اوبر با همکاری شرکت JUMP سرویس اشتراک دوچرخه راه اندازی می کند

 رسانه کلیک - سرویس اجاره دوچرخه اوبر با همکاری آژانس حمل‌ونقل شهری JUMP که در شهر سان فرانسیسکو آمریکا فعالیت دارد، به زودی در این شهر راه اندازی می شود.

اوبر با همکاری شرکت JUMP سرویس اشتراک دوچرخه راه اندازی می کند

شرکت مشهور اوبر که در زمینه تاکسی‌های آنلاین فعالیت دارد قرار است از هفته آینده به اجاره دوچرخه نیز روی آورده و در بخش حمل‌ونقل سبز نیز فعالیت کند. این شرکت قرار است با همکاری آژانس حمل‌ونقل شهری JUMP در سان‌فرانسیسکو ۲۵۰ دوچرخه را در سطح شهر قرار داده و افراد بتوانند این دوچرخه‌ها را کرایه کنند.

این سرویس اشتراک و اجاره دوچرخه Uber Bike نام‌گرفته و تأمین دوچرخه‌های این سرویس را شرکت JUMP بر عهده خواهد داشت. نکته جالب‌توجه درباره سرویس اجاره دوچرخه اوبر این است که متقاضیان این سرویس برخلاف سرویس تاکسی آنلاین خودشان باید به محلی که دوچرخه اجاره داده می‌شود، بروند؛ درحالی‌که در سرویس‌ های تاکسی یابی آنلاین اوبر راننده و ماشین به محل مورد درخواست مسافر می‌روند.

مدیرعامل شرکت JUMP درباره این سرویس و همکاری این شرکت با اوبر توضیح داده است:

ما برای اتصال نقاط مختلف سان فرانسیسکو و حمل‌ و نقل مقرون‌به‌صرفه و دوستدار محیط‌زیست این همکاری را با اوبر آغاز کرده‌ایم.

گفتنی است؛ راه‌اندازی سرویس ‌های اجاره دوچرخه در جهان موضوع تازه‌ای نیست و اوبر اولین کمپانی نیست که به سراغ این بخش رفته است؛ شرکت Ola Pedal در هند و شرکت Didi در چین امکان اشتراک و اجاره دوچرخه در سطح شهر را برای مردم فراهم می کنند. همچنین در سایر نقاط جهان، شهرداری‌ها اقدام به کرایه دوچرخه می‌کنند؛ هرچند که همچنان در اکثر شهرها مشکل اصلی کرایه دوچرخه نیست، بلکه مسیرهای ایمن و ویژه دوچرخه‌سواران است.

اوبر و JUMP جزئیات بیشتری از قرارداد خود فاش نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این دو شرکت برای آینده برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند.

به نظر شما در صورت پیاده سازی سرویس اجاره دوچرخه در ایران، این سرویس با استقبال مردم مواجه می شود؟

ارسال نظر