نجات جان ایرانی‌ها از چالش نهنگ آبی

رسانه کلیک – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی نسبت به چالش نهنگ آبی به عنوان چالشی خطرناک برای نوجوانان و جوانان در ایران و جهان واکنش نشان داد و از مذاکره با مدیران شبکه اجتماعی VK برای عدم انتشار محتوای خشونت آمیز خبر دارد.

نجات جان ایرانی‌ها از چالش نهنگ آبی

به گزارش کلیک ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به بازی نهنگ آبی و شایعات ورود این چالش خطرناک و خوشنت آمیز به کشور ایران گفت: انتقال محتوا در قالب زبان بازی تاثیر بیشتری دارد و در میان بازی‌های مفید، برخی بازی‌ها دارای افکار شیطانی هستند که یکی از این چالش نهنگ آبی است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: چالش نهنگ آبی از بسیاری از فروشگاه‌های نرم افزاری دنیا حذف شده است و در ایران نیز در دسترس نیست.

آذری جهرمی با اشاره به مذاکره با مدیران شبکه اجتماعی VK برای عدم انتشار خشونت از طریق این شبکه اجتماعی گفت: شبکه اجتماعی vk در ایران مسدود است اما برای عدم انتشار محتوای خشونت آمیز در این شبکه اجتماعی در تلاش هستیم.

وی افزود: امروزه توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت مخصوص برای کودکان با قابلیت نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی ضروری است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بخش خصوصی برای توسعه بازار تبلت و سیم کارت مخصوص کودکان به منظور فعالیت و سرمایه گذاری بیشتر دعوت می‌کند تا حمایت‌های لازم را انجام دهد. همچنین وزارت ارتباطات از مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای انتظار دارد تا از طریق مدارس و معلمان برای اطلاع رسانی به والدین و معلمان برای استفاده بهتر از بازی‌های رایانه‌ای بستری را آماده سازد.

آذری جهرمی در پایان گفت: در کنار حکومت، خانواده‌ها وظیفه دارند تا مراقب فرزندان باشند. رسانه‌های رسمی و اجتماعی عملکرد بسیار خوبی در اطلاع رسانی دارند اما باید مراقب باشیم تا رسانه‌ها باعث ایجاد ترس و دغدغه نشوند؛ در واقع وظیفه رسانه‌ها اطلاع رسانی است و ترس نیز ناشی از اطلاع رسانی ضعیف است.

ارسال نظر