رکورد بهره‌وری از سلول‌های خورشیدی شکسته شد

تبدیل نور خورشید به الکتریسیته یک فرآیند بسیار دشوار است و در واقع می توان گفت که این شکل از انرژی، پاک و تجدید پذیر است، ژاپن توانسته با استفاده از سلول های خورشیدی بیشترین بهره‌وری را از انرژی خورشیدی داشته باشد.

رکورد بهره‌وری از سلول‌های خورشیدی شکسته شد

به گزارش کلیک ، دانشمندان ژاپنی در طی تحقیقات خود به این علم دست پیدا کرده اند که بتوانند ۴۰ درصد از انرژی خورشید را به صورت خالص به برق و انرژی های دیگر تبدیل کنند. این سلول های خورشید چیزی حدود ۲۹ درصد بهره‌وری دارند و این در حالی است که بیشترین بهره‌وری متعلق به سلول هایی با پایین تر از ۲۰ درصد بوده است.

کمپانی Kaneko در این پروژه به صورت مستقیم دخالت دارد و به همین منظور اعلام کرده است که سلول های خورشیدی سیلیکونی ساخته این کمپانی با بهره‌وری ۲۹ درصد توانسته است رکورد بهره‌وری در شرایط آزمایشگاهی با درصد ۲۶٫۶ را نیز بشکنند. این رکورد مربوط به سال ۲۰۱۵ بود و تا امروز کسی نتوانسته بود با چنین اختلاف فاحشی این رکورد را بشکند.

سخنگوی شرکت Kaneko در ادامه افزوده است استفاده از سلول های خورشیدی سیلیکونی نقش بسیار مهمی در پیشبرد استقرار برق در شهر های بزرگ دارد و هم چنین تأکید کرد که انرژی حاصله از این فرآیند در ابعاد بزرگ و وسیع قابل استفاده است.

به منظور بهره‌وری بیشتر از انرژی خورشید در داخل سلول های خورشیدی شکاف هایی از الکترون ها وجود دارد که اجازه می دهد انرژی تا حد امکان هدر نرود. در واقع تیم تحقیقاتی این پروژه تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار داده اند تا بتوانند بیشترین مقدار جذب انرژی را از آفتاب داشته باشند.

رکورد بیشترین بهره‌وری از سلول‌های خورشیدی توسط دانشمندان ژاپنی

یکی از روش هایی که این کمپانی برای بهره وری بیشتر استفاده کرده است، به جای الکترود با مقاومت کم در سطح ساختار سلول های خورشیدی از فوتون ها با مقاومت بالاتر استفاده کرده است. بر روی سطح فوتون ها لایه ای ضد بازتاب وجود دارد تا حداقل انرژی دریافتی را ذخیره کند.

یکی دیگر از ویژگی های خوب این سلول های خورشید هزینه برآورد شده برای تولید آن ها است. ممکن است در آینده ای بسیار نزدیک افراد در بازار توانایی خرید این سلول های خورشیدی را داشته باشند. شاید این قدم بزرگی در جهت ذخیره انرژی های پاک و زنده نگاه داشتن زمین باشد.

ارسال نظر