مرورگر کیک به شیوه‌ای متفاوت نتایج جستجو را نمایش می دهد

رسانه کلیک - مرورگر کیک که توسط استارتاپی با همین نام ساخته شده، نتایج جستجوهای شما را به شیوه‌ای نوین در گوشی تان به نمایش می گذارد.

مرورگر کیک به شیوه‌ای متفاوت نتایج جستجو را نمایش می دهد

استارتاپ کیک که در سال 2016 ظهور کرده، مرورگر کیک را طوری برنامه‌نویسی کرده که پس از شروع جستجو برای عبارت مورد نظرتان، بدون این که لیستی از مجموعه نتایج جستجو، مثل جستجوهای عادی در گوگل، نشان دهد، یک راست نتیجه‌ای را که از نظرش مرتبط‌تر است، باز می‌کند.

اگر سایتی که باز شده صفحه ای نیست که به دنبالش بودید، با کشیدن دستتان به سمت چپ می‌توانید نتیجه بعدی را فراخوانی کنید. به عنوان مثال وقتی عبارت «رسانه کلیک» را جستجو می‌کنیم، بدون فوت وقت، مستقیماً وارد نتیجه‌ای که از همه مرتبط‌تر است، یعنی سایت کلیک خواهیم شد.

مرورگر کیک

برای سایر انواع جستجوها از قبیل عکس، فیلم و حتی خرید هم همین قالب در مرورگر کیک تعبیه شده است؛ کافی است کلمه مورد نظرتان برای جستجوی عکس را نوشته و درست شبیه به گالری گوشی که در آن برای دیدن عکس بعدی دستتان را روی نمایشگر به سمتی می‌کشید، در کیک هم همین کار را انجام دهید تا تصاویر بعدی را مشاهده کنید.

در این مرورگر قابلیت حذف تبلیغات و همچنین حالت ناشناس هم فراهم شده تا بتوانید با خیال راحت به مرور صفحات وب بپردازید. اگر دوست داشتید نتایج جستجو را به همان روش سنتی ببینید، به جای اینکه دستتان را به چپ بکشید، باید انگشتتان را به سمت راست روی صفحه بکشید تا لیست همیشگی ظاهر شود.

ایده اصلی ساخت چنین مرورگری از آنجا نشأت می‌گیرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد رسیدن به هدف نهایی جستجو در گوشی به طور میانگین 87% زمان بیشتری را نسبت به جستجوی همان عبارت در رایانه صرف خواهد کرد. از این رو، استارت‌آپ کیک به فکر تغییر اوضاع افتاده و مرورگر کیک را توسعه داده است. اولین باری که پس از نصب این مرورگر آن را باز می‌کنید، اپلیکیشن از شما می‌خواهد که موتور جستجوی مورد نظر خود را از بین فهرست معروفترین‌ها انتخاب کنید.

مرورگر کیک

البته چنین شیوه‌ای برای نمایش نتایج معایبی هم دارد. مشکل اول این است که مرورگر باید قادر باشد بفهمد شما واقعاً هدفتان از جستجوی عبارت مورد نظر چیست و می‌خواهید دقیقاً به چه هدفی برسید تا بتواند با توجه به هدف شما، بهترین نتیجه را برایتان به نمایش در آورد. اما در روش سنتی، شما به راحتی می‌توانید همان نتیجه‌ای را که مد نظرتان است، انتخاب و باز کنید و سریع‌تر به چیزی که می‌خواهید، برسید.

مشکل دوم این است که تقریباً خلاف ادعای سازندگان این مرورگر، باز شدن نتیجه مورد نظر قدری طول خواهد کشید که به احتمال بسیار زیاد دلیل آن این است که مرورگر قبل از اینکه نتیجه را جلوی رویتان بگذارد، نتایج را از پیش فراخوانی می‌کند که با توجه به سرعت اینترنت و پردازش گوشی، ممکن است پروسه‌ای زمان‌بر باشد.

مرورگر کیک که از همین هفته به طور رسمی وارد پلی استور شده، چند باگ نرم‌افزاری جزئی هم دارد که البته برای اپلیکیشنی به این تازه‌کاری، موردی طبیعی بوده که انتظار رفع آن‌ها در بروزرسانی‌های آتی را داریم. در حال حاضر مرورگر کیک با میانگین امتیاز 3.6 در پلی استور قابل دانلود و نصب است. بیشتر افرادی که نقدی بر این اپلیکیشن نوشته‌اند از ایده اصلی پشت ساخت آن راضی بوده‌اند و معتقدند که باید روی آن بیشتر کار شود تا بهترین و تمیزترین حالت ممکن فراهم گردد.

لینک دانلود مرورگر Cake در گوگل پلی

ارسال نظر