فروشگاه های آنلاین در «دوشنبه سایبری» و «جمعه سیاه» چقدر درآمد دارند؟

رسانه کلیک – استقبال مصرف کنندگان در حراج های پایان سال جاری میلادی، خرید 6.79 میلیارد دلاری را برای فروشگاه های مختلف در پی داشت. بر همین اساس مردم در دوشنبه سایبری و جمعه سیاه به ترتیب 3.45 و 3.34 میلیارد دلار خرید انجام دادند.

فروشگاه های آنلاین در «دوشنبه سایبری» و «جمعه سیاه» چقدر درآمد دارند؟

بر اساس گزارشی که توسط شرکت ادوبی منتشر شده، دو روز بزرگ حراج های ویژه پایان سال 2017 با موج بی نظیر استقبال مردم همراه بوده است. ادوبی اعلام کرده که جمعه سیاه سال 2016 آغاز حراج ویژه بوده که بیش از 1 میلیارد دلار فروش را برای بازار تجهیزات موبایل به همراه داشته است.

بررسی های ادوبی بر روی فروشندگان مختلف نشان می‌دهد که افزایش سطح فروش در حراج های بزرگ پایان سال میلادی تنها محدود به کسب و کارهای بزرگ نیست. از طرفی، داده های جمع آوری شده توسط فروشگاه اینترنتی کانادایی شاپیفای (Shopify) نشان داده است که این فروشگاه اینترنتی در دوشنبه سایبری سال گذشته، 555716 دلار فروش را تنها در عرض یک دقیقه تجربه کرد.

به طور متوسط، صاحبان فروشگاه ها در روز جمعه سیاه فروش 3.6 برابری را تجربه می‌کنند. این در حالی است که میزان سفارش ها و خریدها در دوشنبه سایبری به میزان 3.1 برابر روزهای عادی در ماه نوامبر است. علاوه بر این، دوشنبه سایبری و جمعه سیاه میزان فروش کسب و کارهای بین المللی را نیز افزایش می‌دهد.

داده های جمع آوری شده از Shopify نشان می‌دهد که روز جمعه سیاه در اسپانیا میزان فروش در برخی از فروشگاه ها را به مقدار 7.80 برابر روزهای کاری دیگر افزایش می‌دهد. فروشگاه های دانمارک و ایرلند نیز به ترتیب 6.01 و 4.69 برابر فروش روزهای عادی را تجربه می‌کنند.

نتایج تحقیق دیگر نشان می‌دهند که بیشتر خریدهای آنلاین از طریق دستگاه های موبایل انجام می‌شود. بر اساس بررسی های انجام شده توسط شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس، فروشگاه های آنلاین به عنوان برندگان اصلی این حراج های بزرگ شناخته می‌شوند.

این فروشگاه ها به طور متوسط در دوشنبه سایبری و جمعه سیاه بیشتر از سه برابر نرخ فروش را به نسبت فروشگاه های حضوری تجربه می‌کنند. در عین حال، گلدمن ساکس ادعا می‌کند که گسترش تلفن های همراه در میان مردم و همچنین تسهیل روند خرید اینترنتی با استفاده از این ابزارها، علت اصلی افزایش تمایل به خرید آنلاین در میان مردم به حساب میاید.

تحقیق ادوبی از یک حقیقت دیگر نیز پرده برداشته است. بر اساس گزارش فروش شرکت ادوبی در تعطیلات سال 2016، دستگاه های دسکتاپ خریدهای آنلاین نرخ بیشتری نسبت به خرید موبایل را به ثبت رسانده‌اند. خریدارانی که از دستگاه های دسکتاپ استفاده می‌کنند، نرخ 4.0 درصدی را در سال گذشته از خود به جای گذاشته‌اند؛ در حالی که خریداران موبایل در همین بازه 1.9 درصد نرخ فروش داشته اند.

ادوبی در نظر سنجی انجام شده از 500 مصرف کننده که سال گذشته در روزهای دوشنبه سایبری و جمعه سیاه خرید انجام داده اند، به این نتیجه رسیده که 45 درصد این افراد تصمیم به انجام فرآیند خرید از طریق تلفن های هوشمند را داشته اند.

ارسال نظر