برودکام در حال مذاکره برای خرید کوالکام است

رسانه کلیک - طبق گزارش‌ها، برودکام که در زمینه تولید محصولات نیمه‌رسانا فعالیت می‌کند در حال مذاکره برای خرید کوالکام است.

برودکام در حال مذاکره برای خرید کوالکام است

به نظر می‌رسد که برودکام در حال مذاکره با کوالکام است تا این شرکت را با پیشنهاد وسوسه‌کننده ۱۰۰ میلیارد دلاری خریداری کند. این دو شرکت در گذشته نیز مذاکراتی داشته‌اند؛ اما بر سر مسائل قضایی بوده است. بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ کوالکام به دلیل نقض چندین پتنت متعلق به برودکام، محکوم به پرداخت ۸۹۱ میلیون دلار شد.

برودکام و کوالکام دارای زمینه‌های فعالیت مشترکی هستند. برودکام در طی سال‌های اخیر به ساخت دستگاه‌های ارتباطی وایرلس، مودم، DSP، پردازنده و موارد دیگر مشغول بوده است. کوالکام نیز علاوه بر ساخت مودم‌های بی‌سیم به ساخت پردازنده‌ها و قطعات نیمه‌رسانا مشهور است. البته اخباری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه، کوالکام علاقه‌مند به فعالیت در بازار سرور و ساخت تجهیزات آن است.

طبق اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است، برودکام می‌خواهد به ازای هر سهم از سهام کوالکام، ۷۰ دلار پرداخت کند. انتشار این خبر باعث شده است تا سهام کوالکام با رشد ۱۵ درصدی همراه شود. ارزش سهام برودکام نیز با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.

خرید کوالکام نمودار ارزش سهام کوالکام

هاک تن، مدیرعامل شرکت برودکام، علاقه زیادی به خرید شرکت‌های فعال در زمینه تولید قطعات نیمه‌رسانا دارد و این بار به سراغ کوالکام آمده است. در حالی که شرایط برای کوالکام بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد این شرکت با اپل وارد دعوای حقوقی شده است.

گویا تاکتیک‌های بازاریابی کوالکام چندان باب میل اپل نیست. اپل مدعی است که کوالکام از موقعیت خود در بازار سواستفاده کرده و بابت استفاده از لایسنس‌ها نیز مبلغ زیادی درخواست می‌کند. کوالکام در پاسخ به ادعای اپل گفته که این شرکت به دنبال روشی برای کاهش قیمت‌های کوالکام است.

در صورتی که خرید کوالکام توسط برودکام صورت گیرد، سهم زیادی از بازار قطعات نیمه‌رسانا و مودم‌های بی‌سیم در اختیار این دو شرکت قرار خواهد گرفت. در شرایط فعلی، شرکت‌هایی نظیر اینتل توانایی رقابت با کوالکام در بازار مودم‌های سلولی ندارند و اگر دو شرکت کوالکام و برودکام ادغام شوند، رقابت از این نیز سخت‌تر خواهد شد.

ارسال نظر