پروژه های عظیم امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۶ + تصاویر

در این مطلب قصد داریم به معرفی مهمترین پروژه های مسکونی، زیرساختی و تفریحی کشور امارات عربی که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده اند و یا پیشرفت زیادی در این سال داشته اند، بپردازیم.

پروژه های عظیم امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۶ + تصاویر

کلیک، همان طور که می دانید هر سال پروژه های زیادی در کشور امارات متحده عربی کلید می خورند یا افتتاح می شود که تمام آن ها در راستای رشد و ترقی هر چه بهتر این کشور انجام می شوند. در ادامه قصد داریم به معرفی مهم ترین پروژه های مسکونی، زیرساختی و تفریحی این کشور که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شدند و یا پیشرفت قابل توجهی داشته اند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

ناحیه تجاری مدینه زاید

central-business-district-in-dubai

این ناحیه قرار دهد ۳۰۰ هزار نفر شهروند و ۳۲۵ هزار نفر کارمند را در خود جای دهد. اجرای پروژه مدینه زاید که بخش جدیدی از جزیره ابوظبی خواهد بود، در ماه میلادی اکتبر توسط شورای اجرایی این شرکت تصویب شد.

مکان احداث این پروژه در مثلثی بین شهر مال خلیفه و شهر محمد بن زاید خواهد بود.

شرکت Bloom Holding نیز قصد دارد در اجرای این پروژه با عمارات متحده عربی مشارکت کند . پارک تفریحی Dh1bn نیز در این ناحیه تجاری احداث خواهد شد.

جزیره یاس

hero-yas-island_3000px-960x600

این جزیره شگفت انگیز، شهر بازی دنیای فراری یا Ferrari World (بزرگترین شهر بازی سرپوشیده جهان است که با موضوع فراری ساخته شده است و از سقفی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع برخوردار است. این شهر بازی مجهز به سریع ترین ترن هوایی در جهان است) و پارک آبی دنیای آبی یاس (Yas Waterworld) را در قلب خود جای داده است. جزیره یاس با سرعت زیادی در حال رشد است و به زودی به مکانی فراتر از یک شهربازی تبدیل خواهد شد.

مرکز خرید یاس از زمانی که افتتاح شده است به یک موفقیت بزرگ برای کشور امارات متحده عربی تبدیل شده است. شرکت املاک و مستغلات اماراتی الدار در حال احداث جدیدترین پروژه های مسکونی این جزیره است. قرار است در آینده بزرگترین دیوار صخره نوردی جهان و یک شهربازی با نام WarnerBros نیز در این جزیره تأسیس شوند و به جاذبه های گردشگری آن تبدیل شوند.

تمام بخش های این پروژه های عظیم در راستای تبدیل کردن این جزیره به یکی از مقاصد گردشگری جذاب و دیدنی در جهان با هدف جذب ۴۸ میلیون نفر گردشگر در سال، انجام خواهد شد.

بندر دوبی کریک

the-tower-at-dubai-creek-harbour-1

این پروژه نیز یکی از پروژه های عظیم دیگر است که قرار است در سواحل منطقه دوبی کریک در نزدیکی پناه گاه حیات وحش راس الخور ساخته شود. این منطقه ۲ کیلومتر از خط ساحلی منطقه، ۶۷۹ میلیون متر مربع منطقه مسکونی و ۸۵۱ هزار متر مربع املاک تجاری دوبی کریک را به خود اختصاص می دهد. همچنین این منطقه دارای ۲۲ هتل با ۲۰۰۰ اتاق است که مساحتی در حدود ۱۱٫۱۶ میلیون متر مربع از املاک را در بر می گیرد. مرکز خرید دوبی با مساحتی برابر با ۱٫۱ میلیون در مقایسه با این پروژه عظیم بسیار کوچک است. همچنین قرار است در این منطقه یک آسمان خراش با ارتفاع ۹۲۸ متر (۱۰۰ متر بیشتر از ارتفاع برج الخلیفه دوبی) احداث شود که افراد می توانند بر فراز آن یک نمای ۳۶۰ درجه از منطقه را مشاهده کنند.

