بازی Call of Duty: Black Ops 4 رسما تایید شد

رسانه کلیک - شرکت بزرگ و نامدار «اکتیویژن» سرانجام سکوت خود را شکست و به صورت رسمی از بازی Call of Duty Black Ops 4 رونمایی و تاریخ دقیق انتشار آن را مشخص کرد.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 رسما تایید شد

پس از اینکه شرکت اکتیویژن رسما ساخت و توسعه نسخه بعدی مجموعه «ندای وظیفه» را تایید و استودیوی سازنده آن را مشخص کرد، شایعات و گزارش های زیادی در رابطه با نسخه 2018 عنوان پرطرفدار «کال اف دیوتی» در سراسر فضای مجازی به گوش می رسید که تمامی آن ها به عرضه بازی Call of Duty Black Ops 4 در اواخر سال جاری میلادی اشاره داشتند.

در این میان، چند روز پیش، برخی از منابع معتبر از جمله وب سایت کوتاکو و خرده فروش مشهور «گیم استاپ» (GameStop) نیز نشانه هایی از این عنوان ویدیویی مورد انتظار را به اشتراک گذاشتند که تا حدودی به درستی این شایعات پی برده بودیم و ظاهر جدید کلاه جیمز هاردن (James Harden)، بازیکن و ستاره سرشناس بسکتبال NBA، که در جدیدترین مسابقه خود به تن کرده بود، صحت این ادعاها را به اثبات رساند.

حال، سرانجام شرکت نامدار اکتیویژن در قبال این حدس و گمان ها واکنش نشان داد و رسما تایید کرد بازی Black Ops 4 نسخه بعدی مجموعه Call of Duty است که برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

با اینکه هنوز جزئیات و اطلاعاتی خاصی از این عنوان ویدیویی ارائه نشده است، اما سازندگان ضمن اعلام تاریخ دقیق معرفی کامل بازی، زمان دقیق انتشار نسخه نهایی آن را مشخص کردند که ظاهرا بازی Call of Duty Black Ops 4 بر خلاف عادت ها و نسخه های پیشین به دلیل عرضه مورد انتظارترین و بزرگ ترین بازی سال یعنی Red Dead Redemption 2، کمی زودتر از همیشه به دست بازیکنان و گیمرها می رسد.

بر این اساس، شرکت اکتیویژن در نظر دارد که در روز پنج شنبه 27 اردیبهشت سال 97 (17 می سال جاری میلادی) با برگزاری رویداد ویژه به طور کامل به معرفی نسخه چهارم بازی «کال اف دیوتی: بلک اپس» بپردازد و اطلاعات، تصاویر و ویدیوهای بیشتری از این عنوان ویدیویی را با طرفداران و بازیکنان به اشتراک بگذارد.

نکته جالب اینجا است که بازی Call of Duty Black Ops 4 از سنت های سری خود پیروزی نمی کند و بنا به دلایل نامعلوم و نامشخص، این عنوان یک ماه زودتر از عادت همیشگی در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب، بازی «کال اف دیوتی: بلک اپس 4» در روز 20 مهر سال 97 (12 اکتبر سال جاری میلادی) بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی ویندوزی منتشر می شود.

بدیهی است، شرکت اکتیویژن از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 و نسخه بعدی سری بتلفیلد در پاییز سال میلادی 2018 آگاه است و به نظر می رسد که با عرضه زودهنگام نسخه 2018 سری Call of Duty، سعی در بهبود وضعیت فروش و خودنمایی این عنوان دارد.

گفتنی است؛ در حال حاضر بازی Call of Duty Black Ops 4 به مانند سه نسخه پیشین توسط استودیوی «تری آرک» (Treyarch) ساخته می شود که در جنگ های نزدیک به آینده جریان خواهد داشت.

