قیمت بیت کوین را مجرمان تعیین می کنند/ بیش از 50 درصد تراکنش های بیت کوینی غیرقانونی است!

رسانه کلیک - تحقیقات نشان می دهد بیش از نصف معاملات بیت کوینی با فعالیت های غیرقانونی همراه است و گرانی ارز بیت کوین را باید ناشی از مخفی ماندن ماهیت تراکنش های مالی و هویت کاربران دانست.

قیمت بیت کوین را مجرمان تعیین می کنند/ بیش از 50 درصد تراکنش های بیت کوینی غیرقانونی است!

محققان همچنین یک چهارم از کاربران بیت کوین را با اعمال مجرمانه از قبیل هک، پولشویی، فعالیت در زمینه مواد مخدر و کارهای غیرقانونی پورن، مرتبط دانسته‌اند ( هکرهای کره شمالی به کارمندان صنعت بیت کوین حمله کردند ).

موضوع ناراحت کننده برای سرمایه گذاران این است که آنان معتقدند محبوبیت پول های دیجیتالی و مجازی مانند بیت کوین در میان تبهکاران از دلایل عمده افزایش محبوبیت چنین ارزهایی است.

محققین بر این باورند اگر مجرمان به بیت کوین پشت کنند و برای انجام معاملات خود به سایر ارزها با درصد امنیت بالاتر روی بیاورند، از گرانی ارز بیت کوین کاسته می‌شود.

محققان دانشگاه سیدنی و دانشگاه تکنولوژی سیدنی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که 44% از معاملات بیت کوین از فعالیت های مجرمانه پشتیبانی کرده و 25% از کاربران بیت کوین در چنین اعمالی مشارکت دارند.

این تحقیق که در آوریل 2017 منتشر شده حاکی از آن است حدود 24 میلیون نفر در بازار بیت کوین از ارزهای دیجیتال برای مقاصد غیر قانونی استفاده می‌کنند.

تخمین زده می‌شود که این کاربران ظرف ۱ سال تقریبا 36 میلیون معامله با ارزش کلی 72 میلیارد دلار انجام می‌دهند. بنابر گفته محققین این معاملات چیزی حدود 8 میلیارد دلار از سهام بیت کوین را سرپا نگه می‌دارد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت بیت کوین در میان مجرمان این است که این ارز رمزپایه امکان مخفی ماندن هویت آنان را فراهم می‌کند.

اطلاعات در هر معامله و تراکنش مالی در یک هسته عمومیِ مرکزی به نام بلاکچین (Blockchain) ذخیره می‌شود. پژوهشگران می گویند ممکن است از این تکنولوژی برای شناساییِ افراد خاص استفاده شود. بر اساس یک مقاله در خصوص قابلیت های فناوری زنجیره بلوکی، اگرچه هویت افراد توسط 25 یا 26 کاراکتر از میان حروف الفبا محافظت می‌شود، اما ماهیت طبیعی بلاکچین به ما این اجازه را می‌دهد تا تراکنش های بیت کوینی را به کاربران پیوند دهیم و اطلاعات بیشتری در ارتباط با کاربرانی که توسط مسئولان، به خاطر معاملات بیت کوینی دستگیر شده‌اند، بدست آوریم.

این موضوع اسباب نگرانی را برای مجرمانی که از بیت کوین برای مبادلاتشان استفاده می‌کنند، فراهم کرده است. افرادی که به گفته محققان به دنبال یک ارز دیجیتال جایگزین هستند که بتواند فعالیت هایشان را پنهان کند.

با این وجود، پژوهشگران معتقدند اگر مجرمان از این ارز دیجیتال دوری کنند و در معاملات، کمتر از آن استفاده کنند، این پول دیجیتال دیگر نمی‌تواند مثل سابق مفید باشد و از گرانی ارز بیت کوین کاسته می شود.

به نظر می رسد بخش بزرگی از گرانی ارز بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداختی، ناشی از تسهیل معاملات غیرقانونی باشد. این موضوع برای افرای که به بیت کوین به منزله یک سرمایه گذاری نگاه می‌کنند، دقیقا به اندازه پیامدهای اخلاقی می تواند پیامد ارزشی نیز داشته باشد.

ارسال نظر