برق مصرفی برای «معدن‌کاوی» بیت‌کوین بیشتر از مصرف سرانه برق 159 کشور جهان است!

رسانه کلیک – میزان انرژی مصرفی کامپیوترها برای معدن کاوی بیت کوین در سال جاری میلادی بیشتر از مصرف سرانه برق در 159 کشور سراسر جهان گزارش شده است.

برق مصرفی برای «معدن‌کاوی» بیت‌کوین بیشتر از مصرف سرانه برق 159 کشور جهان است!

بر اساس نتایج تحقیقی که توسط وب سایت PowerCompare منتشر شده است، انرژی مصرف شده برای معدن کاوی (استخراج) بیت کوین بیش از مصرف سرانه برق در ایرلند و کشورهای آفریقایی بوده است.

این وب‌سایت نشان داده است که مصرف برق برای به دست آوردن ارزهای رمز پایه، مثل بیت کوین به طور تخمینی 29.05 تراوات بوده است. این در حالی است که میزان مصرف سرانه کشور ایرلند در سال جاری 25 تراوات گزارش شده است.

تصویر زیر همچنین کشورهایی که مصرف برق سرانه آن‌ها کمتر از میزان برق مصرف شده برای معدن کاوی بیت کوین بوده است را نشان می‌دهد.

معدن کاوی بیت کوین

بیت کوین یک ارز رمز پایه است که در سال 2009 توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (احتمالا با نام واقعیِ کریگ رایت ) ساخته شده است. چالش اصلی برای به دست آوردن بیت کوین که اصطلاحاً با عنوان «معدن کاوی» یا ماینینگ (Mining) شناخته می‌شود، به این صورت است که کامپیوترها باید مسائل و پردازش‌های رمزنگاری شده و پیچیده ای را حل کنند. رمزگشایی هر یک از این پردازش‌ها در نهایت باعث به دست آوردن مقدار مشخصی از بیت کوین می‌شود.

علاوه بر این خالق بیت کوین تعداد مشخصی از این پول بدون پشتوانه را در دنیا قرار داده است. بر همین اساس، تنها 21 میلیون واحد از این پول در دنیا وجود دارد که پس از اتمام فرآیند معدن کاوی همگی آنها، این پول تنها از طریق مبادله قابل دریافت خواهد بود.

معدن کاوهای بیت کوین، برای به دست آوردن مقدار بیشتر، باید دستگاه‌های خود را مجهز به سخت افزارهای قدرتمندتری کنند که در نهایت باعث مصرف انرژی الکتریکی بیشتر می‌شود.

به همین دلیل، بسیاری از معدن کاوی های انبوه بیت کوین در کشورهایی نظیر چین انجام می‌شود که در آنها قیمت برق ارزان تر از کشورهای دیگر نظیر آمریکا و انگلستان است. از همین رو، بسیار از سایت های معدن کاوی بزرگ نظیر Antpool و BTCC در چین واقع شده است.

معدن کاوی بیت کوین همچنین باعث نگرانی هایی در مورد آسیب های زیست محیطی نیز شده است، چرا که مصرف انرژی الکتریکی در کشورهایی نظیر چین که از طریق منابع غیر تجدید پذیر نظیر سوخت فسیلی اقدام به تولید برق می‌کنند، باعث تولید هر چه بیشتر گاز کربن دی اکسید خواهد شد.

ارسال نظر