بازی Call of Duty Black Ops 4

ذکر این نکته مهم است که اکتیویژن در بیانیه اخیر خود هیچ حرفی از عرضه بازی Call of Duty Black Ops 4 بر روی کنسول هیبریدی جدید نینتندو سوییچ نزد. این در حالی است که سازندگان در گذشته از انتشار نسخه جدید سری کال اف دیوتی بر روی کنسول مذکور خبر داده بودند. با این حال، مسلما نسخه نینتندو سوییچ عنوان بلک اپس 4 همزمان با نسخه کنسولی و پی سی بازی منتشر نمی شود و دارندگان کنسول سوییچ باید بیشتر از سایر بازیکنان برای تجربه این عنوان اکشن تیراندازی منتظر بمانند.

همچنین، به نظر می رسد تفاوت نسخه 2018 بازی کال اف دیوتی با نسخه های قبلی تنها به عرضه زودهنگام آن خلاصه نمی شود، بلکه سازندگان قصد دارند که نسخه پی سی این عنوان ویدیویی را مثل بازی Destiny 2 در سرویس بتل نت (Battle.net) عرضه کنند. با وجود اینکه سرویس بتل نت مخصوص بازی های ویدیویی شرکت بلیزارد در نظر گرفته شده است، اما موفقیت های عناوین Overwatch و دستینی 2 به خوبی پتانسیل سرورهای این شبکه را نشان می دهد.

حال که اکتیویژن با عرضه نسخه پی سی بازی Destiny 2 در شبکه بتل نت با نقاط مثبت و منفی آن آشنا شده و این اقدام نتیجه رضایت بخشی را به دنبال داشته است، می توان پیش بینی کرد که بازی Call of Duty Black Ops 4 نیز از این سرویس پشتیبانی می کند. به علاوه، وب سایت رسمی کال اف دیوتی به تازگی این اجازه را به کاربران و بازیکنان می دهد که حساب های کاربریشان را به سرویس بتل نت متصل کنند. این موضوع به نحوی از عرضه عناوین ویدیویی سری «ندای وظیفه» بر روی سرویس مذکور خبر می دهد.

بازی Call of Duty Black Ops 4

در طرف دیگر، توجه داشته باشید که امسال به مانند سال میلادی 2016 شاهد رویارویی دو رقیب دیرینه و سرسخت بتلفیلد و Call of Duty هستیم که جدال میان بتلفیلد بازان و کالاف دیوتی بازان را حسابی داغ کرده است. گفتنی است، با توجه به پایان پشتیبانی استودیوی دایس از آخرین اثر ویدیویی سری بتلفیلد، شرکت الکترونیک آرتز در طی جلسه ارائه گزارش مالی چند ماهه اخیر به عرضه نسخه بعدی عنوان ویدیویی Battlefield در اواخر سال جاری میلادی (2018) اشاره کرد که البته هنوز جزئیات و اطلاعاتی در خصوص گیم پلی، داستان و دوره زمانی بازی در دست نیست.

هرچند، شایعه ها و گزارش ها نشان می دهد که نسخه بعدی بازی بتلفیلد تحت عنوان Battlefield V در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد و حرف V نشان دهنده پنجمین نسخه سری بتلفیلد است. گروهی دیگر بر این باورند که استفاده از حرف V در نام گذاری نسخه بعدی این مجموعه به معنی روایت جنگ های وینتام است و بازی در دوران امروزی و مدرن اتفاق می افتد. در هر صورت، باید تا برگزاری کنفرانس E3 2018 شرکت الکترونیک منتظر ماند و شاهد معرفی رسمی این عنوان مورد انتظار باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

نسخه سوم سری بلک اپس از مجموعه «ندای وظیفه» در بخش داستانی چندان موفق عمل نکرد و بازخوردهای منفی منتقدان و بازیکنان را به همراه داشت. در عوض، بخش چند نفره آنلاین بازی به لطف گیم پلی درگیرکننده و جذاب، نقطه ضعف بخش داستانی آن را پر کرد، به طوری که این عنوان ویدیویی ضمن رکوردشکنی های پی در پی، به یکی از موفق ترین آثار سری «ندای وظیفه» تبدیل شد و حتی لقب پرفروش ترین بازی سال 2015 را به خود اختصاص داد. حال، شما از نسخه چهارم این بازی چه انتظاراتی دارید؟

فراموش نکنید که دیدگاه ها و نظرات شخصی خود در رابطه با بازی Call of Duty Black Ops 4 را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر