کیفیت عالی هدفون BoomStick وجه تمایز آن محسوب می شود

BoomStick قادر است کیفیت صدای خروجی یک EarPod Apple ارزان قیمت را به خوبی کیفیت صدای تکنولوژی بیتس ارتقا دهد.

کیفیت عالی هدفون BoomStick وجه تمایز آن محسوب می شود

کلیک - داشتن یک الگوریتم صحیح برای یک سیستم صوتی می تواند تا حدی باعث افزایش کیفیت صدای خروجی از هندزفری شده و صدای خروجی از یک هدفون نسبتا پیشرفته و استاندارد را حتی با کیفیت تر هم بسازد.
همه ما قطعا در خانه مان یک سطل بزرگ پر از گجت ها و ابزارها و کالاهای قدیمی داریم که شاید به نظر قیمتی و با ارزش بیایند اما مطمئنا دیگر هیچوقت از آنها استفاده نخواهیم کرد. وسایلی همچون یک موس سیم دار کامپیوتر، یک کیبورد که چندتا از دکمه هایش کنده شده، و دسته ای از انواع کابل ها در رنگ ها و مدل های مختلف که اصلا معلوم نیست مال چه کسی هستند!

احتمالا در داخل این سطل، تعدادی EarPod Apple درهم پیچیده هم وجود خواهد داشت. هندزفری های سفید رنگ منحصر به فردی که به طور استاندارد و معمول به همراه هر iPod یا آیفونی که خریداری می کنیم، یکی از آنها را هم به ما خواهند داد. با این که این EarPod ها قیمتی بالغ بر 30 دلار دارند، اما به هیچ وجه آن کیفیت مطلوبی را که بتوان از آن به عنوان یک محصول پیشرفته نام برد را ارائه نمی دهد. اما قبل از این که بخواهید آن را با بی تفاوتی و بی مهری داخل سطل زباله بیندازید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را که در مورد آداپتور صوتی جدید و کاربردی موسوم به BoomStick نوشته شده است، مطالعه کنید.

BoomStick-9

BoomStick الگوریتم کاملا ویژه و منحصر به فردی را برای افزایش کیفیت صدای خروجی انواع مختلف هدفون های دارای سوکت 3.5 میلی متری استاندارد، به کار می گیرد. با استفاده از یک EarPod Apple توانستم تفاوت صدای خروجی را به وضوح لمس کنم. وقتی که هندزفری را به BoomStick متصل می کنید و سپس کابل آن را به جک 3.5 میلی متری اسمارت فون تان اتصال می دهید، بلافاصله متوجه خواهید شد که این ابزار ریز و سبک چگونه کیفیت صدای خروجی را تغییر داده و بهبود می بخشد؛ در این حالت متوجه خواهید شد که هم میزان صدا افزایش پیدا کرده و هم کیفیت بخش بم و آکوستیک صدا تقویت شده است. این محصول در دو رنگ مشکی و نقره ای عرضه می شود و شما می توانید آن را از طریق سایت BoomCloud360.com به قیمت 99 دلار سفارش دهید. که البته به زودی این محصول در سایت آمازون(Amazon.com) و سایر عرضه کنندگان محصولات تکنولوژیک نیز در دسترس خواهد بود.

این آداپتور کوچک و قابل حمل در روی خود فقط یک دکمه خاموش و روشن دارد و به این ترتیب نحوه استفاده از آن کاملا آسان و راحت است. کافی است که یک ضربه کوچک به این دکمه بزنید تا تفاوت صدا را احساس کنید.اگر آن را فشار دهید می توانید حالت "Boost" آن را فعال نمایید که این برای زمان هایی که در داخل هواپیما و یا هر محیط پر سر و صدای دیگری هستید، بسیار مفید و کارساز باشد. باتری قابل شارژ این ابزار توانایی شارژدهی تا 14 ساعت را دارد و نیازی به مصرف باتری گوشی ندارد. با این که BoomStick فقط یک اونس (حدود 30 گرم ) وزن دارد اما وزن آن در زمانی مانند پیاده روی به خوبی محسوس است که این احساس خوشایندی به کاربر منتقل می کند.
این ابزار کوچک و دوست داشتنی همچنین با به کارگیری یک الگوریتم بسیار خاص و ویژه، این توانایی را دارد که بتواند تشخیص دهد صدای کدام یک از قسمت های یک آهنگ باید تقویت شود تا احساس خوب و دلنشین تری از شنیدن آن به شنونده منتقل گردد. همچنین قابلیت تشخیص زمان های تاخیر یا انبساط صدا و تعیین محدوده های مناسب و مطلوب فرکانس صدا برای افزایش هرچه بیشتر وضوح و زیبایی موسیقی را هم داراست. تمام این امکانات و الگوریتم ها برای صدای فیلم ها و ویدئو ها نیز قابل کاربرد هستند.

