مبدل بیوگاز، پس ماند غذاهای خانگی را به گاز شهری تبدیل میکند

مبدل بیوگاز در حیاط خانه شما قرار میگیرد  تا شما بتوانید بجای دفع کردن پس ماند های غذایی در سطل آشغال، آن ها را در این مبدل بریزید تا پس ماند ها سوزانده و به گاز شهری و کود مایع تبدیل شوند.

مبدل بیوگاز، پس ماند غذاهای خانگی را به گاز شهری تبدیل میکند

به گزارش کلیک،محققان در حال تلاش برای کمک به خانواده ها هستند تا پس ماندهای غذایی را به گاز شهری به منظور استفاده مجدد از آن تبدیل کنند. سازمان هوم بیوگاز( Home Biogas) به تازگی یک کمپین و فعالیت جدیدی را شروع کرده است که مبدل های بیوگاز را به مناطق شهری و روستایی در کشورهای توسعه یافته و همچنین مناطق محروم در کشورهای در حال توسعه عرضه میکند.
بر اساس روند کاری این سیستم، مبدل بیوگاز می تواند پس ماندهای پخت و پز و کود دامی را به کود مایع طبیعی و کاملا پاک و گاز شهری تبدیل کند که از این گاز و منبع می توان برای پخت و پز، روشنایی و گرم کردن آب استفاده کرد.
تمام سیستم مبدل بیوگاز، دریک جعبه بسته بندی شده که راه اندازی و نصب آن برعهده خریدار می باشد، عرضه خواهد شد. نصب و راه اندازی آن نیز طوری در نظر گرفته شده است که آسان و راحت میباشد. بر اساس کاتالوگ و راهنمای نصب کارخانه، برای راه اندازی و به کار انداختن این سیستم 2 نفر کافی میباشد و طی زمان 2 الی 3 ساعت این سیستم آماده بکار خواهد شد اما برای نصب لوله گاز خارج شده از سیستم به اجاق گاز، نیاز به یک تکنسین اداره ی گاز میباشد.با این سیستم میتوانید اجاق گازهای کنونی را به مبدل های بیوگاز تبدیل کنید و با استفاده از یک نازل کاهش فشار از گاز تولیدی این سیستم استفاده کنید.

homebiogas-5

در مناطقی که متوسط دمای شبانه روز بالای 17 درجه سانتیگراد است، سیستم مبدل هوم بیوگاز(Home Biogas) میتواند طبق فعالیت های بی هوازی خود، به ازای هر روز ظرفیت 6 لیتر از غذاهای پسماندی خانواده و یا 15 لیتر از کود دامی را به گاز شهری تبدیل کند. این مقدار گاز تولیدی میتواند گاز مورد نیاز برای پخت و پز به زمان 3 ساعت در روز را تأمین کند. این سیستم همچنین همزمان با تولید گاز، کود مایع طبیعی و تمیزی نیز به عنوان یک محصول جانبی فرایند تبدیل، تولید میکند.
عملکرد این دستگاه در آب و هوای سرد کاهش پیدا میکند، اما اگر محیطی گرم و دارای تهویه مناسب برای این دستگاه فراهم کنید(مانند گلخانه)، سیستم بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه میدهد.
سیستم هوم بیوگاز، تنها سیستم کوچک بیوگاز در جهان است که توانسته علامت استاندارد اروپا (CE) را اخذ کند. مهندسان ما در این زمینه تحقیق و تفحص دقیقی به خرج دادند و همچنین پس از تلاش های شبانه روزی به این سیستم دست یافته اند و پس از آن در آزمایشگاه های اروپا طراحی، مواد، روش تولید و تست و آزمایش نهایی روی این سیستم انجام شد و پس از طی کردن همه ی این مراحل توانستیم به نشان استاندارد اروپا دست پیدا کنیم. عامی امیر، نماینده ی فروش و گسترش محصولات هوم بیوگاز می گوید : "با وجود همه ی این سختی ها دستیابی به این سیسسم برای ما آسان و ساده بود. "
محصول تولیدی این سیستم یعنی گاز متان، در فشار بسیار پایین یعنی 20 میلی بار تولید میشود و هیچ خطری مانند انفجار و یا آتش سوزی در پی نخواهد داشت، همچنین اگر در سیستم نشتی وجود داشته باشد، چون متان از هوا سبک تر است بلافاصله قطره ی متان تبخیر و ناپدید میشود و هیچ خطری شما را تهدید نمیکند.
هنگامی که نمایندگان هوم بیوگاز این سیستم را به دبیر کل سازمان ملل متحد، بان کی مون معرفی کردند، او آمار خیره کننده ای را بیان کرد. بنا بر گزارش سازمان سلامت جهانی در سال 2012، 4.3 میلیون زن و بچه در اثر آلودگی هوا ناشی از اثرات استفاده از سوخت های جامد مثل: چوب، زغال و زغال سنگ میمیرند.
پخت و پز با چوب، یک کار فشرده و سخت برای زنان و بچه ها به حساب میاید. زیرا که آن ها باید برای تهیه چوب به جنگل ها و مناطق اطراف بروند و آن ها را به اندازه های دلخواه در آورده و از قطعه های کوچک برای تامین انرژی استفاده کنند. همچنین در بعضی از کشور ها این کار برای جنگل ها و پوشش منطقه ای مضر و خطرناک میباشد، زیرا که این کار آن ها باعث حذف جنگل ها و پوشش گیاهی میشود که اثرات مخرب بدی بر محیط زیست دارد.

homebiogas-4
شرکت هوم بیوگاز با سازمان های ان جی او (NGO) زیادی در مناطق روستایی و محروم خاورمیانه و آفریقا همکاری داشته است.عامی امیر خاطر نشان کرد :"لذت بخش ترین تجربه ی این شرکت از تولید این محصول تنها این نیست که کشورهای توسعه یافته از این محصول استفاده کنند، بلکه مردم مناطق محروم در هر نقطه از جهان نیز از این امکانات و فناوری استفاده کنند و در پی استفاده از آن اثرات مخرب کربن را از محیط زیست خود حذف کنند.
تنها تفاوتی که برای این سیستم بین کشور های توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه مشاهده میشود، شیوه تهیه و خرید این سیستم میباشد. شرکت هوم بیوگاز در حال ایجاد روابطی با سازمان های ان جی او و سازمان های دولتی در کشورهای در حال توسعه است که این سیستم و تشکیلات آن با سهولت بدست مردم برسد. ولی در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته تر، شرکت هوم بیوگاز در حال ایجاد یک راه معرفی این سیستم از طریق رسانه و یا راه های ارتباطی و تبلیغاتی امروزی تر میباشد که این دستگاه را به آن ها عرضه کند.
کمپین ایندیگوگو (Indigogo) هزینه ای بالغ بر 100 هزار دلار برای خرید این دستگاه ها سرمایه گذاری کرده است و قرار است که از سه هفته بعد از پرداخت هزینه دستگاه ها در اختیار این کمپین قرار گیرد. برای هر دستگاه، 890 دلار به عنوان هزینه اولیه از خریدار دریافت خواهد شد و باقیمانده ی پول به مبلغ 945 دلار هنگام تحویل دستگاه پرداخت خواهد شد. قیمت این دستگاه هنوز به حد ایده آل و معقول خود یعنی 1500 دلار نرسیده است ولی تفاوت 335 دلاری در مقابل با خدماتی که این دستگاه ارائه میکند تفاوت فاحشی به حساب نمیاید. اگر تمام برنامه ریزی ها طبق زمان انجام شده پیش برود، مشتریان در ماه می سال 2016 میلادی سفارشات خود را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر