کلید های فیزیکی Galaxy S8 سامسونگ جای خود را به کلید های مجازی می دهند

اخیرا شایعات جدیدی منتشر شده که حاکی از مجهز شدن گوشی Galaxy S8 به صفحه نمایش و دکمه های مجازی حساس به فشار است.

کلید های فیزیکی Galaxy S8 سامسونگ جای خود را به کلید های مجازی می دهند

به گزارش کلیک ، سامسونگ به سختی در تلاش است تا گوشی Galaxy S8 آینده را ارتقا داده و آن را از محصولات هم رده متمایز کند. این گوشی هوشمند وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید سامسونگ را پس از شکست فضاحت بار Galaxy Note 7 مجددا در مسیر پیشرفت قرار دهد. شایعات فراوانی پیرامون بدون حاشیه بودن صفحه نمایش این گوشی همراه با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با نمایشگر و پشتیبانی احتمالی از قلم S-Pen شنیده شده است. اکنون یکی از خبرنگاران مرتبط با حوزه فناوری به نام "دیوید رادک" احتمال حذف کلید های سخت افزاری این گوشی و جایگزینی آن با دکمه های مجازی (soft key) حساس به فشار را مطرح کرده است. این کار به کاهش حاشیه کنار صفحه نمایش گوشی کمک می کند و از طرف دیگر تا حدودی امکان سفارشی سازی عملکرد کلید ها را افزایش می دهد.

البته کلید های مجازی حساس به فشار به این معنی است که کل صفحه نمایش Galaxy S8 نیز به فشار حساس خواهد بود و امکان استفاده از فناوری لمس ۳ بعدی (۳D Touch) و به کارگیری آن برای ایجاد میانبر هایی روی اپلیکیشن ها وجود دارد. قابلیت های گفته شده از قبل در اندروید نوقا پیاده شده است و تولید کنندگان گوشی های هوشمند می توانند از آن ها بهره ببرند.

گفته می شود گوشی Galaxy S8 سامسونگ در حوالی رویداد MWC سال ۲۰۱۷ رونمایی می شود که در ماه فوریه (بهمن و اسفند) این سال برگزار خواهد شد. ولی ممکن است سامسونگ عرضه این گوشی را تا ماه مارس یا آپریل (فروردین و اردیبهشت) به تاخیر بیندازد. این شرکت جهت جلوگیری از تجربه شکستی مجدد در عرضه محصولاتش، آزمایش های کیفی بیشتری را انجام می دهد. همچنین به کارگیری قابلیت های جدیدی همچون دستیار مجازی که با هسته اپلیکیشن های گوشی یکپارچه شده است به زمان بیشتری نیاز دارد.

ارسال نظر