انتخاب بیت کوین به عنوان بهترین واحد پولی جهان در سال ۲۰۱۶

بیت کوین بهترین عملکرد را نسبت به دیگر پول ها در سال ۲۰۱۶ داشته است. این پول الکترونیکی که ممکن است همه افراد با آن آشنا نباشند می تواند مانند طلا یک سرمایه بی خطر باشد.

انتخاب بیت کوین به عنوان بهترین واحد پولی جهان در سال ۲۰۱۶

کلیک - مشهورترین پول رایج الکترونیکی جهان، بیت کوین، این هفته افزایشی داشت که در سه ساله گذشته بی سابقه بوده است، افزایشی بالای ۱۰۰۰ دلار آمریکا، و این به عنوان بهترین عملکرد پول رایج در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است.

بیت کوین، که سال گذشته افزایشی ۱۲۵ درصدی در مقدارش داشته است، در اواخر ۲۰۱۳ به سرعت به بالاترین میزان خود یعنی ۱۱۶۳ دلار رسیده است و در زمان نوشتن قیمت آن در CoinDesk مقدارش ۱۰۲۷٫۵۳ دلار بوده است.

با وجود آنکه بیشترین افزایش در بیت کوین اتفاق افتاد و عده زیادی انتظار داشتند این افزایش ادامه پیدا کند و سبب شود که بیت کوین یک شرط بندی جذاب به نظر برسد. لازم به ذکر است که عده ای از سرمایه گذاران از تاریخچه پول رایج و شدت نوسانات آن آگاه بودند.

در سال ۲۰۱۳، نوعی پول رایج در مدت دو ماه افزایش سریع ده برابری در مقدارش داشته است، و سپس تحت یک سری سقوط هایی در اوایل ۲۰۱۵ مقدارش به ۲۰۰- دلار رسیده است.

اخیرا، بیت کوین نسبت به سایر پول های رایج ثابت ترو استوارتر بوده است و تحلیلcurreگران معتقدند افزایش آن در سال ۲۰۱۶ می تواند به علت کاهش ۷ درصدی در مقدار یوان چین در سال گذشته باشد و این ضعیف ترین عملکرد آن در دو دهه گذشته است.

برخلاف پول های رایج سنتی مانند دلار آمریکا که توسط بانک ملی مرکزی ضمانت شده است، بیت کوین کاملا غیرمتمرکز است و ناشناس بودن آن سبب شده حمل آن بین کشورها آسان تر از پول های رایج مرسوم و معمولی باشد.

این بدان معناست که بیت کوین برای ایجاد قراردادها در شبکه سیاه امکانپذیر می باشد. شبکه سیاه جایی است که انواع محصولات و سرویس های قاچاق مانند داروهای غیرقانونی، اسلحه و غیره معامله می شود.

اما برخلاف این رسوایی که بیت کوین ایجاد می کند وهمچنین سیر تاریخچه نوسانات آن، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و افزایش شدید پول رایج دیجیتالی در سال ۲۰۱۶ موکد این موضوع است.

ممکن است هنوز نتوانید در سوپرمارکت راه بروید و موادغذایی خود را با بیت کوین بپردازید، اما می توانید بازی های آنلاین، اکثر پروازهای هواپیمایی و حتی قهوه استارباکس خود را با این پول رایج بخرید.

به خصوص با وجود زندگی در جهان متغیر، این حقیقت که بیت کوین به حکومت یا کشور بخصوصی وابسته نیست، استفاده ازآن را سودمند تر کرده است.

رویداد های سال ۲۰۱۶ نشان می دهند که بازار های بین المللی به شدت تابع وقایع سیاسی هستند- مانند پیروزی برکسیت و ترامپ که هر دوی آن ها به طور غیرمنتظره ای توسط تعداد زیادی از سرمایه گذاران و ناظرین انتخابات صورت گرفت.

بعلاوه محدودیت های مستقیمی درباره پول نقد وجود دارد- مانند حرکت بحث برانگیز نخست وزیر هند Narendra Modi برای حذف اسکناس های ارزش بالا از چرخه کشور در ماه نوامبر که این عمل ۱۸۳ بیلیون دلار از ارزش روپیه را تحت تاثیر خود قرار داد.

AFP پیشنهاد می دهد: در پرتو توسعه هایی مانند این ها، زمانی که وضعیت بازارها نامشخص هستند، بیت کوین می تواند مانند طلا به عنوان پناهگاه امن مجازی در نظر گرفته شود.

پاول گردون عضو بورد UK Digital Currency Association گفت: "جنگ رو به رشد بر سر پول نقد و کنترل سرمایه، بیت کوین را با وجود ریسک بالا برای ترقی و رشد مناسب کرده است."

با وجود آنکه تعدادی از تحلیلگران بر گفته خود مبنی بر اینکه مقدار بیت کوین در سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت، سرسخت هستند. پول های رایج الکترونیکی هنوز هم موضوع جدیدی هستند و تعداد زیادی از مردم نمی دانند این پول ها چگونه کار می کنند و این منجر به ترس هایی شده و حدس و گمان های زیاد درمورد بیت کوین می تواند سبب ایجاد اندیشه پوچ شود.

اما هنگامی که مردم با این پول ها بیشتر آشنا شوند، سبب می شود که پول های رایج دیجیتالی مانند بیت کوین به طور مداوم افزایش یابند و اگر این افزایش ادامه دار باشد مزیت های بیشتری نسبت به پول های رایج بانک مرکزی دارند.

بابی لی گفت: "بیت کوین یادآور آن است که ما نباید دلارو یا یوان که در معرض کنترل سرمایه و کاهش قدرت خرید است را نگه داری کنیم. به جای آن یک نوع دارایی دیگر وجود دارد."

نکته آخر اینکه میزان باربری در هر شهری به طور مستقیم به تعداد رانندگان و تعداد استفاده کنندگان بستگی دارد، این به صورت خطی نیست بلکه نمایی است. چنین چیزی در مورد بیت کوین نیز درست می باشد.

ارسال نظر