کتاب هایی که مارک زاکربرگ فکر می کند همه باید بخوانند

مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیسبوک اعلام کرد که در سال 2015 هر دو هفته یک کتاب خواند.

کتاب هایی که مارک زاکربرگ فکر می کند همه باید بخوانند

به گزارش کلیک ، او در صفحه شخصی فیس بوک خود نوشته است: " کتاب ها به شما اجازه می دهند به طور کامل یک موضوع را کشف کنید که نسبت به رسانه های امروز می توانند در این کار عمیق تر و موثرتر به شما کمک کنند. "

به همین خاطر ما هم بر آن شدیم تا کتاب هایی که او خواند را برای شما معرفی کنیم و از دلایل وی برای این که هر کس باید این کتاب ها را بخواند بگوییم.

1 نام کتاب: کارخانه ایده: آزمایشگاه بل و عصر بزرگ نوآوری آمریکایی - The Idea Factory: Bell Labs and the Great Age of American Innovation

نویسنده : جان گرتنر

امروز ممکن است دره سیلیکون با این گفته اختلاف نظر داشته باشد ، اما جان گرتنر معتقد است که عصر طلایی نوآوری و سرآغاز جهش پیشرفت دیجیتالی بین سالهای 1920 و 1980 در "آزمایشگاه بل" قرار دارد.

در این کتاب جان گرتنر داستان برخی از بزرگترین و مبتکرانه ترین اختراعات کشور آمریکا را می گوید. اختراعاتی نظیر اولین دستگاه فکس، اولین تلویزیون کنترلی از راه دور، و مقدمه ای از فن آوری تلفن همراه را بیان می کند.

هرچند ممکن است در عصر جدید دستگاه های فوق العاده پیشرفته دیجیتالی تولید شده باشند ولی ممکن است شروع آن از آزمایشگاه بل بوده باشد.

2

نام کتاب: نظم جهانی - World Order

نویسنده : هنری کیسینگر

در هفته منتهی به تولد دختر زاکربرگ، ماکس، او گفت که فکر زیادی در مورد اهمیت ایجاد یک جهان صلح آمیز برای نسل های آینده کرده است.

نظام و سیستم جهانی بر روی نکات ظریف مانند این که چگونه کشورهای مختلف به طور سنتی با یکدیگر برخورد دارند، اشتباهاتی مرتکب می شوند و آن را به روش های مختلف کم اهمیت جلوه می دهند یا بر روی آن سرپوش می گذارند، دارد.

این کتاب کاملا برای یک عصر مدرن که در آن وقوع جنگ جهانی غیر ممکن به نظر می رسد، مناسب است و شاید حتی بتواند کمک به حل و فصل اوضاع کند.

3
نام کتاب: چرا ملت ها شکست می خورند - Why Nations Fail

نویسنده : دارن اوغلو و جیمز رابینسون

" چرا ملت ها شکست می خورند " یک مرور کلی از 15 سال تحقیق توسط اقتصاددان دانشگاه MIT دارن اوغلو و دانشمند علوم سیاسی دانشگاه هاروارد جیمز رابینسون است که برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد. ا ین نویسندگان معتقدند که " دولت استخراجی " برای کنترل از اعمال قدرت چندگانه استفاده می کند، در حالی که " دولت فراگیر " با ایجاد بازارهای آزاد به شهروندان اجازه می دهد که با خرج پول و سرمایه گذاری آزادانه، جامعه رشد اقتصادی کند.

علاقه زاکربرگ در انسان دوستی در کنار ثروت در سال های اخیر افزایش یافته است و تولد دخترش این عطش را بیشتر کرده، و او می گوید که این کتاب را برای درک بهتر ریشه های جهانی فقر انتخاب کرده است.

4

نام کتاب: خوش استدلال - The Rational Optimist

نویسنده : مت ریدلی

خوش استدلال، که برای اولین بار در سال 2010 منتشر شده است ، محبوب ترین و شاید از بحث برانگیز ترین کتاب نویسنده محبوب علمی مت ریدلی است. در این کتاب، او استدلال می کند که مفهوم منبع پیشرفت بازارها، انسان است و این که پیشرفت سریع زمانی ممکن است که آزادی وجود داشته باشد. تکامل حاصل از ایده های نوین به طور مداوم به نوع بشر اجازه می دهد که برای بهبود شرایط زندگی خود ، با وجود تهدید تغییر آب و هوا و یا ازدیاد جمعیت طتبیق یابد.

زاکربرگ می گوید او به این کتاب علاقمند شده است، به دلیل آن که فرضیه نظریه معکوس کتاب " چرا ملت ها شکست می خورند " را می توان از این کتاب برداشت کرد، و به طور کلی این استدلال که نیروهای اجتماعی و سیاسی نیروهای اقتصادی را کنترل می کنند، استنباط نمود.

5

نام کتاب : کاغذهای بیچاره (بی ارزش) - Portfolios of the Poor

نویسنده : داریل کالینز، جاناتان مورداک ، استوارت رادرفورد و اورلاندا روثون

محققان داریل کالینز، جاناتان مورداک ، استوارت رادرفورد و اورلاندا روثون ، 10 سال مطالعه صرف زندگی مالی پایین ترین طبقات مردم در کشورهای بنگلادش، هند و آفریقای جنوبی کردند. یافته های بنیادی که آنها در کتاب خود قرار داده اند این است که فقر شدید در این کشورها زنگی مردم را به دلاری وابسته می کند و قدرت آنان را برای خرید به شدت پایی می آورد و آنها دسترسی به هیچ گونه موسسات مالی ندارند.

زاکربرگ در این باره می گوید: واقعا این واقعیت که تقریبا نیمی از دنیا - حدودا 3 میلیارد نفر - درآمد روزانه 2 تا 2.5 دلار دارند تلخخ و تاسف بار است. البته بیش از 1 میلیارد نفر هم 1 دلار یا کمتر دارند. من امیدوارم که خواندن این کتاب راه هایی را فراهم کند تا همه بتوانییم از آنها بهتر و آن گونه که شایسته یک انسان است حمایت کنیم.

منبع: techinsider.io

ارسال نظر