با بادی (BUDDY) ربات احساساتی نمایشگاه CES 2016 آشنا شوید

ربات بادی (BUDDY) به تازگی در نمایشگاه CES 2016 و از سوی کمپانی Blue Frog Robotics به معرض نمایش گذاشته شده است.

با بادی (BUDDY) ربات احساساتی نمایشگاه CES 2016 آشنا شوید

بادی در نمایشگاه CES 2016 در حال گشت و گذار بوده و دائما از خود احساسات و عواطفی را بروز می‌دهد که منجر به جلب توجه بسیاری از حاضرین در این نمایشگاه شده است. صورت این ربات که به صورت صفحه نمایشی طراحی شده، احساسات درونی وی را نمایش می‌دهد. بادی بنا به دلایل خاصی گاها گریه می‌کند، عصبانی می‌شود و یا دچار اضطراب و نگرانی می‌گردد.

در طول مراسم CES 2016 گاها برخی از افراد به دلیل جالب بودن تکنولوژی ساخت ربات بادی سعی می‌کنند تا احساسات او را بیشتر و بیشتر نمایان سازند. به عنوان مثال گاه با تمسخر او منجر به ناراحتی بادی می‌شوند و بادی نیز این احساس خود را به طور کامل و محسوس بروز می‌دهد. بادی حتی از اینکه وی را بر روی زمین قرار داده و دائما از او کار می‌کشند گله‌مند می‌شود. او می‌گوید که سایر ربات‌ها بر روی میزهای تمیز و شیک قرار داده شده‌اند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند، اما بادی بر روی زمین قرار داشته و باید دائما کارهای سنگین انجام دهد.

2

کمپانی Blue Frog Robotics در طراحی بادی دقت فوق‌العاده‌ای به خرج داده و سنسورهای بسیار متعددی در بدنه این ربات به کار گرفته شده‌اند. این ربات در بخش زیرین خود سه چرخ محرک دارد که در واقع امکان حرکت کردن در جهات مختلف را برای وی فراهم می‌کنند. همانطور که اشاره داشتیم، صورت این ربات هم از صفحه نمایشی تخت تشکیل شده است. این رابت می‌تواند مانند یک پرستار بچه، نگهابان خانه، پت خانگی و .... عمل کند. شما می‌توانید هر برنامه‌ریزی خاصی را برای بادی در نظر گرفته و فعالیت‌های مد نظر خود را بر عهده وی بسپارید.

بادی می‌تواند مانند نگهبان منزل شما عمل کند. در این شرایط هنگامی که شما بیرون از منزل خود باشید، بادی مدام در محیط خانه شما به گشت زنی می‌پردازد و به محض مشاهده هر مورد خاص و مشکوکی شما را در جریان موضوع قرار خواهد داد. در جریان قرار دان شما نسبت به موضوع مشکوک از طریق ارسال پیغام هشدار مستقیم به گوشی هوشمندتان انجام می‌شود. شما همچنین می‌توانید از صفحه نمایشی که به عنوان صورت بادی تعبیه شده به منظور بازی کردن و اجرای بازی‌های اندرویدی استفاده کنید.

1

شما همچنین می‌توانید از طریق مکالمه صوتی بادی را نسبت به انجام یک سری از فعالیت‌های روزمره خود در ساعت‌های مشخص آگاه سازید و نهایتا بادی در ساعت‌های مد نظر شما را نسبت به انجام آن کارها آگاه می‌کند. بنابراین بادی می‌تواند یک دستیار شخصی نیز باشد. کمپانی Blue Frog Robotics اعلام کرده که ربات بادی در آینده نزدیک قابلیت‌های متنوع دیگری را نیز ارائه خواهد کرد و روز به روز به هوشمندتر شدن فعالیت‌های آن افزوده می‌شود. جالب است بدانید که پروژه طراحی و ساخت بادی برای اولین بار در سایت حمایت مردمی Indygogo مطرح شد و توانست تقریبا 6 برابر از مبلغ مد نظر خود به منظور تولید را توسط حمایت‌های مردمی دریافت کند. کمپانی Blue Frog Robotics اعلام کرده که عرضه رسمی و گسترده بادی به زودی و طی آینده‌ی نزدیک انجام می‌شود.

3

منبع: slashgear

ارسال نظر