گوگل کروم به زودی ریدایرکت های اعصاب خردکن را متوقف می کند

رسانه کلیک - گوگل کروم ریدایرکت های غیرمنتظره ای را که بسیار ناخوشایند هستندُ در نسخه های جدیدش برای همیشه مسدود می‌کند.

گوگل کروم به زودی ریدایرکت های اعصاب خردکن را متوقف می کند

شاید برایتان تاکنون اتفاق افتاده است که هنگام گشتن در سایت های مختلف به طور غیرمنتظره با وب سایت هایی مواجه می شوید که شما را وارد صفحه های دیگری می کنند که قصد بازدید از آن را ندارید. در واقع این تاکتیکی است که بسیاری از وب سایت ها به منظور بالا بردن ترافیک سایت و گرفتن بازید بکار می برند.

اکنون گوگل قصد دارد جلوی این اتفاق را بگیرد و به عنوان بخشی از تلاش های مداومش برای محافظت از کاربران در وب قرار است ترفندهای جدیدی را برای مرورگر کروم معرفی کند که باعث تغییر مسیر وب سایت های غیرمنتظره شود و همچنین پنجره های بازشو را مسدود کند.

گوگل اشاره می کند یک گزارش از هر ۵ گزارش بازخوردی که کاربران کروم از این صفحات مزاحم دارند، مربوط به برخورد با برخی از محتواهای ناخواسته است. این شرکت از این پس متعهد به اجرای سه قانون محافظتی در چند نسخه اخیر برای جلوگیری از این پاپ آپ های مزاحم است.

گوگل کروم ریدایرکت های غیرمنتظره ای را که بسیار ناخوشایند هستند، در نسخه های جدیدش برای همیشه مسدود خواهد کرد.

ریدایرکت یا تغییر مسیر به آدرس جدید روشی است که به کمک آن، کاربران و موتورهای جستجو به صورت خودکار به آدرس جدید صفحه یا وب‌سایت شما منتقل می‌شوند. در واقع صفحات جایگزینی که قرار است بجای صفحه اصلی باز شوند با وجوده اینکه مدیر سایت دستوره باز شدنش را داده است گوگل قرار است در کروم ۶۴ آن را مسدود کند و فقط نوار اطلاعاتی را به نمایش در بیاورد که محتوای آن صفحه را معرفی میکند و از لود شدن کامل صفحه جلوگیری میکند.

یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است زمانی که کاربر روی لینکی برای باز شدن تب جدیدی کلیک می کند اغلب ابتدا به صفحه اصلی و سپس به صفحه وب ناخواسته ای هدایت می شود. گوگل این صفحات را به عنوان یک حیله شناسایی میکند و صفحات تبلیغاتی رو که ناخواسته جایگزین شدن را قرار است در کروم ۶۵ ببندد که دیگر در صفحه اصلی مرورگر باز نشود.

شایان ذکر است؛ کروم ۶۴ تا اوایل سال آینده منتشر می شود. این شرکت قبلا اعلام کرده است که نسخه جدید کروم همچنین می تواند از پخش ویدئوهایی که دارای صدا هستند، جلوگیری کند.

منبع: ubergizmo

انتهای پیام/

ارسال نظر