انگلستان و اتحادیه اروپا به دنبال کشف هویت کاربران بیت کوین

رسانه کلیک - انگلستان به تازگی پروژه ای را برای تشخیص هویت کاربران بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده آغاز کرده است. دولت این کشور ادعا کرده که این کار را با هدف مبارزه با جرم و جنایت و همچنین پولشویی شروع کرده است.

انگلستان و اتحادیه اروپا به دنبال کشف هویت کاربران بیت کوین

خزانه داری انگلستان به تازگی اقدام به تصویب قوانینی جدید برای قاعده مند کردن کار با ارزهای رمز پایه به منظور مبارزه با جرم، پولشویی و تروریسم کرده است. بر اساس این قوانین کاربرانی که از پول های اینترنتی مثل بیت کوین و مونرو استفاده می‌کنند، باید هویت خود را در صورت درخواست دولت انگلستان فاش کنند.

در کنار خزانه‌داری انگلستان، اتحادیه اروپا نیز تصمیم دارد تا قوانینی را مبنی بر کشف هویت کاربران بیت کوین تنظیم کند.

بر اساس ادعای Stephen Barclay از خزانه داری انگلستان؛ این کشور قوانین جدیدی را برای مبارزه با جرائم مربوط به پولشویی در نظر گرفته که طی آن استفاده از پول های مجازی نظیر بیت کوین تنها در شرایطی خاص امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش اعلام کرد که انگلستان و اتحادیه اروپا همکاری جدیدی را برای کشف روش های احراز هویت کاربران بیت کوین شروع کرده اند. بر اساس ادعای این مسئول خزانه داری انگلستان قرار است این مذاکرات در اواخر سال 2017 تا اوایل سال 2018 به پایان برسد و پس از آن قوانین تنظیم شده مربوط به پول های دیجیتالی اجرایی شود.

انگلستان همچنین تصمیم دارد تا قوانین مالیاتی منحصر به فردی را برای کاربران بیت کوین مشخص کند و طی آن افرادی که از این نوع پول بدون پشتوانه استفاده می‌کنند، باید میزان مبالغ رد و بدل شده خودشان را به دولت انگلستان و اتحادیه اروپا ارائه دهند.

Nicholas Gregory تحلیلگر و مدیر عامل اجرایی شرکت تجاری CommerceBlock به تازگی اعلام کرده که پول های دیجیتالی می‌توانند اقتصاد جهانی را تحت تاثیر خود قرار دهند. وی در ادامه گفت که نرخ رو به رشد غیر قابل کنترل پول های دیجیتالی نظیر بیت کوین می‌تواند باعث جرائمی نظیر فرار مالیاتی توسط تجار و سرمایه داران بزرگ شود. همین مسئله در نهایت ممکن است ورشکستگی کشورهای مبتنی بر نظام سرمایه داری را در پی داشته باشد.

شایان ذکر است؛ خطرات جهانی پول های دیجیتالی و کشف هویت کاربران بیت کوین در حالی مطرح شده که هفته گذشته، پلیس لندن در مورد سو استفاده فروشندگان مواد مخدر از پول های دیجیتالی برای فروش عمده مواد مخدر هشدار داده بود.

ارسال نظر