سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری بیل گیتس در زمینه انرژی های پاک

روز دوشنبه بیل گیتس غول بزرگ عرصه تکنولوژی  اعلام کرد که می خواهد در بزرگ ترین جنبش برای انرژی های پاک سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری بیل گیتس در زمینه انرژی های پاک

به گزارش سایت کلیک، بنیانگذار شرکت مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد برای تحقیقات بر روی انرژی های بدون کربن و سوخت های پاک و همچنین توسعه علوم آنها مبلغ دو میلیارد دلار هزینه کند.

گیتس می خواهد این ابتکار عمل خود را در روز اول اجلاس آب و هوا در پاریس رونمایی رسمی کند. او به روشنی اعلام نکرد چه کسانی با وی همراه خواهند بود، جز اینکه از ائتلافی نام برد که سران و ثروتمندان بزرگ دنیا در آن حضور خواهند داشت. این رونمایی در حضور افرادی نظیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، نارندرا مودی نخست وزیر هند و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه خواهد شد.

وی همچنین با پستی در وبلاگ خود اینگونه از کاری که می خواهد انجام دهد حمایت کرد :

" من این کار را انجام میدهم چون باور دارم در کمتر از نیم دهه آینده پیشرفت های بسیاری در این زمینه خواهد شد و مشکل تغییرات آب و هوا را حل خواهد کرد. "

البته بیل گیتس پیش از این در چند پروژه انرژی تجدید پذیر سرمایه گذاری کرده بود. پروژه هایی نظیر انرژی های خورشیدی، مزارع بادی و تاسیس شرکتی برای تحقیق بر روی انرژی هسته ای.

به گزارش شورای نوآوری انرژی که گیتس هم یکی از اعضای آن می باشد، در سال 2015 آمریکا چیزی حدود 5 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه انرژی های مختلف کرد.

همانطور که گفته شد جزئیات این سرمایه گذاری و میزان مشارکت در آن هنوز مشخص نیست اما می توان آن را بزرگ ترین تلاش برای مبارزه با تغییر آب و هوا دانست.

منبع: techinsider

ارسال نظر