آیا بیت کوین ارزش دارد؟

رسانه کلیک - کریپتوکارنسی یا ارز رمزنگاری شده مسئله ای است که با افزایش روزافزون ارزش بیت کوین هر روز بیشتر مطرح می شود، در این مطلب به بررسی اتفاقات اخیر پیرامون بیت کوین می پردازیم.

آیا بیت کوین ارزش دارد؟

ارزش بیت کوین از ۴۰۰۰ دلار هم گذشت؛ این تیتر بسیاری از اخبار مربوط به بیت کوین در هفته های اخیر بود. جدا شدن بخشی از تیم بیت کوین در اوایل ماه جاری میلادی (آگوست ۲۰۱۷) و معرفی نام جدید Bitcoin Cash آینده این واحد پولی را بیش از پیش مبهم کرده بود، اما افزایش ارزش آن با وجود اتفاقات اخیر می تواند پیام مهمی برای دارندگان بیت کوین به همراه داشته باشد و آن هم استحکام زیربنای اعتباری بیت کوین است.

دو شاخه شدن Bitcoin به دلیل وجود محدودیت های ۱ مگابایتی در بلاک چین های این سیستم است که توسط برنامه نویس های اولیه آن اعمال شده است، اما در Bitcoin Cash این محدودیت حذف شده و در نتیجه تعداد تراکنش های کل شبکه که در هر ثانیه می تواند انجام شود، افزایش یافته است.

اگرچه Bitcoin یک پول غیر متمرکز است و توسط هیچ دولتی پشتیبانی نمی شود، اما بسیاری از وب سایت ها و کاربران برای انجام تراکنش های مالی خود از آن استفاده می کنند و یکی از مهمترین دلایل افزایش روزافزون محوبیت آن عدم امکان شناسایی حساب ها و مالکان آن ها در این کریپتوکارنسی است؛ این موضوع باعث شده است تا بسیاری از فعالیت های مالی غیرقانونی در اینترنت با واحد Bitcoin انجام شده و پیگیری آن ها تقریبا غیرممکن شود.

افزایش روز افزون ارزش این ارز رمزنگاری شده از معرفی آن در سال ۲۰۰۸ تا به امروز ادامه داشته و نام این واحد پول به مبادلات بزرگ وال استریت نیز رسیده است، اما با توجه به اتفاقات اخیر باید منتظر بود و دید آیا این روند صعودی همچنان ادامه دارد و یا با مشکلات جدید پایان عمر بیت کوین فرا رسیده است.

ارسال نظر