ربات دو پا، جدیدترین محصول شرکت آلفابت

یافتن راه‌ حلی برای تقلید ربات از انسان و حتی یافتن راه حلی برای تقویت حرکت ربات و نزدیک شدن به روش حرکتی بشر، کار ساده و آسانی نیست.

ربات دو پا، جدیدترین محصول شرکت آلفابت

به گزارش کلیک، به دلیل پیچیدگی فرایند حرکت سازندگان ربات برای به حرکت درآوردن ربات از چرخ یا زنجیر یا دیگر راه حل‌هایی استفاده می‌کنند که بر خلاف راه رفتن برای حرکت از مکانیزم پیچیده‌ای استفاده نمی‌کنند.

با وجود تمام این موارد به تازگی یک ربات که داری دو پا است توسط شرکت شافت، که تحت مالکیت آلبافت است، طراحی و ساخته است .اگر چه ممکن است این ربات امروز زیاد تاثیر گذار نباشد، اما این توانایی بالقوه را دارد که در آینده تبدیل به یکی از شاهکارهای مهندسی شود.

این ربات که هنوز نامی برای آن انتخاب می‌تواند به راحتی از پله‌ها بالا برود و ۶۰ کیلوگرم بار را بلند کند و تعادل آن را حفظ کند. با توجه به این موضوع که طراحی این ربات به گونه‌ای است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند، به نظر می‌رسد برای حمل کردن بار باید آن را در قسمت بالای ربات قرار داد. می‌توانید از این ربات برای انجام کارهای خانه، مثلا جارو کردن پله‌ها استفاده کنید؛ ربات این کار را با پاهای خود انجام می‌دهد!

منبع: thenextweb

ارسال نظر