بازی Call Of Duty: Black Ops 4 در راه است؛ سلامی دوباره به جنگ های آینده و علمی تخیلی!

رسانه کلیک - ظاهر جدید کلاه جیمز هاردن (James Harden)، بازیکن و ستاره سرشناس بسکتبال NBA، نشان می دهد که بازی Call Of Duty: Black Ops 4 نسخه بعدی سری محبوب و پرطرفدار «ندای وظیفه» است.

بازی Call Of Duty: Black Ops 4 در راه است؛ سلامی دوباره به جنگ های آینده و علمی تخیلی!

بیش از یک دهه است که شرکت نامدار اکتیویژن سیاست عرضه سالانه نسخه جدید مجموعه Call of Duty را در پیش گرفته و بدین خاطر، هر سال شاهد انتشار نسخه جدید این سری هستیم که با ارائه داستان های گوناگون و مختلف، بازیکنان را به دوران جنگ های جهانی دوم، مدرن، آینده و علمی تخیلی می برد.

این سیاست و تصمیمات شرکت اکتیویژن برای سال جاری میلادی نیز صادق است و امسال هم میزبان نسخه جدیدی از این مجموعه خواهیم بود که البته به دلیل آنکه سازندگان به طور رسمی به معرفی این عنوان ویدیویی مورد انتظار نپرداخته اند، هنوز جزئیات و اطلاعاتی در زمینه گیم پلی، داستان و غیره آن منتشر نشده است. از این رو، با توجه به محبوبیت بسیار زیاد این فرنچایز، روزانه شایعات و گزارش های فراوانی در خصوص نسخه بعدی بازی «کال اف دیوتی» توسط منابع مختلف به گوش می رسد که درستی هیچ کدام از این ادعاها به اثبات نرسیده است.

چندی پیش بود که سرانجام شرکت اکتیویژن در قبال شایعات فراوان پیرامون مجموعه «ندای وظیفه» واکنش نشان داد و ضمن تایید عرضه نسخه جدید بازی Call of Duty، رسما استودیوی سازنده آن را مشخص کرد. بنا به گفته اکتیویژن، در حال حاضر استودیوی «تری آرک»، خالق سری بلک اپس از مجموعه ندای وظیفه، در حال ساخت و توسعه نسخه 2018 عنوان ویدیویی «کال اف دیوتی» است که این بازی برای عرضه در پاییز سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

از آنجا که توسعه عناوین ویدیویی کال اف دیوتی فقط و فقط توسط سه استودیوی تری آرک (Treyarch)، اینفینیتی وارد (Infinity Ward) و اسلج همر گیمز (Sledgehammer Games) صورت می گیرد، ساخت نسخه بعدی بازی Call of Duty توسط استودیوی تری آرک چندان هم دور از انتظار نبود چرا که تقریبا بیش از سه سال از آخرین اثر این استودیوی بازی سازی یعنی Call of Duty: Black Ops III می گذرد.

حال با پس از مشخص شدن استودیوی سازنده نسخه 2018 عنوان کال اف دیوتی، شایعات در خصوص عرضه بازی Call Of Duty: Black Ops 4 در سال جاری میلادی قوت گرفت، چرا که این استودیو خالق سری «بلک اپس» از مجموعه «ندای وظیفه» است و بیش از هشت سال در زمینه ساخت این سری فعالیت کرده است.

در این میان، به تازگی نشانه هایی از بازی Call Of Duty: Black Ops 4 در ظاهر جدید کلاه یکی از ستارگان سرشناس بسکتبال NBA یعنی جیمز هاردن مشاهده می شود که به نظر می رسد شرکت اکتیویژن و استودیوی تری آرک زمینه را برای معرفی این عنوان ویدیویی مورد انتظار آماده می کنند.

جیمز هاردن پیش از برگزاری جدیدترین مسابقه خود، با لباس و کلاه جدید و مرموزی ظاهر شده که شک و شبهاتی را در دل طرفداران پر و پا قرص مجموعه کال اف دیوتی ایجاد کرده است. آن طور که به نظر می رسد، لوگوی حک شده روی کلاه جیمز هاردن به بازی Call Of Duty: Black Ops 4 اشاره دارد و این موضوع با لباس وی نیز که مربوط به Camp های سری «ندای وظیفه» است، همخوانی دارد.

در طرف دیگر، دو منبع مختلف به وب سایت معتبر کوتاکو اعلام کردند که بازی Call Of Duty: Black Ops 4 در پاییز سال جاری میلادی منتشر می شود که این عنوان ویدیویی در جنگ های نزدیک به آینده جریان دارد. گفتنی است، شرکت اکتیویژن کماکان در خصوص این شایعات و گزارش ها سکوت کرده و ادعاهای این منابع گوناگون را تایید و یا تکذیب نکرده است.