موزه لوور ابوظبی

ar-161119330-2

ستاره های سقف این موزه خودنمایی می کنند دریا نیز آماده است از این ساختمان که بر روی آب ساخته شده است، استقبال کند. نخستین مدیر این مجموعه مشخص شده است و نخستین آثار مربوط به هنر معاصر به این مجموعه انتقال داده شده اند.

پیش بینی می شود این ساختمان در سال آینده به صورت رسمی افتتاح شود و بخش مهمی از چشم انداز منطقه ابوظبی شود. همچنین چراغ های آن نیز در آسمان شب ساحل خودنمایی خواهند کرد و زیبایی خاصی را پدید می آورند.

بزرگراه جدید اوظبی به دوبی

۹۱۳۹۳۴۶۷۸۴۹۶۱۴۹۵

این بزرگراه دربردارنده شش پل و شش زیرگذر است و از مسیرهای مختلف تشکیل شده است. این بزرگراه جدید تردد افراد به جاده E11 برای رفت و آمد بین ابوظبی و دوبی را تسهیل می کند. این بزرگراه جدید از سیح شعیب تا سویحان به صورت رفت و برگشت کشیده شده است و در هر مسیر از چهار لاین تشکیل شده است.

این جاده از مسیرهای Al Maha Forrest، کیزان (Kizan) و جاده الاجبان (Al Ajban road) به جاده سویحان می گذرد. طبق گزارشات منتشر شده ۷۰ درصد این جاده به اتمام رسیده است و پیش بینی می شود سال آینده افتتاح شود.

جزیره نخل جمیرا

palm-jumeirah-united-arab-emirates-1

شاید از خود بپرسید چرا هنوز جزیره نخل جمیرا جزء پروژه های عظیم در حال تکمیل محسوب می شود؟ جالب است بدانید این پروژه عظیم هنوز تکمیل نشده است و قرار است بخش های جدیدی به آن اضافه شود. در واقع قرار است در هفته آینده یک مسیر پیاده روی در کنار آب در تفرجگاه ساحلی Dh150m افتتاح شود. در ضمن هتل های جدیدی نیز در امتداد حلال دور جزیره در حال احداث هستند و بلوک های آپارتمان جدیدی نیز در تنه درخت جزیره در حال احداث هستند که طبق گزارشات منتشر شده یکی از آن ها گران ترین آپارتمان منطقه Dh181m را در خود جای داده است. یکی دیگر از بخش های جدید این جزیره که به زودی افتتاح می شود، مرکز خرید نخیل است که طبق گزارشات منتشر شده در ماه میلادی می، ۵۰ درصد آن تکمیل شده است.

جزیره Bluewater

bluewaters-island-4576_xl

این چرخ و فلک در خط ساحلی منطقه مسکونی جمیرا بیچ واقع شده است و به دلیل اینکه این چرخ و فلک فضای زیادی از آسمان شهر دوبی را به خود اختصاص داده است باعث شده است دورنمایی این شهر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا است.

این چرخ و فلک بلندترین چرخ و فلک دنیا است و قسمت مرکزی و محور آن در تابستان امسال، توسط دو دستگاه جرثقیل که بزرگترین جرثقیل های دنیا هستند، به محل مورد نظر انتقال داده شدند و نصب شدند. در قسمت زیرین این چرخ فلک نیز چندین پروژه مسکونی و زیرساختی در حال اجرا هستند که شامل پروژه های تفریحی و سرگرمی و چندین پروژه کوچک دیگر می شود.

ترمینال میدفیلد

adac-2-2

طبق گزارشات منتشر شده توسط فرودگاه ابوظبی، این ترمینال بزرگترین سازه معماری در این منطقه است و هنگامی که در جاده E11 در بین دو شهر دوبی و ابوظبی رانندگی می کنید، به راحتی می توانید این سازه عظیم را مشاهده کنید.

سقف این ترمینال عظیم ۳۱۹ متر است و از ۱۸ قسمت قوسی شکل تشکیل شده است. بزرگترین قوس دارای ۱۸۰ متر عرض و ۵ متر ارتفاع تشکیل شده است. طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، این ترمینال در سال ۲۰۱۷ افتتاح خواهد شد، انجام فعالیت های لازم برای راه اندازی واحدهای کوچکتر این ترمینال آغاز شده است.

