بیل گیتس به دنبال ساخت شهر هوشمند‌!

رسانه کلیک – طبق گزارش‌ها بیل گیتس زمین بزرگی را در منطقه آریزونا خریداری کرده تا یک شهر هوشمند‌ با امکانات مدرن بسازد.

بیل گیتس به دنبال ساخت شهر هوشمند‌!

یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیل گیتس نزدیک به ۸۰ میلیون دلار برای ساخت یک مجموعه جدید سرمایه‌گذاری کرده است. این مجموعه در منطقه‌ای به نام وست ولی ساخته می‌شود.

مساحت این زمین که بلمونت نام دارد به ده هزار هکتار می‌رسد. طبق گفته بلمونت پارتنرز، شرکت فعال در زمینه سرمایه‌گذاری املاک، بیل گیتس این زمین را خریده تا یک شهر هوشمند‌ با امکانات مدرن بسازد. مسوولان بلمونت پارتنرز در مصاحبه‌ای گفتند:

بلمونت شهری می‌شود که از امکانات و تجهیزات فوق مدرن برخوردار است. هدف از ساخت این شهر، تشکیل جامعه‌ای برای نوابغ است که به آینده می‌نگرند. برای این شهر، تکنولوژی‌های مدرن، شبکه‌های فوق پرسرعت، دیتا سنترهای مستقل و خودروها و وسایل نقلیه همگانی بدون سرنشین در نظر گرفته شده است.

شهری که بیل گیتس در نظر دارد به وسیله یک بزرگراه به لاس وگاس متصل می‌شود. همچنین در یک منطقه مناسب از نظر آب و هوا انتخاب شده است. از مساحت در نظر گرفته شده برای شهر ۱۵۰۰ هکتار برای ساختمان‌های اداری، ‍۱۹۰ هکتار برای مدارس و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر آن، شهر بلمونت می‌تواند گنجایش ۸۰۰۰۰ شهروند را داشته باشد.

با در نظر گرفتن مساحت و طرحی که شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به بیل گیتس دارد شاهد تبدیل شدن یک منطقه بکر به یک شهر فوق مدرن خواهیم بود.

این موضوع باعث خوشحالی مردم و مسوولان آریزونا شده است. آنها معتقد هستند که ساخت چنین شهری کمک می‌کند تا آریزونا به عنوان محلی برای خلاقیت و رشد استعدادها شناخته شود. هنوز زمان شروع ساخت این شهر مشخص نیست.

منبع: kgw

ارسال نظر