دولت برزیل 4 میلیون دلار برای گسترش باند پهن کشورش سرمایه گذاری می­کند

دولت برزیل متعهد شده است، 3.97 میلیون دلار معادل 15 بیلیون ریال سرمایه، برای ساخت و توسع ه­ی پروژه ­های پهن باند، اختصاص دهد. ­

دولت برزیل 4 میلیون دلار برای گسترش باند پهن کشورش سرمایه گذاری می­کند

به گزارش کلیک ، پروژه­ های متمرکز بر توسعه ­ی اینترنت پر­سرعت در سراسر کشور، باید تا دسامبر 2016 به اتمام برسد.منابع مورد نیاز هم، از سوی وزارت ارتباطات در قالب تخفیف­ های مالیاتی، بین 1167 پروژه ارائه شده از سوی شرکت­های مختلف تقسیم می­شود، این طرح انگیزشی با هدف توسعه و گسترش شبکه ­ی پهن باند کشور برزیل، و تحت عنوان قانون ویژه­ ی مالیاتی در برنامه­ ی پهن باند ملی، به شرکت کنندگان در مناقصه اعطا می­شود.

سود حاصل از این طرح، بین 3699 شهر تقسیم می­شود، اما سهم ایالت سائوپائولو، از مجموع این سرمایه گذاری­ها 1.2 بیلیون دلار بوده ودو ایالت­ میناس گریس و ریو دو ژانیرو که در منطقه­ ی ثروتمند شمال شرقی برزیل واقع شده ­اند، به ترتیب با 477000 و 256025 دلار سود، جزو ایالت ­های پر در آمد محسوب می­شوند.

به طور متوسط، 80 درصد از این سرمایه، در حوزه­ ی شبکه­ های دسترسی و اتصال کاربران به ispها، مصرف می­شود. باقیمانده ­ی این اعتبارات هم، در حوزه ­های دیگری چون، تامین تجهیزات و انتقال فیبرهای شبکه، که اصطلاحا شبکه­ های انتقال نامیده می ­شود، مورد استفاده قرار می­گیرد.

ضرب­ العجل وزارت ارتباطات برای اتمام این پروژه­ها، دسامبر 2016 است.

فعالیت­ های جاری

در اوایل سال جاری، دولت برزیل متعهد شد با مشارکت گسترده ­تر در حوزه ­ی سرمایه­ گذاری و همچنین ایجاد تعامل مابین ملت و بخش ­های خصوصی، طرح نوسازی پهن باند ملی را اجرا نماید که علی رغم بحران اقتصادی فعلی در کشور برزیل، هزینه ­ی ساخت و اجرای پروژه­ های ارتباطاتی عظیمی همچون، گسترش شبکه­ ی زیرساخت پهن باند، ماهواره ­ی کشوری، از محل بودجه کشور تامین شد.

بنابر تحقیقات، کمتر از نصف خانوارهای برزیلی، به اینترنت دسترسی دارند، علت آن هم هزینه­ ی سرویس­های پرسرعت اینترنتی می­باشد.

اما رئیس جمهور برزیل، دیلما روسف، که پیش از این ارائه­ ی سرویس­های اینترنتی سریع­ تر و ارزان ­تر را جزو اهداف و قول­ های کمپین انتخاباتی خود قرار داده بود، خاطر نشان کرد، توسعه­ ی زیرساخت فیبرهای نوری کشور، سنگ بنای طرح مذکور می­باشد.

بنابر اظهارات وزیر ارتباطات، ماکسیمیلیانو مارتین­هائو، دولت در نظر دارد، دست کم 90درصد کشور را با تکنولوژی فیبر نوری تجهیز کند. در این میان، شرکت گوگل هم با پشتیبانی از ساخت سه کابل عظیم­الجثه فیبر نوری که، یکی برزیل را به ایالت متحده، دیگری به آفریقا و اروپا متصل می­کند، در این طرح مشارکت می­کند.

منبع : Zdnet

ارسال نظر