Madden NFL 18 پرفروش ترین بازی ماه اوت شد

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین گزارش موسسه آماری NPD، بازی ورزشی Madden NFL 18 لقب پرفروش ترین بازی ماه اوت سال میلادی جاری را به نام خود ثبت کرده است.

Madden NFL 18 پرفروش ترین بازی ماه اوت شد

طبق روال همیشه، موسسه آماری مشهور NPD گزارش جدیدی از فروش عناوین ویدیویی، سخت افزارها و نرم افزارها در ماه اوت سال میلادی ۲۰۱۷ منتشر کرد. طبق این گزارش، آن طور که پیداست گویا روز به روز به محبوبیت و فروش کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی سوییچ اضافه می شود به طوری که این دستگاه در ماه جاری توانست فروش بیشتری نسبت به سایر کنسول ها از جمله ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ داشته باشد و برای دو ماه متوالی در صدر جدول پرفروش ترین کنسول ایالات متحده آمریکا در ماه اوت قرار گیرد.

بدون شک انتشار بازی دوست داشتنی Splatoon 2 و سایر عناوین ویدیویی خاطره انگیز به افزایش فروش کنسول نینتندو سوییچ تاثیر به سزایی گذاشته است. لازم به یادآوری است که به تازگی گزارش دیگری از فروش بیشتر کنسول نینتندو سوییچ نسبت به ایکس باکس وان در انگلستان خبر داده است. البته گفته شده فروش نینتندو سوییچ فاصله زیادی با فروش پلی استیشن ۴ دارد و نینتندو به این آسانی نمی تواند موفق ترین کنسول نسل هشتم را شکست دهد.

شرکت «الکترونیک آرتز» در انتشار بازی ورزشی جدید خود، Madden NFL 18، به بهترین نحو عمل کرده و این بازی شروع فوق العاده ای داشته است؛ به طوری که در ماه اول انتشار با غلبه بر فروش بازی های «جی تی ای وی»، Uncharted: The Lost Legacy و غیره در صدر جدول پرفروش ترین بازی های تمامی پلتفرم ها قرار گرفت. البته صدرنشینی بازی Madden NFL 18 چندان دور از انتظار نبود! از طرفی، بازی پرطرفدار و فوق العاده Grand Theft Auto V که چهار سال از انتشار آن می گذرد، کماکان قدرت نمایی می کند و در مکان دوم جا گرفت.

بنا به گزارش گروه NPD، در حال حاضر بیش از ۴۹ ماه از انتشار بازی «جی تی ای وی» می گذرد که از این ۴۹ ماه، حدودا ۴۱ ماه در میان بازی های پرفروش ماهانه حضور داشته است. به بیان دیگر، این آمار تقریبا ۱۶ برابر رکورد سایر عناوین ویدیویی است که فروش آن ها توسط موسسه آماری NPD بررسی شده است. این گروه مدعی است که می توان لقب پرفروش ترین بازی تاریخ را به عنوان GTA V اختصاص داد.

بازی بی نظیر Uncharted: The Lost Legacy که در ابتدا به عنوان بسته الحاقی ای برای نسخه چهارم این مجموعه معرفی و سپس به صورت اتفاقی به یک بازی کامل تبدیل شد، فروش قابل قبولی را تجربه کرد. توجه داشته باشید این عنوان ویدیویی در اواخر ماه اوت در بازارهای جهانی منتشر شده و بدین خاطر آمار دقیق فروش آن در ماه آینده میلادی مشخص می شود. همچنین طبق سیاست های گروه NPD، فروش نسخه های مختلف و ویژه (Digital Deluxe) و همچنین دیجیتالی آن در آمار منتشر شده در نظر گرفته نشده است. طبق این آمار، «آنچارتد: میراث گمشده» که هم اکنون با قیمت ۳۹٫۹۹ دلار به فروش می رسد، در جایگاه سوم پرفروش ترین بازی های ماه اوت قرار گرفته است.

دو بازی Splatoon 2 و Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز به ترتیب در مکان پهارم و پنجم جدول قرار گرفتند.

Madden NFL 18

همچنین بازی شوتر آنلاین Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands همچنان به فروش فوق العاده خود ادامه می دهد و کماکان صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های سال میلادی ۲۰۱۷ (تا پایان ماه اوت) است. بی شک انتشار بروز رسان های مختلف و پشتیبانی ها شرکت «یوبی سافت» در موفقیت این بازی مهیج بی تاثیر نبوده است.

در طرفی دیگر، با وجود اینکه داستان و وقایع آخرین نسخه مجموعه محبوب کال اف دیوتی یعنی Call of Duty: Infinite Warfare چندان مورد پسند منتقدان و بازیکنان قرار نگرفت، لیکن این بازی به عنوان پرفروش ترین بازی در طی ۱۲ ماه گذشته شناخته می شود و بیشترین فروش را در میان سایر عناوین ویدیویی در بازه مذکور داشته است. بهتر است بدانید نسخه جدید این مجموعه تحت عنوان Call of Duty: WWII در ماه آبان سال میلادی جاری برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی ویندوزی منتشر می شود.