بر اساس لوگوی حک شده روی کلاه جیمز هاردن، ظاهرا سازندگان در نام گذاری نسخه چهارم بازی «کال اف دیوتی: بلک اپس» از اعداد رومی استفاده نکرده اند، چرا که لوگوی مشاهده به جای نمایش عدد IV، چهار خط معروف این سری یعنی IIII را به تصویر کشیده است.

بنا به سوابق پیشین، شرکت بزرگ اکتیویژن هر ساله در ماه های اردیبهشت و خرداد (ماه میلادی آوریل الی می) به رونمایی از نسخه جدید سری Call of Duty می پردازد که به احتمال قوی، نسخه 2018 این مجموعه نیز در ماه های مذکور معرفی خواهد شد. به علاوه، بدون تردید شرکت اکتیویژن در طی نمایشگاه E3 سال جاری میلادی اطلاعات، جزئیات و ویدیوهای بیشتری را از این عنوان شوتر و جنگی مورد انتظار خود در اختیار طرفداران و بازیکنان قرار می دهد.

توجه داشته باشید، بر اساس اعلام اکتیویژن، نسخه 2018 بازی کال اف دیوتی علاوه بر انتشار بر روی کنسول های نسل هشتم یعنی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و همچنین رایانه های شخصی ویندوزی، بر روی کنسول هیبریدی و جدید نینتندو سوییچ نیز عرضه می شود و دارندگان این دستگاه دیگر از تجربه سری ندای وظیفه محروم نخواهند ماند. هرچند، ظاهرا کیفیت و گرافیک بصری این نسخه به دلیل محدودیت های سخت افزاری کنسول نینتندو سوییچ، ممکن است قابل مقایسه با نسخه پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نخواهد بود.

در طرف دیگر، چندی پیش تصاویری منسبت به دیتابیس و سرورهای داخلی خرده فروش مشهور و شناخته شده «گیم استاپ» (GameStop) در سراسر فضای مجازی لو رفت که در آن شاهد فروش آیتم های مختلف بازی Call Of Duty: Black Ops 4 با قیمت های متفاوتی بودیم.

با این حال، از آنجا که تمامی اطلاعات منتشر شده مورد تایید هیچ منبع رسمی قرار نگرفته است، همچنان در حد شایعه باقی می مانند و باید منتظر واکنش شرکت اکتیویژن و استودیوی تری آرک بمانیم!

از دیگر خبرهای مرتبط با مجموعه کال اف دیوتی می توان به انتشار حالت و نقشه جدید بازی «کال اف دیوتی: بلک اپس 3» و شایعه ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 اشاره کرد. این شایعه ها نشان می دهد که اکتیویژن به مناسبت جشن دهمین سالگرد بازی «کال اف دیوتی: مدرن وارفر 2»، به دنبال ساخت و عرضه نسخه ریمستر و بازسازی شده آن است تا همراه با نسخه جدید مجموعه خود و در قالب یک باندل، این عنوان ویدیویی را در اختیار بازیکنان و گیمرها قرار دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید .

ناگفته نماند؛ شرکت الکترونیک آرتز با همکاری استودیوی «دایس» در نظر دارد که نسخه بعدی بازی «بتلفیلد» را در اواخر سال جاری میلادی به دست طرفداران و بازیکنان برساند. اگرچه، این عنوان ویدیویی درست مشابه نسخه 2018 بازی Call of Duty توسط الکترونیک آرتز معرفی نشده است، لیکن شایعات نشان می دهد که این بازی در جنگ جهانی دوم جریان دارد و خبری از جنگ های مدرن و امروزی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید.

بازی Call Of Duty: Black Ops 4

لازم به یادآوری است؛ بازی محبوب و پرطرفدار Call Of Duty: Black Ops 3 در 15 آبان ماه سال 94 روز (6 نوامبر سال میلادی 2015) بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این عنوان ویدیویی به لطف بخش چند نفره آنلاین مهیج و درگیرکننده و انتشار بسته های الحاقی و محتوای اضافه، با استقبال فوق العاده بازیکنان و گیمرها رو به رو شد و ضمن آنکه توانست به یکی از موفق ترین و بهترین بازی های سری «ندای وظیفه» تبدیل شود، لقب پرفروش ترین بازی سال میلادی 2015 را نیز از آن خود کرد.

حال، دیدگاه شما در رابطه با بازی Call of Duty: Black Ops 4 چیست؟ به نظر شما، آیا بازگشت به جنگ های نزدیک به آینده و علمی تخیلی می تواند رضایت طرفداران و شکست نسخه 2018 مجموعه بتلفیلد را در پی داشته باشد؟ شما چه انتظاراتی از نسخه بعدی این مجموعه دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر