مقایسه دوربین هواوی P Smart با گلکسی J7 Pro

رسانه کلیک - هواوی پی اسمارت و گلکسی جی 7 پرو دو گوشی میان رده با قابلیت‌های فراوان هستند که با قیمت‌هایی رقابتی به بازار عرضه شده‌اند. در این مطلب مقایسه دوربین هواوی P Smart با گلکسی J7 Pro را قرار داده‌ایم تا به برتری یکی از این دو مدل در بخش عکاسی پی‌ ببرید.

مقایسه دوربین هواوی P Smart با گلکسی J7 Pro

انگار همین چند روز پیش بود که اخبار معرفی اولین تلفن‌های همراه با قابلیت عکاسی در فضای اینترنت منتشر شد و پس از آن طولی نکشید که شاهد قرار گیری دوربین بر روی گوشی‌های موبایل، به عنوان یک ویژگی پایه بودیم. در این زمان اکثر تلفن‌های همراه، حتی آن‌هایی هم که هوشمند نبودند، یک لنز دوربین را بر روی بدنه‌شان جای می‌دادند و کاربران را در ثبت لحظات مختلف، یاری می‌کردند.

اما امروز، گوشی‌های موبایل در زمینه‌های مختلف، مخصوصا دوربین، به چنان پختگی و پیشرفتی رسیده‌اند که دیگر جایی برای دوربین‌های دیجیتال و کامپکت نمانده است؛ به طوری که حتی ارزان‌ترین مدل‌ها هم از دوربین‌های باکیفیت بهره می‌برند.

هواوی P Smart و گلکسی J7 Pro سامسونگ، دو گوشی میان رده موجود در بازار هستند که با وجود قیمت کم، در زمینه عکاسی حرفه‌ای عمل می‌کنند. در این مطلب مقایسه دوربین هواوی P Smart با گلکسی J7 Pro را برای شما قرار داده‌ایم تا عملکرد هر یک را در بخش عکاسی بسنجیم. البته قرار بر این بود که میان رده هواوی با دو گوشی گلکسی J7 Pro و J5 Pro در زمینه دوربین مقایسه شود، که با توجه به شباهت هر دو مدل، در این مطلب تنها از J7 Pro استفاده کرده‌ایم.

مشخصات دوربین هواوی P Smart و گلکسی J7 Pro

بر روی هواوی P Smart شاهد یک دوربین دوگانه هستیم که لنز اصلی آن رزولوشن 13 مگاپیکسل داشته و در کنار لنز دوم با رزولوشن 2 مگاپیکسل فعالیت می‌کند. لنز دوم در این تلفن هوشمند مسئولیت اندازه گیری عمق را بر عهده دارد و بدین ترتیب قابلیت‌های بیشتری را در زمینه عکاسی به کاربر ارایه می‌دهد.

به لطف بهره گیری از دو لنز برای دوربین هواوی P Smart، این امکان به کاربر داده می‌شود تا به عکاسی پرتره و دیافراگم عریض بپردازد. حالت پرتره برای زمانی است که می‌خواهید از چهره عکاسی کنید. در این وضعیت با جداسازی سوژه از پس زمینه و ایجاد افکت بوکه، تصاویر زیبایی به ثبت می‌رسد.

در عکاسی واید اپرچر هم این امکان به شما داده می‌شود تا فوکوس موجود در تصاویر را به صورت دستی، پس از ثبت، تغییر دهید و افکت‌های جالبی را در این بخش ایجاد کنید. علاوه بر این‌ها یکی دیگر از فواید دوربین دوگانه‌ هواوی P Smart، کمک به ثبت تصاویر با کیفیت‌تر در در محیط‌های کم نور است.

در مقابل، گلکسی J7 Pro سامسونگ از دوربین تک لنز با رزولوشن 13 مگاپیکسل استفاده کرده و از مزایای دوربین دوگانه بی‌بهره است.

یک عدد فلاش LED هم بر روی هر دو مدل قرار گرفته که می‌تواند برای عکاسی در محیط‌های کم نور یا هنگام شب، کاربردی باشد.

در بخش دوربین سلفی بر روی هواوی P Smart شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی و بر روی گلکسی J7 Pro، یک لنز 13 مگاپیکسلی هستیم که توسط هر کدام می‌توانید تصاویر سلفی زیبایی را از خودتان به ثبت برسانید. نکته مثبتی که می‌توان در این قسمت به آن اشاره کرد، بهره گیری سامسونگ از فلاش LED برای دوربین سلفی بوده که در کمتر گوشی آن را می‌بینیم.

قابلیت فیلمبرداری در هر دو مدل هم شبیه به هم بوده و از حداکثر رزولوشن فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. متاسفانه هیچ کدام توانایی ضبط فیلم‌های 4K و صحنه آهسته را ندارند.

رابط کاربری دوربین

در بخش نرم‌افزار دوربین، هر کدام به شیوه خودشان قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و از نظر ظاهری تقریبا مشابه هم هستند.

از آنجایی که هواوی از دو لنز بهره می‌برد، در رابط کاربری دوربین این مدل، شاهد قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتری هستیم. شما می‌توانید حالت "پرتره" را در این قسمت فعال کرده و سپس میزان افکت زیبایی و بوکه را مشخص نمایید. عکاسی واید اپرچر هم از سمت چپ رابط کاربری دوربین قابل دسترس بوده و امکانات جالبی را ارایه می‌دهد.

