تجربه و موقعیتی جدید در دوچرخه­ سواری با Bird of Prey

این موضوع که دوچرخه یBird of Prey جالب است یا عجیب، بستگی به ناظر آن دارد. با کلیک همراه باشید.به گزارش کلیک، هنگامی که پای دوچرخه، با شیوه ­های نشستن متفاوت، به میان می­ آید، همه با حالت عمودی، و نیمه نشسته، آشنایی دارند. اما با این وجود، گزینه­ سوم و کمتر شناخته شده ­ای هم وجود دارد که "متمایل" است. درحالی که قبلاً به یک نوع دوچرخه، محدود می ­شد که هدف آن­ها، تلاش برای رکورد سرعت بود، اما دوچرخه­ های برد آو پری، مدل نبیمه متمایل را ارائه می ­دهد، که هدف آن­ها، کاربران روزمره است. ممکن است اندکی بی ثبات به نظر برسد، اما ادعا می ­شود که چندین مزیت نسبت به دیگر دوچرخه­ ها دارد.

تجربه و موقعیتی جدید در دوچرخه­ سواری با Bird of Prey

به گزارش کلیک، هنگامی که پای دوچرخه، با شیوه ­های نشستن متفاوت، به میان می­ آید، همه با حالت عمودی، و نیمه نشسته، آشنایی دارند. اما با این وجود، گزینه­ سوم و کمتر شناخته شده ­ای هم وجود دارد که "متمایل" است. درحالی که قبلاً به یک نوع دوچرخه، محدود می ­شد که هدف آن­ها، تلاش برای رکورد سرعت بود، اما دوچرخه­ های برد آو پری، مدل نبیمه متمایل را ارائه می ­دهد، که هدف آن­ها، کاربران روزمره است. ممکن است اندکی بی ثبات به نظر برسد، اما ادعا می ­شود که چندین مزیت نسبت به دیگر دوچرخه­ ها دارد.

جان آلدریج (John Aldridge)، معمار با سبک کالیفرنیایی، برد آو پری اصلی را در سال 1991، طراحی کرد. راس دنی (Russ Denny)، دوچرخه ساز، در سال 2010، شروع به شکل فیزیکی دادن به آن کرد، و در سال گذشته، برای اولین بار، به طور عمومی نمایش داده شد. سپتامبر امسال، تبلیغات رسمی برای مدل آغاز شد.

همانطور که قابل مشاهده است، سوارشونده، جلو به پایین، قرار می­ گیرد اما به جلو، و بالا، نظاره می ­کند. پدهای چرمی، از نشینمن­گاه، آرنج­ها، و دست­های آن­ها حفاظت می­ کند، درحالی که پاهایشان مستقیماً به عقب چسبیده ­اند طوری که انگار در حال شنا و یا پرواز و یا هردوی آن­ها هستند. این طراحی، باعث می ­شود که دوچرخه، و سوار، بسیار ایرودینامیک باشند، و درحالی که مرکز ثقل را پایین نگه­ می ­دارد، اجازه ­ی اداره ­­ی سریع و زود را می­ دهد.

با توجه به طرح آرگونومی برد آو پری، سواران به راحتی قادر به تغییر حلقه ­زنجیر بزرگ 60دندانه ­ی عقبی آن هستند (که متصل به یک کاست 36/11 است)، که تولید گشتاور بیشتری، نسبت به گشتاور ممکن با استفاده از حلقه ­های کوچک­تر می ­کند. همچنین می­ توانند هنگام بالا رفتن از تپه ­ها، با گشودن کامل پاها، به شدت بچرخند.

آلدریج به ما می ­گوید: "در یک دوچرخه ­ی استاندارد، اگر با وحشت، تمرکز کنید، با صورت، از روی میله های دسته، پرواز خواهید کرد!، اما در ترمز با سرعت، در دوچرخه­ ی برد آو پری، محال است که از روی میله ­های دسته رد شوید... توده­ی بدن سوار، کم است، که دلیل محال بودن این اتفاق است."

با این اوصاف، میدان دید هم برای دیدن و هم برای دیده شدن توسط دیگر رفت و آمد کنندگان ممکن است اندکی چالش برانگیز باشد.

بدنه دارای فریم آلومینیومی، و قیمت 8500 دلار ایالات متحده است. اگر به این دوچرخه علاقه مند هستید، جان و گروه وی، در حال حاضر سفارش می­پذیرند.

برای نوع دیگری از قرار دادن فردی بر روی دوچرخه سوار پرواز کننده ­ی آویزان (Rider-dangling Flying Rider)، را نگاه کنید.

ارسال نظر