Fusion بهترین جایگزین ادوبی افتر افکت

فیوژن نام محصولی از شرکت مطرح Black Magic Design است. این نرم افزار در زمره نرم افزارهای Composition و VFX قرار می گیرد که معروف ترین آنها همان نرم افزار مطرح شرکت ادوبی Adobe After Effect است.

Fusion بهترین جایگزین ادوبی افتر افکت

کلیک - ادوبی افتر افکت بیشترین طرفدار را در میان کاربران این فن دارد. اما چرا فیوژن می تواند بهتر از دیگر نرم افزارهای کامپوزیتینگ باشد؟نسخه پایه این نرم افزار بصورت رایگان ارایه می شود در حالی که شما برای خرید نرم افزار افتر افکت یا نوک باید هزینه کنید (هرچند در ایران از نسخه های قفل شکسته یا به اصطلاح کرک شده استفاده می شود و پولی پرداخت نمی شود) نسخه دیگری از این نرم افزار تحت عنوان فیوژن استودیو موجود است که ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و امکانات بیشتری را به مصرف کنندگان ارایه خواهد داد.

بلک مجیک دیزاین نرم افزار مطرح دیگری را نیز منتشر می کند که پیش از این در نیومکس با آن آشنا شده اید. غول نرم افزارهای تدوین غیر خطی و تصحیح رنگ Davinci Resolve که قدرتمندترین در زمینه کاری خویش است. اما Black Magic Fusion چه امکاناتی را در خود جای داده است؟

این نرم افزار بیش از ۲۵ سال است که توسعه داده می شود و برروی بسته بندی آن درج شده که پیشرفته ترین نرم افزار ترکیب بندی (Compositing) محسوب می شود. این استودیو مجازی پیشرفته مورد توجه متخصصین جلوه های بصری (Visual Effects) می باشد و کاربران زیادی از سراسر دنیا دارد. فیوژن برای ساخت بیش از ۱۰۰۰ صحنه تاثیر گذار هالیوودی مورد استفاده قرار گرفته است.

میز کار ۳ بعدی این نرم افزار به شدت آسان تر از نرم افزارهای مشابه بوده و کار با آن راحت تر است در عوض خروجی کار نیز پیشرفته تر و حرفه ای تر خواهد بود. متحرک سازی در این نرم افزار به سادگی هرچه تمام تر انجام می شود ضمن اینکه شما می توانید اقدام به ساخت انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی نمایید. موشن ترکینگ از مهم ترین بخش های این نرم افزار است که بدون نیاز به پلاگین اضافی مستقیما از داخل نرم افزار قابل دستیابی است.

وقتی شما همراه تیمتان با این نرم افزار کار می کنید و از چند رایانه مختلف می توانید از طریق سیستم مدیریت چندکاربره Fusion مسیر کاری خود را هدایت کنید و این ویژگی بدون شک این نرم افزار را خاص تر می کند. در واقع از طریق چند کامپیوتر می توان برروی یک پروژه یکسان کار کرد و این در تسریع انجام پروژه بسیار تاثیر گذار است.

این نرم افزار امکان ورودی فایل های ۳ بعدی از نرم افزارهای دیگر همچون مایا (Maya)، ۳D Max و یا Cinema 4D را به راحتی و بدون نیاز به پلاگین Third Party به شما می دهد و مستقیم می توانید پروژه های سه بعدی را به نرم افزار فیوژن Import کنید.

تعداد بسیار زیادی افکت های آماده در ژانرهای مختلف بصورت پیش فرض در نرم افزار وجود دارد همچنین شما می توانید در نسخه غیر رایگان از طریق پلاگین ها موارد جدیدی نیز اضافه کنید.

این نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش موجود است که نسخه مکینتاش آن تا پیش از این پورت شده بود اما گویا به تازگی نسخه رسمی منتشر شده است. همچنین شرکت Black Magic Design برای هشتمین نسخه از این نرم افزار نسخه لینوکسی نیز در نظر گرفته که به نوبه خود بی نظیر به نظر می رسد.

نسخه رایگان فیوژن را مستقیما از درون وبسایت رسمی شرکت Black Magic Design دانلود کنید…

ارسال نظر