جدول NPD ماه نوامبر منتشر شد ؛ Call of Duty در صدر

این روزها آمار مربوط به فروش کنسول ها و بازی های بسیار داغ است. همانطور که می دانید در کشورهای خارجی جمعه سیاه برای خریداران و فروشندگان روزی بسیار رویایی ترقی می شود.

جدول NPD ماه نوامبر منتشر شد ؛ Call of Duty در صدر

به گزارش کلیک،در این ایام فروشگاه ها پیشنهاد های فوق العاده ای را در اختیار کاربران و خریداران قرار می دهند و به همین علت میزان فروش محصولات یک کمپانی به سیاست آن کمپانی بستگی دارد. به تازگی گروه بزرگ NPD آمار فروش مربوط به ماه نوامبر سال 2015 را منتشر کرده است که در این آمار شاهد فروش خوب کنسول های نسل هشتم یعنی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و همچنین کنسول Wii U هستیم. این سه کنسول در مجموع حدود 3 میلیون دستگاه فروش داشته اند که از این آمار، 2.8 میلیون دستگاه مربوط به کنسول های کمپانی سونی و کمپانی مایکروسافت می باشد. در ادامه خبر همراه رسانه کلیک باشید.

اگرمیزان فروش کنسول های نسل هشتم در ماه نوامبر 2015 را با سایر ماه ها مقایسه کنیم در میابیم که این ماه بهترین ماه فروش سه کنسول Xbox One, PlayStation 4 و همچنین Wii U در سال جاری میلادی بوده است. همچنین جالب است بدانید که فروش این سه کنسول از ماه های دسامبر و نوامبر سال میلادی گذشته نیز بیشتر است. البته فروش زیاد کنسول های نسل هشتم باعث شده تا فروش کنسول های نسل هفتم نسبت به گذشته کاهش شدیدی داشته باشد. بنا به گفته آقای Liam Callahan میزان فروش کنسول های نسل هشتم نسبت به سال گذشته تا 22 درصد افزایش داشته است. همچنین میزان فروش کنسول های نسل هفتم یعنی کنسول های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 4 نسبت به سال گذشته نزدیک 76 درصد کاهش داشته است.

بنا به اطلاعات و گزارش های منتشر شده توسط گروه NPD، حدود 93 درصد از بازار سخت افزار در دست کنسول های نسل هشتم کمپانی سونی و مایکروسافت می باشد که این آمار نسبت به سال گذشته میلادی حدود 9 درصد افزایش داشته است. پس از گذشت 25 ماه از زمان عرضه کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان مجموع فروش این دو کنسول از کنسول های نسل هفتم پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 حدود 47 درصد بیشتر است.

جنگ کنسول ها

رقابت کنسول های پلی استیشن 4 و ایک باکس وان هیچ وقت تمامی نخواهد داشت و در ماه نوامبر سال 2015 کنسول پلی استیشن 4 کمپانی سونی توانست بیش از کنسول نسل هشتمی کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان فروش داشته باشد. سال گذشته این چنین نبود و فروش ایکس باکس وان در ماه های آخر سال میلادی 2014 بیشتر از فروش کنسول پلی استیشن 4 بود. البته کمپانی مایکروسافت امسال نیز استراتژی هایی را در نظر گرفت و با عرضه باندل های مختلف و کاهش قیمت این کنسول نتوانست فروش این کنسول را مانند سال گذشته بیش از کنسول پلی استیشن 4 کند و در ماه نوامبر مایکروسافت این نبرد را به کمپانی سونی واگذار کرد.

کمپانی سونی در کنفرانس خبری خود آمار جدیدی از میزان فروش کل کنسول پلی استیشن 4 را اعلام کرد. بنا به گفته سونی، فروش پلی استیشن 4 تاکنون حدود 30.2 میلیون دستگاه بوده است و در روز جمعه سیاه نیز این کنسول فروش بسیار بالایی داشته است.

مدیر ارشد بخش بازاریابی کمپانی سونی نیز درباره میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 گفته است:

ماه نوامبر سال میلادی جاری یکی از موفقیت آمیزترین ماه ها از لحاظ فروس کنسول پلی استیشن 4 به صورت آنلاین برای کمپانی سونی ترقی می شود.

کمپانی مایکروسافت نیز در همین راستا اعلام کرده است که ماه نوامبر یکی از بهترین ماه ها برای این کمپانی در کشور آمریکا بوده است و میزان فروش بازی انحصاری این کمپانی نزدیک 72 درصد افزایش داشته است. متاسفانه کمپانی Nintendo هنوز هیچ آماری از میزان فروش کنسول خود منتشر نکرده است.

نرم افزار

پس از افزایش میزان فروش کنسول های نسل هشتم در ماه نوامبر، میزان فروش بازی هایی که توسط خرده فروش ها برای فروش قرار داده شده بودند، کاهش یافته است. این کاهش میزان فروش دور از انتظار نبود چرا که شرکت ها و استور های مختلف که بازی ها را به صورت دیجیتالی برای فروش قرار داده اند، به دلیل جمعه سیاه قیمت محصولات خود را کاهش داده و همین امر باعث شده تا گیمرها به خرید بازی های دیجیتالی روی بیاورند. البته ماه نوامبر ماه خوبی برای خرید بازی های تخفیف خورده محسوب می شود و به راحتی گیمرها می توانند در خانه های خود بازی های تخفیف خورده را از شبکه ها و استورها به صورت آنلاین و دیجیتالی خریداری کنند و دیگر احتیاجی به خرید بازی ها به روش سنتی نیاز نیست.

علاوه بر این ها، فروش نرم افزارها به صورت کلی با 7 درصد کاهش رو به رو بوده است و درامد از بخش نرم افزار در ماه نوامبر به 1.02 میلیارد دلار رسیده است. بازی های کنسول های دستی نیز روزهای خوبی را سپری نکرده اند و با کاهش 66 درصدی مواجه شده اند. همچنین میزان فروش کل بازی های کنسول ها نیز با 1 درصد کاهش رو به رو بوده اند اما میزان فروش بازی های نسل هشتم با 37 درصد افزایش نسبت به سال گذشته مواجه بودند.

از بخش کنسول ها و نرم افزارها خارج شویم، به بخش شیرین بازی های رایانه ای می رسیم. طبق گفته گروه NPD، عنوان محبوب Call of Duty: Black Ops 3 توانسته رکورد فروش نسخه قبلی خود یعنی Call of Duty: Advanced Warfare را بشکند و فروشی بیشتر از این نسخه داشته باشد. همچنین فروش بازی بی نظیر Fallout 4 نسبت به بازی Fallout: New Vegas نزدیک 70 درصد افزایش و نسبت به بازی Fallout 3 نزدیک 9 درصد افزایش داشته است و این یک موفقیت بزرگی برای سازنده بازی فال اوت محسوب می شود. Callahan درباره بازی محبوب Fallout 4 این چنین گفت که این عنوان عملکردی شبیه به بازی بی نظیر Skyrim خواهد داشت. بنا به گفته Callahan، باید شاهد فروش بسیار بالای بازی Fallout 4 باشیم. عنوان Star Wars: Battlefront نیز فروش خوبی داشته و توانسته نام خود را در لیست 10 بازی پرفروش ماه نوامبر قرار دهد.

طبق جدول منتشر شده از پرفروش ترین بازی های ماه نوامبر، عنوان های Call of Duty: Black Ops 3، Fallout 4 و Star Wars: Battlefront به ترتیب در رده اول، دوم و سوم جای گرفته اند. در پایین می توانید لیست 10 بازی پرفروش ماه نوامبر سال 2015 را مشاهده کنید. در جلوی نام بازی ها، پلتفرم بازی ها نیز ذکر شده اند.

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  3. Star Wars: Battlefront - PS4, Xbox One, PC
  4. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  5. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  6. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  7. Need For Speed - PS4, Xbox One
  8. Halo 5: Guardians - Xbox One
  9. Assassin's Creed: Syndicate - PS4, Xbox One, PC
  10. Just Dance 2016 - Wii, Wii U, Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3

عمومی

از آمارهای ریز که بگذریم، به آمار های کلی می رسیم. در پایان، مجموع درآمد از صنعت بازی های ویدیویی در ماه نوامبر سال 2015 نزدیک 2.47 میلیارد دلار است که این میزان درآمد نسبت به ماه نوامبر سال میلادی گذشته حدود 2 درصد افزایش داشته است.

میزان درآمد از سخت افزارها در این ماه از قیمت 1.02 میلیارد دلار به قیمت 1.12 میلیارد دلار رسیده است. (11 درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر سال گذشته) درآمد از بخش نرم افزار نیز از 1.09 میلیارد دلار به 1.02 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ماه نوامبر سال 2014 حدود 7 درصد کاهش یافته است. شایان به ذکر است که فروش سخت افزارهای جانبی در این ماه حدود 6 درصد افزایش داشته و به رقم 357 میلیون دلار رسیده است.

در پایان این خبر باید خدمت شما کاربران عزیز رسانه کلیک عرض کنیم که تمامی آمار ذکر شده در بالا فقط مربوط به فروش فیزیکی و خرده فروشان می باشد و این آمارها به صورت دقیق میزان فروش تمامی کنسول ها، بازی ها و نرم افزارها را نمایش نمی دهند چرا که بسیاری از گیمرها و کاربران به صورت دیجیتالی محصولات مورد نظر خود را خریداری می کنند. با توجه به رشد و افزایش محبوبیت خرید دیجیتالی، گویا روز به روز شاهد کاهش این آمارها خواهیم بود.

در پایان خبر، دیدگاه شما در خصوص آمار منتشر شده ماه نوامبر سال 2015 چیست؟ عملکرد کنسول های نسل هشتم را در این ماه چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه های شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه بزرگ کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر