بزرگترین موتور جت دنیا آزمایش شد

رسانه کلیک - در دنیا شرکت های انگشت شماری در زمینه ساخت موتور جت فعالیت دارند که از جمله آن ها می توان به GE Aviation اشاره کرد. این شرکت به تازگی بزرگترین موتور جت جهان را مورد آزمایش قرار داده است.

بزرگترین موتور جت دنیا آزمایش شد

در سال های اخیر هواپیماها برای جابجایی افراد بیشتر، بزرگتر شده اند. زمانی که اندازه یک هواپیما افزایش می یابد، وزن آن نیز بالا می رود که این امر باعث می شود که به موتور قدرتمندی نیاز پیدا کند. شرکت GE Aviation برای این مشکل راه حلی را پیدا کرده است.

این شرکت به تازگی اولین پرواز آزمایشی با بزرگترین موتور جت تولید شده در دنیا را انجام داده است. این موتور جت GE9X نام دارد. کمپانی GE Aviation اعلام کرده که بزرگترین موتور جت دنیا را ساخته است که با بررسی مشخصات آن می توان این ادعا را تایید کرد.

فن ورودی این موتور قطری برابر با 3.41 متر دارد و برای ساخت پره های آن از فیبر کربن استفاده شده است. در این موتور شاهد حضور نسل بعدی کمپرسور فشار بالا به همراه اتاقک احتراق جدیدی هستیم. این مجموعه قادر به تولید 100 هزار پوند نیروی پیشران است. برای مقایسه بد نیست به موتور GE90 مورد استفاده در بوئینگ 777 اشاره کنیم که قدرتی برابر با 74 هزار پوند دارد.

موتور GE9X برای هواپیماهای بوئینگ 777X توسعه پیدا کرده اند. نسخه 8X قادر به حمل 353 مسافر، نمونه 9X قادر به حمل 407 مسافر و در نهایت نسخه 10X می تواند 450 مسافر را جابجا کند. در صورتی که بوئینگ تصمیم بگیرد 10X را تولید کند، باید در بخش طراحی آن از تمامی مهارت های خود استفاده کند تا بتواند با ایرباس A380 رقابت کند.

بزرگترین موتور جت دنیا در سال 2019 اولین پرواز خود را توسط بوئینگ 777X انجام خواهد داد که البته در ابتدا به صورت آزمایشی این پرواز صورت می گیرد. انتظار می رود اولین پرواز تجاری این موتور در دسامبر سال 2019 صورت بپذیرد.

ارسال نظر