5 گوشی برتر سال 2017 که در نوآوری حرف اول را زدند!

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا در واپسین روزهای سال 2017 میلادی شما را با متفاوت ترین و بهترین گوشی های سال 2017 از نظر نوآوری آشنا کنیم؛ پس با کلیک همراه باشید. 

5 گوشی برتر سال 2017 که در نوآوری حرف اول را زدند!

سال 2017 بدون شک یک سال مهم در عرصه تلفن های همراه به شمار می رفت؛ سالی که گوشی های بدون حاشیه توسط سامسونگ رونمایی شد و توسط اپل ادامه پیدا کرد؛ سالی که هوش مصنوعی پا به عرصه تلفن های همراه گذاشت. این رده بندی توسط کلیک و بر اساس نوآوری‌ها و کاربرد هر گوشی انتخاب شده است.

هواوی میت 10 پرو

میت 10 پرو محصول بی نظیر هواوی، در رتبه اول فهرست بهترین گوشی های سال 2017 از نظر نوآوری قرار دارد. یک گوشی که در عین زیبایی، مفهوم واقعی هوش مصنوعی را به گوشی های هوشمند آورده است. شرکت هواوی با معرفی پردازنده Kirin 970 و بکارگیری آن بر روی این مدل گوشی، سر و صدای زیادی به پا کرد. میت 10 پرو علاوه بر CPU و GPU از یک واحد پردازش عصبی یا NPU نیز بهره می گیرد. این واحد پردازش عصبی با بررسی رفتار کاربر حین استفاده از اپلکیشن ها و تجزیه و تحلیل آن، کار با گوشی را آسان تر می کند. تخصیص زودهنگام منابع، مدیریت هوشمند باتری گوشی، عکاسی پیشرفته هوشمند، ترجمه هوشمند متون و ... از جمله مواردی است که باعث شده تا این گوشی رتبه یک کلیک را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ گلکسی نوت 8 و سامسونگ گلکسی اس 8

سرانجام سامسونگ در سال 2017 از نمایشگر بدون حاشیه واقعی خود در نسل جدید گلکسی اس و گلکسی نوت رونمایی کرد. اگر بخواهیم روراست باشیم گوشی های سامسونگ تنها گوشی هایی هستند که واقعا از نمایشگر کم حاشیه بهره می برند و سامسونگ به عنوان پیشگام این فناوری از حدود 3 سال پیش گوشی های EDGE را به بازار عرضه می کرد.

نمایشگر بی نهایت (infinity) سامسونگ یکی از مهم ترین نوآوری های سال 2017 به شمار می رود و این اقدام سامسونگ بسیار قابل تامل توجه بوده است. این نوآوری متمایز از سایر امکانات و قابلیت هایی است که افزون بر این در گوشی های سامسونگ وجود دارد.

آیفون 10

آیفون 10 شرکت اپل جدا از صفحه نمایش بدون حاشیه ای که دارد قابلیتی تحت عنوان Face ID را به دنیا معرفی کرد. قابلیت تشخیص چهره هرچند پیش از این نیز در گوشی های اندرویدی وجود داشت، اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند ریسک بزرگ اپل مبنی بر تغییر رویه استفاده از سنسور اثر انگشت و جایگزینی آن با یک فناوری نوآورانه به نام Face ID کاملا تحسین بر انگیز است.

گوگل پیکسل 2

تا قبل از عرضه گوگل پیکسل 2، حرف و حدیث ها و البته رندرهای زیادی از این گوشی گوگل منتشر می شد، اما هیچکس انتظار گوشی با ظاهر نه چندان دلچسب پیکسل 2 را نداشت. اما در بطن این ظاهر نه چندان زیبا، دوربینی قرار گرفته که به دوربین تمام گوشی های هوشمند سال 2017 برتری دارد. کمتر کسی فکرش را می کرد که یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی بتواند گوی رقابت را از پرچمداران برتر سال 2017 بدزدد. این گوشی علاوه بر قرارگیری در لیست بهترین گوشی های سال 2017 از نظر نوآوری امتیاز بهترین دوربین را در سایت معتبر DxOmark نیز از آن خود کرده است.

ال جی جی 6

شاید بسیاری از رسانه ها به این اتفاق مهم توجه نکرده باشند، اما این شرکت LG بود که با معرفی نسبت تصویر 18:9، پای آن را به گوشی های هوشمند باز کرد. البته سامسونگ هم ادامه دهنده این راه با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بود، اما این ال جی بود که ریسک این نوآوری را به دوش کشید.

ارسال نظر