جدیدترین دوربین‌های نیکون با فن‌آوری بلوتوث

نیکون که شرکتی صاحب نام در صنعت دوربین های عکاسی است، از فناوری های جدید خود در این صنعت رونمایی کرده است.

جدیدترین دوربین‌های نیکون با فن‌آوری بلوتوث

کلیک- با اولین نمونه یعنی D500 شروع می‌کنیم؛ مدلی با امکانات Snap Bridge، فن‌آوری بلوتوث با مقدار مصرف کم انرژی (BLE) در جریان ارسال تصاویر که به نام اتصال " همیشه برقرار" شناخته می‌شود.

در این مدل جدید ارتقا یافته از نیکون، از طریق سیستم وایرلس دوربین با دستگاه گوشی همراه جفت می‌شود. برقراری ارتباط دائمی و استفاده از بلوتوث کم‌مصرف برای انتقال تصاویر از دوربین به دستگاه متصل به آن از ویژگی‌های مدل D500 DSLR است. به گفته شرکت سازنده، تقریباً در تمامی مدل‌های نیکون از سال 2016 به بعد فن‌آوری Snap Bridge به کار گرفته خواهد شد.
Snap Bridge کار خود را به عنوان شاخصه‌ای برای فروش بهتر دوربین‌های Nikon wi-fi در بازار آغاز کرد اما این فن‌آوری در عمل تفاوتی با دیگر شرکت‌های سازنده نداشت؛ اما با اضافه شدن BLE (بلوتوث کم مصرف)، دوربین‌های نیکون به طور دائمی به گوشی یا تبلت متصل خواهند بود یعنی در صورت نیاز به ارسال تصاویر، کاربر می‌توانند سریعاً به دستگاه موردنظر و بدون مداخله در شبکه wi-fi یا اینترنت همراه متصل شود. تنظیمات Snap Bridge فقط یک بار انجام شده و تا تعداد ۵ دستگاه گوشی را پشتیبانی می‌کند.
از لحاظ عملکرد شبیه wi-fi در GoPro است. از BLE برای ایجاد ارتباط سریع استفاده می‌کند اما GoPro برای حفظ ارتباط به حالت wi-fi تغییر می‌کند. در هنگام ارسال اطلاعات، دوربین از طریق SnapBridge از حالت BLE به بلوتوث تبدیل شده و پس از انجام انتقال، به حالت آماده‌به‌کار برمی‌گردد.
شرکت نیکون اظهار می‌کند این فرآیند به‌طور خودکار و بدون نیاز به فعال‌سازی، انتقال تصویر از دوربین انجام می‌شود این در حالی است که مقدار مصرف انرژی توسط هر دو دستگاه کاهش می‌یابد. همچنین در طول مدت ارسال تصاویر کاربر قادر خواهد بود از اینترنت گوشی خود جهت انجام کارهای عادی ازجمله ای-میل و شبکه‌های اجتماعی بهره ببرد.
درحالی‌که شما مشغول عکاسی هستید ‌ دوربین با استفاده از حالت BLE به‌طور خودکار تصاویر را به دستگاه دیگر ارسال می‌کند و این فرآیند حتی با خاموش شدن دوربین هم ادامه دارد. برای روند سریع‌تر، نمونه 2 مگاپیکسلی JPEG از نسخه اصلی عکس ارسال می‌شود و به دلیل سرعت بیشتر بهتر است از wi-fi استفاده شود. با استفاده از snap bridge برای سیستم iOS یا اندروید در این روش می‌توان اطلاعات دیگری از جمله موقعیت مکانی و کپی‌رایت به تصاویر اضافه کرد.
اما بلوتوث فقط جهت ارسال عکس بوده و برای ارسال فایل ویدئویی و عملکرد از راه دور شبکه wi-fi ‌ موردنیاز است.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر