بی ام دبلیو با تولید مدل جدید ۲۰۰۲ خاطرات گذشته را زنده می کند

کمپانی بی ام دبلیو در فعالیت ها و نوآوری های خود، نگاهی پویا و فعال رو به آینده را داشته، ولی در این مسیر تکامل هیچ وقت گذشته خود را کنار نگذاشته و با تولید محصولات بروز شده از مدل های قدیمی، نیم نگاهی به گذشته خود می اندازد. مدل جدید بی ام دبلیو ۲۰۰۲ یک طرح جدید از نسخه ی قدیمی کوپه های مدرن کلاس سدان است.

بی ام دبلیو با تولید مدل جدید ۲۰۰۲ خاطرات گذشته را زنده می کند

در مدل کلاسیک و قدیمی ۲۰۰۲ از نوارهای کرومی جهت زیبایی طراحی ظاهری کابین خودرو استفاده شده است ولی امروزه طراحان بی ام دبلیو بیشتر خود را به سمت استفاده از فیبر کربن در ساختار خودرو سوق داده اند. قبل تر از این طراحان بیشتر از نوار های کرومی برای زیبایی در بدنه خودرو استفاده می کردند و در حال حاضر این نوارهای کرومی توسط نوارهای فیبر کربنی جایگزین شده اند و این نوارهای کربنی در بی ام دبلیو ۲۰۰۲ جدید قسمت بالایی و پایینی و پهلو های ماشین را جدا می کنند.

bmw-2002-hommage-2

همچنین علاوه بر استفاده نوارهای کربنی در ظاهر ماشین، نیمه ی پایینی و بالایی ماشین توسط رنگ دو تکه ی مات و براقی که بر روی بدنه پاشیده شده است جدا می شود که به رخ و نمای ماشین، زیبایی و جذابی منحصر به فردی بخشیده است. برای قسمت بالایی و سقف ماشین تا درب صندوق عقب رنگ مات در نظر گرفته شده، همچنین راننده های ماشین های مسابقه ای در زمان های قدیم از این شیوه برای جلوگیری از تابش مستقیم خورشید استفاده می کردند. قسمت نیمه ی پایینی بدنه ماشین با رنگ براق به همراه یک سایه روشن از رنگ مورد نظر از پایین تا نیمه بدنه کشیده شده است.

bmw-2002-hommage-17

در مدل قدیمی بی ام دبلیو ۲۰۰۲ توربو، یک پیچ و مهره ساده برای نگه داشتن سپر روی بدنه نصب شده بود، در حالیکه در مدل جدید مکانیزم پیچیده و هوشمندانه تری برای آن در نظر گرفته شده است. چرخ ها نیز دستخوش تغییراتی نه چندان زیاد شده اند، اندازه آن ها بزرگتر شده است و به همراه استایل گردی و پیازی آن و چین مستطیل شکل سپر جلویی که به زیبایی ماشین و خاصیت آیرودینامیکی آن افزوده است.

در حالی که مدل قدیمی ۲۰۰۲ یک پیچ و مهره به صورت ظریفانه روی چرخ آن بکار رفته بود که برای مسابقات اتومبیل رانی یک ویژگی خوب به حساب میامد و چرخ ها را کاملا محکم و در وضعیت مورد نظر نگه می داشت. اما در مدل جدید بی ام دبلیو ۲۰۰۲، چرخ ها وزن دو تنی ماشین را به شیوه دیگر کنترل می کنند و این مکانیزم جدید کاملا از سری تغییرات "M" (یک کارخانه منحصر به فرد که آپشن ها و تغییرات تخصصی بی ام دبلیو را به عهده دارد.) است و دارای ویژگی های تخصصی خود برای رانندگی بهتر و راحت تر با ماشین است.

bmw-2002-hommage-16

نمای جلویی تا حدودی به مدل کلاسیک و قبلی آن شبیه است چراغ های جلویی گرد و نمای ظاهری جذابی که در مدل جدید جلوی ماشین نسبت به مدل قبلی گردتر و شکل دایره ای بیشتری دارد و در بعضی از عناصر طراحی ممکن است موارد نامتناجسی را نیز دریابیم. در قسمت درب موتور (کاپوت) یک خط درنظر گرفته شده که با طراحی هنرمندانه خود ظاهر ماشین را زیباتر ساخته و همچنین در شتاب و خاصیت آیرودینامیکی اتومبیل نیز نقش موثری دارد.

bmw-2002-hommage-14

در قسمت انتهایی ماشین شاهد چرخ ها و سپر بزرگی هستیم که در قسمت چرخ های آن یک فرم دایره ای شکل تراشیده شده و روی صندوق عقب یک بال قرار داده شده که در سرعت های بالا به کنترل ماشین کمک می کند. با توجه به ویژگی های ذکر شده ی این ماشین، قرار است که یک بی ام دبلیو فوق العاده و بی نظیر روانه بازار شود. ماشینی که تماما دارای عناصر متناسب و طراحی شده ی نزدیک و مکمل یکدیگرند و نمای کمانی و دایره ای شکل جلوی ماشین و تا حدودی عریض بودن جلوی آن ماشین را به شکل یک موجود قدرتمند وحشی آماده ی هنرنمایی نشان می دهد.

bmw-2002-hommage-18

با توجه به شرایطی که گفته شد، این مدل جدید از بی ام دبلیو به راحتی به فروش نمی رسد. ۲۰۰۲ جدید در مقایسه با مدل قبلی خود کمی بزرگ تر و حجیم تر شده و از آپشن های مخصوص به خود برخوردار است. زیبایی و جذابی ظاهر این مدل هنوز در نمای جلویی و چراغ های گیرای آن نهفته است. البته این در حالی است که تعدادی از طرفداران بی ام دبلیو این مدل را زیاد نپسندیدند ولی در عین حال ۲۰۰۲ جدید با ظاهر جدید و اسپرت خود مورد علاقه ی بسیاری از بی ام دبلیو سواران است و در Concorso d'Eleganza Villa d'Este به نمایش عموم گذاشته شده است.

منبع:car.org

ارسال نظر