بلوتوث ورود به ویندوز ۱۰ را آسان می‌کند

اپلیکیشن تلفن همراه مختص  ویندوز ۱۰ که به طور آزمایشی با نام  Phone Sign-In Beta ارائه شده است از طریق اتصال  بلوتوث از گذر‌واژه ویندوز ۱۰ دستگاهی که در نزدیکی آن قرار دارد، عبور می‌کند.

بلوتوث ورود به ویندوز ۱۰ را آسان می‌کند

به گزارش کلیک، پین کدها و گذر‌واژه‌ها آسان‌ترین روش به کامپیوترها نیستند و همیشه برای شما آزاردهنده هستند. این روش‌ها به اندازه کافی کارآمد هستند اما احتمال اشتباه در هنگام وارد کردن گذر‌واژه‌های طولانی زیاد است. ممکن است وارد کردن گذرواژه ها در هر بار استفاده کوتاه مدت کمی شما را ناراحت کرد. اما در صورتی مایکروسافت اقدامی برای رفع این مشکل انجام دهد، ممکن است گذر‌واژه ها برای همیشه در گذشته باقی بمانند و فراموش شوند. ردموند شرکتی که در واشنگتن واقع شده است، در حال آزمایش کردن نسخه جدیدی از اپلیکیشن‌ Authenticator (اپلیکیشن امنیتی) که مختص گوشی‌های هوشمند است که با آن می‌توانید به صورت خودکار با بلوتوث وارد ویندوز ۱۰ شوید.

اپلیکیشن تلفن همراه مختص ویندوز ۱۰ که به طور آزمایشی با نام Phone Sign-In Beta ارائه شده است از طریق اتصال بلوتوث از گذر‌واژه ویندوز ۱۰ دستگاهی که در نزدیکی آن قرار دارد، عبور می‌کند؛ پس از اینکه بلوتوث ارتباط خود را با دستگاه برقرار می‌کند، از این اپلیکیشن برای ورود به ویندور ۱۰ استفاده می‌کند. در اپ ستور این اپلیکیشن این مطلب بیان شده است "کافی است فقط اپلیکیشن را باز کنید و آن را در نزدیکی دستگاه کامپیوتر خود اجرا کنید". این اقدام تحولی شگرف در اپلیکیشن‌ امنیتی است، که در حال حاضر فقط می‌تواند کدهای TOTP یا HOTP را اجرا کند. این اپلیکیشن بر خلاف قفل هوشمند گوگل برای کروم بوک که برای باز کردن یک کروم بوک در دستگاه اندرویدی از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند، از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند.

این اپلیکیشن هنوز برای استفاده در اختیار عموم مردم قرار نگرفته است، طبق گزارش نئووین این اپلیکیشن فقط برای گوشی‌های لومیا که سیستم عامل آن‌ها نسخه آزمایشی Insider build 14267 ویندوز ۱۰ هست، در دسترس است و چگونگی عملکرد اپلیکیشن را در توضیح جدید در مورد آن، بیان کرده است. در صفحه دانلود این موضوع ذکر شده است که نسخه‌ آینده این اپلیکیشن از میکروسافت اکانت هم پشتیبانی می‌کند، که راه حلی برای ورود به مرور‌گر‌ها و VPNها، ایجاد رمز یک بار مصرف، تثبیت اهراز هویت چند وجهی در اطلاعیه‌ها محسوب می‌شود.

در صورتی که گوشی در خانه باشد و یا میزان شارژ گوشی کم باشد، نمی‌توان از بلوتوث استفاده کرد، اما به هر حال نسبت به روش‌های دیگر که جایگزین وارد کردن گذر‌واژه شده اند کارایی بهتری دارد. دانگل‌های امنیتی همانند یوکیبو نیازمند یک دانگل امنیتی USB برای ورود به سیستم‌های مختلف است. گوگل هم رویای "یک حلقه هوشمند" را در سر دارد که می‌تواند با یک اشاره کوچک وارد سیستم عامل کامپیوتر شود.

در تلاش‌های بسیار زیاد مایکروسافت برای جایگزین کردن روشی برای وارد کردن گذرواژه، استفاده کردن از بلوتوث هنوز هم راه حل مناسبی به نظر می‌رسد، زیرا بهتر و سریع‌تر است. ویندوز ۱۰ از روش‌های امنیتی زیست سنجی مانند حسگرهای اسکن کننده اثر انگشت و عنبیه چشم و دوربین‌های تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند، یکی از اعضای شرکت که در انجمن تشخیص سریع هویت به صورت آنلاین (FIDO) که ترکیبی از چند سازمان و شرکت است، حضور دارد و به دنبال تقویت احراز هویت در وسایل هوشمند است.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر