بوگاتی از قایق موتوری Chiron خود با نام Niniette 66 رونمایی کرد

بوگاتی که یکی از شرکت های خودرو ساز معروف دنیا است علاوه بر ساخت ماشین های مدرن و گران قیمت در زمینه طراحی و ساخت قایق های تفریحی موتوری نیز فعالیت دارد. این شرکت  که پیش از این قایق های موتوری Niniette و Veyron را به بازار ارائه کرده است، اکنون از قایق موتوری Chiron را با نام Niniette 66  و در تعداد محدود رو نمایی کرده است.

بوگاتی از قایق موتوری Chiron خود با نام Niniette 66 رونمایی کرد

این شرکت که پیش از این قایق های موتوری Niniette و Veyron را به بازار ارائه کرده است، اکنون از قایق موتوری Chiron را با نام Niniette 66 و در تعداد محدود رو نمایی کرده است.

به گزارش کلیک ، بعد از ارائه قایق موتوری بوگاتی به نام ویرون که به عنوان یکی از پروژه های بزرگ مهندسی موتورهای خودرو شناخته شده است، بوگاتی این بار با Chiron به صحنه آمده است. این قایق موتوری نه تنها بسیار سریع تر از قایق موتوری قبلی بوگاتی است بلکه توانایی آن در حفظ تعادل نیز بیشتر است. از طرفی در دید بیننده نیز نمای ظاهری بهتر و زیباتری دارد. این قایق موتوری نمونه بهبود داده شده قایق موتوری Niniette است که در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط شرکت بوگاتی عرضه شده بود.

هر چند نمونه قبلی Niniette نظر خریداران زیادی را به خود جلب کرده بود اما در پی درخواست های بسیار کاربران مبنی بر ارائه قایقی با طراحی بهتر و جذاب تر، قایق موتوری Chiron را که با نام Niniette 66 شناخته می شود، ارائه کرده است. بوگاتی برای ساخت این قایق شرکت Palmer Johnson را انتخاب کرده است.

در این نمونه نیز مانند نمونه قبلی، بدنه قایق موتوری با طول ۶۶ فوت یا ۲۰ متر به صورت باریک طراحی شده است. در دو طرف بدنه به منظور سوار شدن و پیاده شدن راحت تر از کشتی دو رکاب قرار داده شده است. همچنین به سبک بودن و از طرفی استقامت در بدنه این قایق موتوری از فیبر کربن استفاده شده است. همان طور که گفته شد استفاده از این فیبر کربن در بدنه باعث سبکی قایق می شود. اگرچه نمی توان لقب سریع ترین قایق را به این قایق داد اما سرعتی در حدود ۸۲ کیلومتر بر ساعت سرعتی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

طراحی منحنی شکل در کناره های این قایق باعث شده است تا نمای این قایق بسیار زیبا و خیره کننده باشد. برای طراحی این قایق از دو نوع طراحی مختلف با رنگ های متنوع استفاده شده است که باعث شده تا گزینه های انتخابی برای خریداران بیشتر شود. رنگ های انتخاب شده برای بدنه رنگ های از جمله رنگ های متالیک هستند که ظاهری صیقلی و شفاف را برای بدنه قایق ایجاد کرده اند.

این قایق دارای سقفی است که قابل جمع شدن است. این سقف بیشتر در آب و هوای بد مورد استفاده قرار می گیرد. عرشه این قایق بسیار زیبا طراحی شده است به گونه ای که به جرات می توان گفت شبیه به یک خانه مدرن و شیک است. در عرشه این کشتی برای مبلمان از فیبر کربن به همراه چرم و چوب بلوط استفاده شده است. قسمت پایینی عرشه نه تنها دارای حمام آب گرم است بلکه دارای سالن، شومینه و کافه نیز هست.

طراحی کابین زیر عرشه نیز چیزی فراتر از طراحی کابین یک قایق تفریحی است. در این قسمت نیز از فیبر کربن و چرم برای ساخت بخش های مختلف استفاده شده است. اما به چای چوب که در مبلمان و طراحی عرشه استفاده شده بود از فلز به همراه سنگ مرمر استفاده شده است. به طور کلی می توان گفت کابین زیر عرشه شبیه به نعل اسب طراحی شده است که در سقف آن یک پنجره برای ورود نور طبیعی تعبیه شده است.

در اتاق مستر این قایق تخت دو نفره ای برای افرادی که قصد دارند تا مدت زیادی را در قایق سپری کنند تعبیه شده است. مبلمان این قایق نیز مانند بسیاری از ماشین های بوگاتی بسیار فانتزی و خاص طراحی شده است و به گونه ای طرحی شده است که حتی نظر سخت پسند ترین کاربران را نیز به خود جلب می نماید.

هنوز قیمت واقعی این قایق موتوری اعلام نشده است اما نمونه قبلی آن یعنی Niniette با قمیتی در حدود ۲ میلیون پوند ارائه شده بود.

ارسال نظر