش کلیک، این برتری‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مشاهده شود، اما یکی از این زمینه‌ها، مقرون به صرفه بودن گوشی هوشمند است. تجربه نشان داده که کاربران نسبت به خرید محصولات مقرون به صرفه اشتیاق خاصی نشان می‌دهد و این موضوع از جمله دلایلی است که در روند افزایش فروش گوشی‌ها تاثیر به سزایی دارد. اما منظور از مقرون به صرفه بودن گوشی چیست؟ نباید لقب مقرون به صرفه را، ارزان قیمت یکی بدانیم! گوشی‌های ارزان قیمت در واقع محصولاتی هستند که قیمت ناجیزی داشته و در ازای آن خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری نه چندان قدرتمندی را ارائه می‌کنند. اما گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه محصولاتی هستند که مشخصات فنی آن‌ها جالب توجه بوده و قیمت فروش‌شان در مقایسه به این خصوصیات از نظر مشتری بسیار مناسب در نظر گرفته شده باشد.

ما در این مقاله قصد داریم که سه نمونه از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های سال 2015 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسب را دارید، حتما سه گوشی نامبرده شده‌ی زیر را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید و نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشید.

رتبه‌ سوم: گوشی هوشمند موتو جی 2015 (Moto G 2015)

گوشی هوشمند موتو جی 2015 کمپانی موتورولا که در برخی از منابع آن را نسخه‌ سوم گوشی موتو جی (Moto G 3rd edition) نیز می‌نامند در ماه جولای سال 2015 معرفی شد. این گوشی هوشمند بدون تردید یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید. اما مشخصات فنی این گوشی چگونه است؟

1

موتو جی 2015 از صفحه نمایشی 5 اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر اچ دی بهره می‌برد. صفحه نمایش این محصول با استفاده از پنل گوریلاگلاس 3 پوشانده شده و تراکم پیکسلی آن در حدود 294 پیکسل در هر اینچ است. این گوشی به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 410 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای و فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز مجهز است و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. موتورولا این گوشی هوشمند را به استاندارد ضد آب IPX7 نیز مجهز کرده که به موجب آن دستگاه می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری از آب باقی بماند. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول اندروید 5.1.1 و از نظر ظرفیت رم این گوشی در دو نسخه‌ی 1 و 2 گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه‌ی مجهز به رم 2 گیگابایتی این گوشی از حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه‌ی مجهز به رم 1 گیگابایتی آن حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی را به همراه دارد. قیمت این گوشی فوق‌العاده هم اکنون در حدود 180 دلار است که قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

رتبه‌ دوم: زنفون 2 ایسوس (Asus Zenfone 2)

گوشی هوشمند زنفون 2 ایسوس یکی از اولین گوشی‌های هوشمند سال 2015 بود که نشان داد ارائه‌ خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری مناسب صرفا دلیل موجه‌ای به منظور گران قیمت بودن آن محصول به شمار نمی‌رود. زنفون 2 ایسوس در ماه ژانویه‌ سال 2015 رسما معرفی شد و عرضه‌ انبوه آن از ماه مارس آغاز گردید. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که نمایشگر آن توسط پنل گوریلاگلاس 3 پوشانده شده است.

2

کمپانی ایسوس این گوشی هوشمند را در دو نسخه‌ متنوع عرضه کرده که یکی از آن‌ها به سیستم روی چیپ Atom Z3580 اینتل و رمی 4 گیگابایتی مجهز شده و نسخه‌ی دیگر آن از تراشه‌ Atom Z3560 اینتل و رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد. پردازنده‌ی مرکزی هر دو تراشه‌ها چهار هسته‌ای است اما فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن‌ها متفاوت خواهد بود. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند هم به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و باتری آن ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. ضمنا سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این گوشی هم اندروید 5.0 است. زنفون 2 ایسوس همچنین از نظر حافظه‌ داخلی نیز شامل سه نسخه‌ی 16، 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. اما قیمت این محصول چگونه در نظر گرفته شده و تا اندازه مقرون به صرفه است؟ هم اکنون نسخه‌ی بهره‌مند از رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ داخلی 64 گیگاباینی زنفون 2 ایسوس با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد و قیمت نسخه‌ی بهره‌مند از حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی و رم 2 گیگابایتی آن تنها 199.99 دلار خواهد بود. بنابراین این گوشی اندرویدی بدون تردید یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که در سال 2015 شاهد رونمایی و عرضه‌ آن بودیم.

رتبه‌ نخست: گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس (OnePlus X)

گوشی هوشمند وان پلاس ایکس این شرکت در لیست ما به عنوان مقرون به صرفه‌ترین گوشی سال 2015 انتخاب شده است. این گوشی در ماه اکتبر سال 2015 معرفی و طی ماه نوامبر همین سال عرضه شد. گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس از صفحه نمایشی 5 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که توسط پنل محافظ گوریلاگلاس 3 پوشانده شده است.

3

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول اندروید 5.1.1 است و کمپانی وان‌پلاس از تراشه اسنپدراگون 801 در ساختار آن بهره گرفته است. اسنپدراگون 801 کوالکام به پردازنده‌ای چهار هسته‌ای و مبتنی بر هسته‌های Krait 400 با فرکانس کاری 2.3 گیگارهرتز مجهز بوده و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 330 را نیز به همراه دارد. رم این گوشی 3 گیگابایتی است و حافظه‌ی داخلی آن ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند که البته این ظرفیت با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) تا سقف 128 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود. دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس هم به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است و باتری آن ظرفیت 2525 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. اما جالب توجه‌ این بخش مشخصات این گوشی مربوط به قیمت فوق‌العاده مناسب آن محسوب می‌شود که برابر با 250 دلار در نظر گرفته شده است. این موضوع سبب شده که گوشی هوشمند وان‌پلاس ایکس در لیست مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2015 رتبه‌ی نخست را ازآن خود کند.

به نظر شما چه گوشی‌های هوشمند دیگری در سال 2015 عرضه شدند که می‌توانند در لیست مقرون به صرفه‌ترین‌های ما جای داشته باشند؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر