قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به اندروید P اضافه می شود

رسانه کلیک - گوگل در نسخه بعدی سیستم عاملش، اندروید P در نظر دارد دسترسی به برخی کدهای API مربوط به ضبط مکالمات تلفنی را برای توسعه دهندگان باز کند. از این رو گوشی های مجهز به اندروید پی می توانند به صورت پیش فرض مکالمات تلفنی را ضبط کنند.

قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به اندروید P اضافه می شود

گوگل در حال حاضر در حال کار کردن بر روی اندروید نسخه اوریو (Oreo) است تا بتواند این نسخه از سیستم عامل خود را به دستگاه های اندرویدی بیشتری اضافه کند. از طرف دیگر، غول دنیای تکنولوژی از نسل بعدی اندروید یعنی اندروید P غافل نشده و در تلاش است تا قابلیت های بیشتری را در نسخه جدید سیستم عامل انحصاری خود بگنجاند.

در این راستا، یکی از اقدامات این شرکت که در بستر پروژه منبع باز اندروید موسوم به AOSP انجام می شود، قرار است صدای هشدار ضبط مکالمات تلفنی را با فرکانس 1400 هرتز وارد گوشی های اندرویدی کند؛ به این صورت که حین برقراری مکالمه، این صدا هر 15 ثانیه تکرار شده و طرف مقابل را ضبط شدن صدایش مطلع می سازد.

این قابلیت اندروید P به منظور جلوگیری از ضبط غیر مجاز مکالمات تلفنی و در راستای الزامات مربوط به استفاده صحیح از دستگاه های تلفن همراه در نظر گرفته شده و ممکن است در هر کشوری بسته به قوانینش کاربرد نداشته باشد. از این رو، گزینه غیر فعال سازی این قابلیت در اختیار اپراتورهای فعال در هر کشور قرار خواهد گرفت.

از طرفی، فعلا خبری از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) که دسترسی به این قابلیت را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها فراهم کند، نیست، اما به نظر می رسد گوگل این ویژگی را در اختیار سازندگان نرم افزاهای ضبط مکالمات تلفنی قرار دهد.

گفتنی است؛ امکان ضبط مکالمات تلفنی سال هاست که در نسخه های اندروید وجود دارد، اما گوگل همیشه دسترسی توسعه دهندگان به این قابلیت را محدود کرده است. شرکت های سازنده گوشی از قبیل سامسونگ، شیائومی و وان پلاس به طور غیر رسمی این قابلیت را به محصولاتشان اضافه می کنند. برخی از این شرکت ها حتی به کاربران خود امکان استفاده از اپ های اختصاصی ضبط مکالمات تلفنی را در فروشگاه پلی استور داده اند.

اندروید پی

از یک سو، به نظر می رسد گوگل قصد داشته باشد محدودیت هایی را در برخی از کدهای API اندروید پی خود اعمال کند. از طرف دیگر دسترسی برخی امکانات نرم افزاری این نسخه از اندروید از قبیل ضبط مکالمات تلفنی برای توسعه دهندگان باز خواهد شد؛ موضوعی که علاقه برنامه نویسان به این سیستم عامل را دوچندان می کند.

ارسال نظر