رونمایی BMW از کانسپت سری ۸

از سال ۱۹۹۹ دیگر هیچ مدلی از سری ۸ بی ام و مشاهده نشد اما در نهایت به تازگی شرکت باوارایی تصمیم گرفت با معرفی کانسپت سری ۸ معادلات را به هم زده و محصولی بسیار متفاوت از دهه‌های پیشین معرفی کند. با وب سایت کلیک همراه باشید.

رونمایی BMW از کانسپت سری ۸

به گزارش کلیک - شرکت بی ام و به تازگی در جریان رویداد Concorso d'Eleganza Villa d'Este ایتالیا از کوپه مفهومی جذابی تحت عنوان سری ۸ کانسپت رونمایی به عمل آورد. مدلی که نسخه تولیدی آن را در سال ۲۰۱۸ شاهد خواهیم بود.

مفهومی جدید برنامه بزرگ بی ام و را برای خانواده سری ۸ نشان می‌دهد که قطعا رقیب سرسختی برای محصولات مرسدس بنز، آئودی و برخی دیگر خواهد بود. معرفی کانسپت سری ۸ موجب حیرت همگان شد زیرا انتظار نمی‌رفت شرکت مذکور چنین محصولی را معرفی کند. هارلد کروگر مدیرعامل وقت بی ام و درباره سری ۸ می‌گوید:

عدد ۸ به نمایندگی از خودرو اسپرت و خاص بی ام بوده که اتومبیل بزرگی را نشان می‌دهد.

وی افزود:

سری ۸ کوپه آینده با طراحی چشمگیر و داینامیک بالا خودرویی اسپرت و لوکس را نشان می‌دهد که آینده اسپرت و لوکس کارهای بی ام و را نمایش می‌دهد.

البته باتوجه به مطالعات انجام گرفته بی ام و نمی‌خواهد نسخه تولیدی مفهومی سری ۸ را مشابه آن کند. Adrian van Hooydonk یکی از مدیران بخش طراحی بی ام و می‌گوید:

این خودرو طراحی اصالت برند خود را نشان می‌دهد.




پویایی طراحی سری ۸ جدید بسیار قابل توجه است و نسخه تولیدی نیز احتمالا چنین خواهد بود. بخش عقبی عضلانی با چرخ‌های پهن و سقفی با شیب تند و قسمت جلویی تیز از عناصر طراحی سری ۸ بی ام و است. بی ام و سعی کرده عناصر طراحی یک خودرو کوپه تهاجمی را برای سری ۸ در نظر گیرد تا نماد کامل سوپراسپرت شرکت باواریایی به شمار رود. گلگیرهای عقب در مقایسه با گلگیرهای جلو پهن‌تر به نظر می‌رسند و هواکش‌هایی در سپر عقب و جلو آیرودینامیک بزرگی را برای این کوپه خوش استایل فراهم می‌آورد.

چراغ‌های جلو باریک و تهاجمی بوده اما چراغ‌های عقب مینیمالیستی و جذاب جلوه می‌کند. البته شرکت بی ام و هدفش به کارگیری چراغ‌هایی بوده تا مورد توجه همگان قرار گیرد. همچنین بخش بزرگی از زیبایی طراحی سری ۸ نیز مدیون همین چراغ‌های LED کانسپت است.

بی ام و در طراحی چراغ‌ها شرکت مطرحی به شمار می‌رود و جای تعجبی نداشته چنین سیستم روشنایی را در سری ۸ کوپه کانسپت شاهد باشیم. چراغ‌ها گفتنیست از نوع لیزری LED بوده که به شکل هوشمندانه‌ای موجب پخش نور در قسمت مقابل می‌شوند. جلوپنجره مشبک همیشگی با برجستگی زیبایی سری ۸ را دو چندان کرده است و آن جذاب نمود. البته در بخش زیرین سعی کرده تا فیبرکربن را انتخاب کند تا سطح آیرودینامیک را به سطح بالایی رساند و سرعت مدل را افزایش دهد.

اگرچه این نسخه کانسپت بوده و توجهی به سرعت آن نشده اما تا حدودی بی ام و به پیشرانه آن نیز توجه داشته است. با گلگیرهای پهن رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی جذابیت بسیاری به خودرو بخشیده و آن را حقیقتا به خودرو لوکس و اسپرت شرکت باواریایی تبدیل نمود.

وجود هواکش‌هایی در قسمت‌هایی چون جلو، عقب و کناری برای آیرودینامیک بهتر در عملکرد حرکتی سری ۸ کوپه تاثیر بسزایی دارد. البته این موضوع در طراحی زیبایی آن بی‌تاثیر نبوده و موثر واقع خواهد شد.

برجستگی‌هایی که هواکش‌های مورد اشاره به وجود آورده از عناصر طراحی سری ۸ کوپه محسوب می‌شود که تناسب کاملی با ساختار خودرو دارد. بنابراین چنین طراحی را پیشتر در محصولات بی ام و شاهد نبودیم که حال کمپانی مورد بحث تصمیم گرفت آن را برای افزایش جذابیت ظاهری به کار گیرد.

البته چراغ‌های لیزری نیز زیبایی محصول را افزایش داده و تاثیر مستقیمی در محبوبیت آن دارد. در زیر کاپوت پیشرانه توربویی برای عملکرد سریع خودرو به کار گرفته شد که در کنار طراحی با آیرودینامیک بالا موجب عملکرد حرکتی قابل توجه این اتومبیل می‌شود.

شرکت بی ام و به پویایی و زیبایی مدل اشاره مستقیمی داشته که این موضوع در ظاهر خودرو نیز به خوبی پیداست. در فضای داخلی شاهد پانل خوشه ابزاری مدرن و پیشرفته هستیم که همچون دیگر خودروهای کانسپت است.

البته ظراحی نزدیکی نیز به مدل تولیدی داشته و مشخص می‌کند در نسخه نهایی سری ۸ کوپه چه طرح داخلی را شاهد خواهیم بود. فرمانی اسپرت از جنس فلز و مخمل زیبایی ظاهری خود را دو چندان کرده است. خوشه ابزاری دیجیتالی در کنسول میانی شباهتی به سری ۶ فعلی داشته اما به لطف بی ام و شاهد بهبودی کاملی در طراحی نسبت به مدل‌های پیشین هستیم.

پشت آمپری دیجیتالی، صفحه‌نمایش لمسی با سیستم سرگرمی بی ام و، کلید شیفت و کنترلر iDrive در کنار صندلی‌های فیبرکربنی جذابیت بسیاری به فضای داخلی این خودرو بخشیده است. با چینش صندلی ۲+۲ که روکشی چرم داشته در بیشتر خودروهای کوپه شاهد هستیم.

تریم داخلی قهوه‌ای، نقره‌ای و خطوط قرمز از ویژگی‌های طراحی ظاهری سری ۸ کانسپت است. به طور کلی بی ام و سعی کرده از المان‌های طراحی لوکس و اسپرتی در سری ۸ بهره گیرد تا آن را به خودرویی جذاب تبدیل نماید.

ارسال نظر