با وجود این که BoomStick حجم صدای خروجی از هندزفری را افزایش داده و صدای آن را بلندتر جلوه می دهد، شرکت سازنده آن ادعا می کند که این محصول به هیچ وجه از محدوده های مجاز و ایمن صدای درحال پخش عبور نمی کند. وقتی که BoomStick روشن می شود، میزان صدای پخش به آرامی و به تدریج تا یک حدی افزایش می یابد اما نه به اندازه ای که به گوش آسیب برساند.
نکته بسیار مثبت و قابل تحسین دیگر این است که تیم سازنده این محصول به جای اینکه حق تولید و به کارگیری این تکنولوژی را به یک نوع خاص و یک خط تولید جدید از هدفون های منحصر به فرد تبدیل کنند، ترجیح دادند امکانی را فراهم آورند تا همگان با هر نوع هدفون و با هر برندی بتوانند از امکانات و ویژگی های جدید و مفید آن بهره ببرند. این تیم همچنین تلاش کرد تا الگوریتم ها و کدهای سودمند این ابزار را به صورت یک اپلیکیشن موبایل درآورده و به کاربران عرضه کند اما شرکت اپل این را نپذیرفت و به بهبود و اصلاح یک سری از ویژگی های سیستم پخش منحصر به فرد محصولات خودش بسنده کرد.

BoomStick

طبق مطالعات انجام شده از مشتریان و مصرف کنندگان این کالا، مشخص شد که حدود 92 درصد از استفاده کنندگان BoomStick تایید کردند که این آداپتور در بهبود کیفیت و حجم صدای خروجی از هدفون شان تاثیر محسوس و به سزایی داشته است؛ هدفون هایی که ساخت برند هایی همچون Apple EarPods، Beats، Skullcandy و Bose بوده اند. این تحقیق همچنین نشان داد که تاثیر این محصول بر افزایش کیفیت صدای خروجی از هدفون های Apple EarPods و Samsung بسیار بیشتر و چشمگیرتر از حتی بهترین نوع از هدفون های ساخت برندهایی مثل Beats و Bose است. اما شاید نتایجی که از این تحقیق به دست آمده، قابل اتکا نبوده و کمی گمراه کننده به نظر بیاید؛ چرا که افراد مشمول این تحقیق، BoomStick را فقط با دیوایس خودشان تست کرده و نظرشان را گزارش دادند و هیچوقت از آنان خواسته نشد تا مقایسه ای میان یک هدفون ارزان قیمت و یک مدل گران قیمت تر انجام داده و نتیجه آن را ارائه دهند.

یقینا یک تفاوت اساسی میان کسی که همیشه از هندزفری رایگانی که در زمان خرید اسمارت فون دریافت کرده، استفاده می کند و فردی که چند صد دلار برای خرید یک هدفون با کیفیت و پیشرفته خرج کرده وجود خواهد داشت. مسلما این دو فرد انتظارات یکسانی از هدفون شان نخواهند داشت و اصولا تعریف آنها از یک "صدای خوب و با کیفیت" با هم متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، طراحی یک هدفون تاثیر زیادی بر میزان سهولت استفاده و آکوستیک دریافتی از آن دارد. بنابراین مقایسه آنان با هدفون های خاص خودشان، مانند مقایسه میان یک سیب و پرتقال به نظر می آید!

با وجود اینکه میزان تاثیر BoomStick بر کیفیت صدای خروجی از یک هدفون ارزان قیمت به خوبی صدای خروجی از یک هدفون گران و با کیفیت نیست، اما مسلما این گجت در هر صورت صدای بهتر و دلنشین تری را نسبت به صدای خود آن هدفون یا هندزفری ارائه خواهد داد. در حقیقت، نتایج این تحقیق ثابت کرد که ترکیب BoomStick با هدفون های بیتس، بهترین و با کیفیت ترین صدای ممکن را می سازد. بنابراین به این نتیجه می رسیم که چه در مورد یک فرد علاقه مند به موسیقی و یک موسیقی دوست حرفه ای که هزینه زیادی را برای داشتن یک هدفون مدرن و قدرتمند متحمل شده، و چه در مورد فردی که علاقه چندانی به موزیک و آهنگ ندارد و نوع و برند هدفون مورد استفاده برایش اهمیت زیادی نداشته BoomStick مطمئنا و بدون تردید یک تفاوت محسوس و قابل توجهی را در صدایی که هر یک از آنان از هدفون شان می شنوند، ایجاد خواهد کرد.

منبع: cnet

ارسال نظر