بیل گیتس ۱۲۵ میلیون دلار برای یافتن درمان کرونا کمک کرد

رسانه کلیک - بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس و دو خیریه بزرگ دیگر اعلام کردند ۱۲۵ میلیون دلار برای کمک به یافتن راه درمان ویروس کرونا کمک خواهند کرد.

بیل گیتس ۱۲۵ میلیون دلار برای یافتن درمان کرونا کمک کرد

این اقدام به منظور تسریع بیشتر در روند شناسایی دارویی برای درمان این بیماری جدید و احتمالا ویروس‌های دیگر در آینده صورت گرفت. هدف از تخصیص این کمک مالی این است که از دسترسی کشور‌های فقیر و مقرون به صرفه بودن درمان بیماری کرونا اطمینان حاصل شود.

تاکنون هیچ داروی ضد ویروس و یا دیگر روش‌های درمانی مربوط به سیستم ایمنی در درمان بیماری کرونا موثر نبوده است. بنیاد خیریه گیتس و موسسه خیریه پزشکی «ولکام تراست» هر یک ۵۰ میلیون دلار و بنیاد «مسترکارد ایمپکت» نیز ۲۵ میلیون دلار به این کار اختصاص داده است.

مارک سزمن، مدیر اجرایی بنیاد بیل و ملیندا گیتس در بیانیه‌ای اعلام کرد ویروس‌هایی مانند کووید-۱۹ به سرعت انتشار می‌یابند، اما پیشرفت‌ها در زمینه یافتن واکسن و درمان آن به کندی پیش می‌رود.

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان به ۱۱۴ هزار و ۴۲۲ نفر رسید. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان بیش از ۶۴ هزار نفر بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. شمار کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از ۹۵ کشور رسیده است.

ارسال نظر