هدفون‌های Blue Lola با خصوصیات نامتعارف اما راحت

راحتی و کیفیت صدای هدفون‌ها در اولین درجه اهمیت قرار دارد. هدفون‌های Mo-Fi شرکت Blue که سال گذشته رونمایی شد، صدای فوق‌العاده‌ای دارد اما وجود بلندگوی داخلی، اندازه آن را با چالشی جدی مواجه کرده است.

هدفون‌های Blue Lola با خصوصیات نامتعارف اما راحت

کلیک - خوشبختانه شرکت تا قبل از اتمام سال مدل سبک‌تر خود یعنی Lola را عرضه کرد. این مدل جدید به دلیل نداشتن بلندگو، وزن کمتری داشت و 100 دلار هم ارزان‌تر بود.سوال مهم این است که آیا هنوز هم ارزش سرمایه‌گذاری بدون فن‌آوری فانتزی را دارد؟
اگر به‌راحتی نمی‌توانید تفاوت‌های ظاهری بین Lola و Mo-Fi تشخیص دهید نگران نباشید؛ این دو طراحی تقریباً یکسانی دارند و صرف‌نظر از تفاوت وزنی، مدل Lola دارای نوار سربند نازک‌تر و راحت‌تری است. فشار نوار جهت تنظیمات روی سر در مدل جدید کمتر شده است. در مدل قدیمی‌تر از تسمه تنظیم‌کننده استفاده زیادی نمی‌کردم، اشتیاقی هم در مورد مدل جدید ندارم.
اکنون‌که صحبت از نوار تنظیم‌کننده به میان آمد بهتراست بدانید که Lola مانند مدل‌های اولیه و برخلاف نوارهای نیم‌دایره‌ای که به آن عادت دارید، دارای نوار چند مفصلی است. این ویژگی باعث می‌شود تا هراندازه که امتداد یابد گوشی‌ها نیز در موازات یکدیگر قرار بگیرند. برای شخصی با سربزرگ مثل خودم، احساس می‌کنم مفصل‌های گوشی از جمجمه‌ام نیشگون می‌گیرد. می‌توان نوار سربند را به‌اندازه دلخواه شل یا محکم کرد و تنها به تنظیمات طولی آن اکتفا نکرد. هر دو هدفون Blue قالب راحتی دارند اما خوشبختانه Lola وزن کمتری دارد.
من تجربیات کاربری از Lola را با دوستم، جیمی ریگ، ویراستار مجله Engadget که زمانی از Mo-Fi استفاده می‌کرد به اشتراک گذاشتم. پوشش گوشی‌های این هدفون‌ها خیلی نرم و ضخیم هستند. وقتی آن‌ها را روی گوش می‌گذارید باید حس بهتری به شما انتقال دهد اما به دلیل ضخامت زیاد آن‌طور که باید، راحت نیستند. به همین دلیل بعد از چند دقیقه که Lola را به گوش گذاشتید حاشیه کناری گوشی‌ها را احساس خواهید کرد. به نظرم پوشش گوشی‌ها آن‌قدر هم نامناسب نیست اما به‌اندازه‌ای که دوست دارم هم راحت نیستند.

maxresdefault
به‌طورکلی انتظار داشتم عدم وجود تقویت‌کننده صدا، کیفیت صوتی Lola را ضعیف کند اما باکمال تعجب فهمیدم که این‌طور نیست. صدای خوش‌آهنگ Lola ترکیبی از اصوات با فرکانس بالا، متوسط و بم است. معمولاً وقتی در فهرست آهنگ‌ها جستجو می‌کنم حالت‌های شنیداری را هم امتحان می‌کنم، هدفون‌های Blue از تمام طبقه‌بندی صوتی حتی هیپ‌هاپ و متال پشتیبانی می‌کند. اگر قرار باشد صدای Blue با صدای Mo-Fi با تقویت‌کننده خاموش برابری کند، به‌خوبی از پس این کار برآمده است.
اما من به‌طورکلی یک مشکل دارم و آن میزان صدای گوشی است. وقتی Lola رو به Macbook یا Moto X وصل می‌کنم صدای کاملاً بلندی دارد اما کمتر از میزانی است که من معمولاً دوست دارم. خوشبختانه یک هدفونApogee Groove DAC دارم که این مشکل را حل می‌کند. البته این نوع فن‌آوری است که شرکت Blue درMo-Fi قرار داده و آن را قابل‌استفاده کرده است. در ضمن این راه‌حل در مورد گوشی تلفن با درگاه اتصال USB کارایی ندارد. اما نهایتاً من میزان صدای Lola را تا 11 افزایش می‌دهم و سعی می‌کنم از آن لذت ببرم.
در دسته هدفون‌های بی‌سیم، Lola بهترین انتخاب است، 250 دلار قیمت داشته و نسبت به سایر مدل‌ها باکیفیت صدای یکسان ارزان‌تر است (مانند B&O H6400 دلاری) ویژگی که Lola را متمایز می‌سازد طراحی و صدای آن است. Blue از شیوه قدیمی نه‌چندان نوستالژیک بهره برده و پوشش راحت و مناسبی برای گوشی‌ها طراحی کرده که مشکل من را در مورد Mo-Fi حل می‌کند و بدون صداهای مزاحم اطراف، صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند. سابقه و فعالیت طولانی شرکت در حوزه شنیداری، راحتی و کیفیت صدای مناسب Lola دلیل خوبی برای انتخاب و خرید آن است.

منبع : engadget

ارسال نظر