سایر نکاتی که موسسه آماری NPD در خصوص آمار فروش بازی ها در ماه اوت ۲۰۱۷ منتشر کرده، به شرح زیر است:

  • فروش عناوین ویدیویی سبک مسابقه ای (Racing) در سال میلادی جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته، چیزی در حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است که دلیل اصلی چنین افزایشی، عرضه دو بازی Mario Kart 8 Deluxe برای نینتندو سوییچ و «فورزا هورایزن ۳» برای کنسول ایکس باکس وان است.
  • فروش عناوین ویدیویی سبک شوتر و اکشن در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته با ۳۰ درصد کاهش رو به رو شده است. البته موسسه آماری NPD معتقد است که این افت فروش کاملا طبیعی بوده چرا که بازی های جدید سبک شوتر در ماه های آینده منتشر می شوند.
  • با وجود اینکه فروش عناوین ویدیویی سبک شوتر نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما در حالت کلی، سال میلادی ۲۰۱۷ سومین سال پرفروش برای سبک شوتر محسوب می شود. میزان فروش این دسته بندی (سبک) در سال میلادی ۲۰۱۳ به حداکثر خود رسیده بود.

در مجموع، فروش عناوین ویدیویی کنسول ها و پلتفرم رایانه شخصی در ماه اوت سال ۲۰۱۷ و در ایالات متحده آمریکا به رقم ۲۸۲ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته میلادی، با ۳ درصد کاهش فروش مواجه شده است. فروش سالانه نرم افزار در ایالات متحده آمریکا ۲٫۹ میلیارد دلار بوده که تقریبا کمتر از یک درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داشته است.

با ترکیب دو دسته بندی سخت افزار و نرم افزار، فروش عناوین ویدیویی در ماه اوت از مرز ۵۶۸ میلیون دلار گذشته است. به علاوه، فروش لوازم جانبی و تجهیزات نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است.

Madden NFL 18

در ادامه می‌ توانید لیست اسامی بازی‌ های پرفروش ماه اوت سال میلادی ۲۰۱۷ را مشاهده کنید. توجه داشته باشید فروش دیجیتالی عناوین ویدیویی که در لیست زیر با علامت «*» نشانه گذاری شده اند، در نظر گرفته نشده است.

لیست ۱۰ بازی پرفروش تمامی پلتفرم ها در ماه اوت (تمامی پلتفرم ها):

  1. Madden NFL 18
  2. Grand Theft Auto V
  3. Uncharted: The Lost Legacy
  4. Splatoon 2
  5. Legend of Zelda: Breath of the Wild
  6. Rainbow Six Siege
  7. Mario Kart 8
  8. Call of Duty: Modern Warfare Remastered
  9. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  10. Overwatch

لیست ۱۰ بازی پرفروش کنسول Xbox One در ماه اوت:

  1. Madden NFL 18
  2. Grand Theft Auto V
  3. Call of Duty: Modern Warfare Remastered
  4. Rainbow Six Siege
  5. Forza Horizon 3
  6. Overwatch*
  7. Injustice 2
  8. Minecraft
  9. Ghost Recon: Wildlands
  10. For Honor

لیست ۱۰ بازی پرفروش کنسول PlayStation 4 در ماه اوت:

  1. Madden NFL 18
  2. Uncharted: The Lost Legacy
  3. Grand Theft Auto V
  4. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  5. Rainbow Six Siege
  6. MLB 17: The Show
  7. Overwatch*
  8. Call of Duty: Modern Warfare Remastered
  9. Injustice 2
  10. Ghost Recon: Wildlands

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ در ماه اوت:

  1. Splatoon 2*
  2. Mario Kart 8*
  3. Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  4. Arms*
  5. ۱-۲ Switch*
  6. Ultra Street Fighter II: The Final Challengers*
  7. Just Dance 2017*
  8. Lego City Undercover*
  9. Cars 3: Driven to Win*
  10. Minecraft: Story Mode*

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو ۳DS در ماه اوت:

  1. Miitopia*
  2. Hey! Pikmin*
  3. Pokemon Sun*
  4. Super Smash Bros.*
  5. Super Mario Maker*
  6. Pokemon Moon*
  7. Mario Kart 7*
  8. Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia*
  9. Mario Sports Superstars*
  10. New Super Mario Bros. 2*

فهرست پرفروش ترین بازی های تمامی پلتفرم ها از ابتدای سال ۲۰۱۷ الی پایان ماه اوت:

  1. Ghost Recon: Wildlands
  2. Legend of Zelda: Breath of the Wild
  3. Grand Theft Auto V
  4. For Honor
  5. Horizon: Zero Dawn
  6. Injustice 2
  7. Mass Effect: Andromeda
  8. Madden NFL 18
  9. NBA 2K17
  10. Resident Evil 7

لیست پرفروش ترین بازی های مختص پلتفرم ها در ۱۲ ماه گذشته:

  1. Call of Duty: Infinite Warfare
  2. Battlefield 1
  3. NBA 2K17
  4. Grand Theft Auto V
  5. Madden NFL 17
  6. Ghost Recon: Wildlands
  7. FIFA 17
  8. Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  9. Final Fantasy XV
  10. For Honor
ارسال نظر