بهترین مدل های مانیتور فوق عریض مخصوص بازی را بشناسیم

رسانه کلیک - ابعاد مدل های مانیتور ultra wide یا فوق عریض همگام با تعداد علاقه مندان به بازی های رایانه ای یا همان گیمرها روز به ‌روز در حال افزایش بوده و همین موضوع شرکت های سازنده را وارد رقابت سنگینی کرده است.

بهترین مدل های مانیتور فوق عریض مخصوص بازی را بشناسیم

از آنجایی که در گذشته اکثر نمایشگر های رایج در بازار کوچک بودند، وجود نمایشگر 40 اینچی فوق عریض تقریباً خارج از تصور و غیرمعمول بود؛ اما این نمایشگرها امروزه از جایگاه ویژه‌ای در بازار تکنولوژی برخوردار هستند. در ادامه به چند مورد از بزرگ‌ترین مدل های مانیتور ultra wide موجود در بازار می‌پردازیم.

نمایشگرهای 34 اینچی با وضوح تصویر QHD

ال جی 34UC89G، اچ پی Z34c، دل اولتراشارپ 34 و سامسونگ CS791

هنگامی‌که مدل های مانیتور فوق عریض 34 اینچی وارد بازار شدند، استقبال چندانی از آن‌ها به عمل نیامد؛ اما امروزه طرفداران بسیاری، به‌ویژه در بین علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای پیدا کرده‌اند. عرض صفحه این نمایشگرها 31 اینچ است و این یعنی حدود 8 اینچ از عرض صفحه نمایشگرهای 27 اینچی بزرگ‌تر هستند.

همه این نمایشگرها قیمت مناسبی دارند اما شاید سامسونگ CF791، با قیمت 750 دلار محبوبیت بیشتری بین سایرین داشته باشد. قابلیت بازسازی و کنتراست بالا و همچنین نمایش هرچه دقیق‌تر تصاویر، سامسونگ CF791 را به نمایشگری فوق‌العاده تبدیل کرده است.

نمایشگر 35 اینچی مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای

ایسر Predator Z35

شرکت ایسر به تازگی محصول جدیدی به نام Predator35 را وارد بازار کرده که مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است. این نمایشگر فوق عریض 35 اینچی با پشتیبانی از تکنولوژی جی-سینک شرکت Nvidia و سرعت بازسازی 200 هرتز، یکی از مناسب‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین گزینه‌ها برای انجام بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌آید.

مدل های مانیتور ultra wide در ابعاد 38 اینچ و وضوح تصویر 1600 در 3840

ال جی 38UC99، اچ پی Z38c و دل اولتراشارپ 38

مدل های مانیتور ultra wide در ابعاد 38 اینچ نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. شاید این افزایش 4 اینچی (در مقایسه با نمایشگرهای 34 اینچی) در ابتدا چندان به چشم نیاید اما کیفیت صفحه نمایش را تا 25 درصد ارتقا بخشیده است. این نمایشگرها علاوه بر اجرای بازی‌های رایانه‌ای، کاربردهای مهم دیگری نیز دارند.

شرکت‌های ال جی، اچ پی و دِل فعلاً جزو پیشگامان اصلی در تولید نمایشگرهای 38 اینچی هستند، اما نمایشگرهای جدیدی نیز به زودی وارد عرصه رقابت خواهند شد. طراحی نمایشگرهای شرکت اچ پی ظریف و براق است اما نمایشگرهای دل از قیمت کمتر، تعداد پورت‌های بیشتر و قابلیت بالاتری برخوردارند. از آنجایی‌که این نمایشگرها از نظر کیفیت تصویر تقریباً یکسان هستند لذا قیمت آن‌ها عامل بسیار مهمی برای انتخاب به شمار می‌آید.

بهترین مانیتور ultra wide با ابعاد بیش از 48 اینچ

مانیتور گیمینگ 49 اینچی سامسونگ CHG90

شرکت سامسونگ امسال با رونمایی از نمایشگر فوق عریض 49 اینچی CHG90 از سایر رقبای خود پیش افتاد. این نمایشگر که مخصوص گیمرها طراحی شده دارای قابلیت اچ دی آر و سرعت بازسازی 144 هرتز بوده و از تکنولوژی Radeon FreeSync شرکت AMD پشتیبانی می‌کند.

وضوح عمودی این نمایشگر تنها 1080 پیکسل است که در مقایسه با نمایشگرهای 34 و 38 اینچی کمی ضعیف به نظر می‌رسد؛ اما نسبت ابعاد آن چیزی حدود 32:9 ، یعنی دو برابر نسبت ابعاد نمایشگرهای 27 اینچی (16:9) است و همین ویژگی سامسونگ CHG90 را به غولی بزرگ در صنعت نمایشگرهای فوق عریض تبدیل می‌کند.

ارسال نظر