پروژه Dubai South

dubaisouth_featured_h-1024x678-1

این پروژه قبلا به عنوان Dubai Central World نیز شناخته می شد و در سال ۲۰۰۶ کلید خورد. در واقع این پروژه با هدف ایجاد یک حومه شهری متشکل از بخش های تجاری، تفریحی، نمایشگاهی، مسکونی و بخش های دیگر به مرکزیت فرودگاه المکتوم پایه گذاری شده است و اولین بار است که در جهان پروژه ای به این شکل انجام می شود. این فرودگاه که قرار است به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شود، در سه ماهه سوم سال جاری میزبان ۱۹۱،۹۵۰ مسافر بوده است که نسبت به ۷۳،۴۶۶ مسافری که در مدت مشابه سال گذشته در این فرودگاه انتقال داده شده اند، افزایش چشمگیری داشته است.

در ضمن قرار است هزاران واحد مسکونی، مغازه، اداره و مجموعه های دیگر در این حومه شهری تأسیس شود و اولین پروژه های مسکونی این پروژه عظیم قبلا به بهره برداری رسیده اند.

جزیره Reem (ابوظبی)

alreem-island

پروژه های زیادی در این جزیره طبیعی انجام شده است؛ اما هنوز هم ساخت و ساز برج های عظیم در این جزیره وجود دارد و اجرای نخستین طرح ویلایی آن نیز در حال انجام است. همچنین تعداد بسیار زیادی از ساختمان های جدید، مراکز آموزشی متعدد و جاده های بیشتر برای ورود و خروج مردم به این جزیره ساخته شده است.

همچنین بخشی در مرکز این جزیره برای سکونت دادن به مهاجران اختصاص داده شده است و افراد مهاجر می توانند در قسمت های مقرون به صرفه این بخش واحدهایی را اجاره کنند. چهره این جزیره در سال ۲۰۱۷ با توجه به روند کنونی آن کاملا تغییر خواهد کرد و بلوک های آپارتمانی شیک که نظر هر انسانی را به خود جلب می کند، جایگزین جرثقیل ها خواهد شد. مرکز خرید Reem هم با مساحتی برابر با ۲ میلیون متر مربع در حال احداث است و طبق برنامه ریزی ها در سال ۲۰۱۸ افتتاح خواهد شد.

لازم به ذکر است جزیره Al Maryah که در نزدیکی این جزیره واقع شده است، منطقه آزاد مالی Global Market ابوظبی را در خود جای داده است و همچنین محل احداث مرکز خرید Al Maryah است که قرار است در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ به بهره برداری برسد.

منطقه Jomeira Central، دوبی

jumeirah-central-7073_xl

این منطقه قرار است ۳۵۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. مساحت این منطقه ۹ میلیون متر مربع خواهد بود و دارای چندین هتل خواهد بود که در مجموع از ۷۲۰۰ اتاق برخوردار خواهند بود. می توان گفت این پروژه به یک ابرپروژه تبدیل خواهد شد.

این پروژه قرار است در کنار جاده شیخ زاید احداث شود. طبق گزارشات اعلام کرده مرکز خرید Mall of the World که قرار است به بزرگترین مرکز خرید جهان در نوع خود تبدیل شود، نیز در همین مکان احداث خواهد شد. خبر ایجاد این پروژه واقعاً عظیم در اوایل ماه سپتامبر توسط شرکت Dubai Holding اعلام شد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است نوزده بخش دولتی و خصوصی در این پروژه در طی مدت ۲ سال احداث شوند.

همچنین قرار است یک مسیر دوچرخه رانی گسترده نیز در این منطقه احداث شود که از میان ۳۳ پارک و فضای باز عبور می کند. همچنین یک قطار هوایی هم برای حمل و نقل ساکنان این منطقه در نظر گرفته شده است. هزینه احداث این منطقه ۷۳٫۴ میلیارد دلار برآورد شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده ساخت نخستین فاز آن از سال آینده آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به بهره داری خواهد رسید.

ارسال نظر