بازیابی بینایی با چشم بیونیک

مردی دچار عفونت قارچی هیستوپلاسموز شده بود اما طی یک عمل جراحی توسط لیزر برای از بین بردن این عفونت، دید او بیش از قبل دچار مشکل شد.

بازیابی بینایی با چشم بیونیک

به گزارش کلیک، اکنون پس از ۴۰ سال تحمل تاری دید، این مرد می تواند به کمک یک تلسکوپ چشمی و مهارت بالای جراح خود در موسسه چشم WK مانند قبل ببیند.
این تلسکوپ بسیار ریز قابل کاشت که توسط یکی از پزشکان VisionCare توسعه داده شده است برای افرادی طراحی شده است که از دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن رنج می برند. این بیماری چشم شایع بوده و در نتیجه زوال شبکیه چشم رخ می دهد. این بیماری یکی از دلایل اصلی ابتلا نابینایی در ایالات متحده است و بیش از ۱۰ میلیون نفر را در این قاره درگیر کرده است. اما این مرد از این بیماری رنج نمی برد و همین موضوع وی را به مورد مناسبی برای انجام این جراحی تبدیل کرد.
eye276
در این عمل جراحی یک میکرو لنز نوری زاویه باز درون چشم کاشته می شود. این تلسکوپ بسیار ریز درون یکی از کره های چشم و به جای لنزی قرار می گیرد که طی عمل جراحی خارج شده است. این تلسکوپ تصاویر پیش روی فرد را تقریبا به اندازه ۲٫۲ تا ۲٫۷ برابر بزرگ می کند. این بزرگ نمایی باعث می شود که تصویر در قسمت های سالم شبکیه نشان داده شود و از قسمت آسیب دیده بگذرد و به این ترتیب مقداری از بینایی بیمار را به او برگرداند.
جان جیمسون با موفقیت این عمل را پشت سر گذاشت و حالا وی می تواند چیزهای را با چشم خود ببیند که تا کنون فقط می توانست تصویر آن ها را در مغز خود تصور کند. او می گوید هر روز صبح از خواب بیدار می شوم و چیزهای بیشتری ببینم. دنیا زیباتر از تصورات من است. من همیشه تصور می کردم که همسرم چه شکلی است و الان میبینم که واقعا زیباست.
منبع: digitaltrends

ارسال نظر