پهپاد غول پیکر بوئینگ اجسامی با وزن 227 کیلوگرم را حمل می کند!

رسانه کلیک - شاید یکی از جالت ترین اتفاقات دنیای تکنولوژی را بتوان معرفی پهپاد بوئینگ دانست که قادر است اجسامی به وزن 227 کیلوگرم را جابه جا کند!

پهپاد غول پیکر بوئینگ اجسامی با وزن 227 کیلوگرم را حمل می کند!

شرکت فن آوری هوافضایی بوئینگ دهم ژانویه از ماشین پرنده عظیم الجثه خود پرده برداشت. این پهپاد که توسط مقام های این شرکت «طرح اولیه وسیله الکتریکی بی سرنشین حمل بار» نام گرفته دارای 8 ملخ است (اکتاکوپتر) و قریب به 317 کیلوگرم وزن دارد. ضمن اینکه پهپاد غول پیکر بوئینگ قادر به جابه جایی 227 کیلوگرم بار در فواصل نسبتا نزدیک است.

چنین رکوردی در دنیای پهپادها بی سابقه است، چرا که پهپاد فانتوم 4 (Phantom 4) که توسط شرکت مطرح DJI ساخته شده به سختی می تواند بار یک کیلوگرمی را از روی زمین بلند کند!

رییس بخش تکنولوژی بوئینگ در خصوص این پهپاد قدرتمند اظهار داشت:

ما این فرصت را داریم تا فناوری های نقل و انتقالات را دچار تحولی اساسی کنیم. روزی می رسد که از همین وسیله به عنوان نقطه عطفی در عرصه تکنولوژی های ابزار و وسایل باربری یاد می شود.

بوئینگ چندی پیش ویدیویی منتشر کرد که در آن پهپاد جدیدش با قدرت 8 ملخ قدرتمند که در جهت عکس یکدیگر به چرخش در می آیند، از روی زمین بلند می شود. اندازه بسیار بزرگ پهپاد بوئینگ تنها در قسمت هایی از ویدیو نمایان می شود؛ یعنی جایی که تعدادی از اعضای تیم کنار این وسیله می ایستند.

دیوید نیلی از بخش تحقیقات و فناوری شرکت بوئینگ درباره نحوه عملکرد این هواپیمای بدون سرنشین گفت:

انرژی این پهپاد را باتری های اختصاصی شرکت بوئینگ تامین می کند. هدف از تولید این وسیله حمل و جابه جایی هوایی طیف وسیعی از کالا و اجناس است، به طوری که بتوان با آن 250 تا 500 پوند بار را در شعاع 10 تا 20 مایلی به مشتریان تحویل داد. چنین موفقیتی سیستم تحویل کالا را دگرگون می کند.

تولید پهپاد بوئینگ یک ماه بعد از اینکه این شرکت آمریکایی اقدام به خرید شرکت Aurora Flight Sciences کرد، صورت گرفت. لازم به ذکر است که آئورا فلایت یک شرکت مطرح جهانی در زمینه تولید پهپاد و پلتفرم های هوافضا محسوب می شود.

حال که بوئینگ اولین قدم را به عرصه تولید پهپادها گذاشته است، انتظار می رود شرکت آمازون از تکنولوژی این ماشین پرنده در پهپاد خود موسوم به Prime Air استفاده کند تا بتواند تحویل هوایی کالاهای سنگین از قبیل تلویزیون های بزرگ را نیز پوشش دهد.

البته از آنجا که پهپادها چند سالی است مشکلاتی را برای سیستم حمل و نقل هوایی و شرکت های هواپیمایی به وجود آورده اند، به نظر می رسد هر گونه ساز و کار تحویل کالا در ابعاد و وزن های بالا مستلزم تصویب قوانین سفت و سخت از سوی مراجع ذی‌ربط باشد.

ارسال نظر