با سوایپ رابط به سمت راست، مودهای مختلف عکاسی از جمله حالت Pro ،HDR، پانوراما، رد نور، تایم‌ لپس، فیلترهای مختلف و واتر مارک، قابل دسترس هستند.

رابط کاربری دوربین هواوی P Smart رابط کاربری دوربین گلکسی J7 Pro

در رابط کاربری دوربین گلکسی J7 Pro هم با وجود قابلیت‌های کم‌تر نسبت به محصول هواوی، با سوایپ رابط به سمت راست، شاهد مودهای عکاسی Pro، پانوراما، Continuous shot ،HDR، حالت شب، حالت ورزشی و عکاسی همراه با صدا هستیم.

عکاسی Pro که پیش از این‌ها در تلفن‌های هوشمند پرچمدار یافت می‌شد، در هر دو میان رده قرار گرفته و با ایجاد تغییرات در برخی بخش‌های تکنیکی عکاسی، کمک زیادی به کاربر برای ثبت تصاویر با کیفیت‌تر می‌کند.

گلکسی J7 Pro در بخش Pro دوربین، امکان تنظیم ISO، میزان نور، بالانس رنگ سفید و نحوه جذب نور را می‌‌دهد و این در حالی است که هواوی P Smart علاوه بر موارد ذکر شده، قابلیت تغییر در سرعت شاتر و فوکوس دستی را هم در این بخش ارایه می‌کند.

هر دو مدل در بخش نرم‌افزاری دوربین سلفی، دارای ویژگی‌هایی مانند فیلتر زیبایی و افکت‌های رنگی هستند. در میان رده سامسونگ این امکان به کاربر داده می‌شود که به صورت مجزا بر روی زیبایی پوست، وضعیت صورت و چشم‌ها برای زیبایی بیشتر کار کند. در میان رده هواوی قابلیت عکاسی پرتره برای دوربین سلفی هم قرار گرفته و با عمل به صورت نرم‌افزاری، دو امکان ایجاد افکت بوکه و فعال سازی فیلتر زیبایی را به کاربر ارایه می‌دهد.

رابط کاربری دوربین هواوی P Smart رابط کاربری دوربین گلکسی J7 Pro رابط کاربری دوربین گلکسی J7 Pro

هر دو مدل قابلیت‌هایی را برای عکاسی آسا‌ن‌تر به کاربر ارایه می‌کنند؛ برای مثال در هواوی P Smart تنها کافی است در حین باز بودن نرم‌افزار دوربین، حسگر اثر انگشت را لمس کنید تا عکس گرفته شود و یا در گلکسی J7 Pro با ایجاد یک دکمه مجازی شاتر که بر روی صفحه قابل جابجایی است، اقدام به عکاسی کنید.

در رابط کاربری دوربین هر دو گوشی، قابلیت‌های کاربردی مختلفی در عین سادگی قرار گرفته است. البته هواوی P Smart با دارا بودن امکانات مربوط به دوربین دوگانه که شامل عکاسی پرتره و واید اپرچر می‌شود، در این بخش عملکرد بهتری را از خودش نشان می‌دهد. عکاسی پرتره دوربین سلفی، حالت Pro برای فیلمبرداری و وجود فاکتورهای بیشتر در عکاسی حرفه‌ای، دیگر مواردی هستند که قدرت بیشتر هواوی P Smart را در این بخش نشان می‌دهند. سرعت ثبت شدن تصاویر با فشردن دکمه شاتر در هر دو مدل تقریبا نزدیک به هم بوده و اختلاف چندانی از این نظر با هم ندارند.

کیفیت دوربین هواوی P Smart و گلکسی J7 Pro در واقعیت

با کنار گذاشتن تمامی اعداد و ارقام و مشخصات دوربین هر دو مدل، در این بخش کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین هواوی P Smart و گلکسی J7 Pro را بررسی می‌کنیم. در ادامه چند نمونه از تصاویر ثبت شده توسط هر دو مدل را قرار داده‌ایم.

با قرار گیری نمونه‌ تصاویر گرفته شده توسط هر دو مدل در کنار هم، عملکرد بهتر میان رده هواوی در این بخش مشهود است.

با وجود بهره گیری گلکسی J7 Pro از لنز با دیافرگرام عریض‌تر برای لنز دوربین اصلی، روشنایی در عکس‌هایی که توسط هواوی P Smart گرفته شده، بالاتر بوده و بدین ترتیب شاهد کیفیت بهتر تصاویر برای میان رده هواوی هستیم. علاوه بر این‌ها، سوژه در این مدل به خوبی شناخته شده و شاهد تار شدگی پس زمینه با کیفیت ماسب هستیم.

تفکیک نور و ثبت کم‌ترین نویز نسبت به میان رده گلکسی را می‌توان دو ویژگی‌ مثبت دیگر برای دوربین هواوی P Smart نام برد؛ به طوری که در محیط‌هایی که منبع نور به صورت مستقیم بوده و یا نور زیادی تابیده شده، میان رده سامسونگ به خوبی قادر به تفکیک آن نیست.

در بخش دوربین سلفی هم میان رده هواوی با اختلاف زیاد، از J7 Pro جلو زده و شاهد تصاویر سلفی با جزییات بالا و روشنایی عالی در هواوی P Smart هستیم. البته گلکسی J7 Pro با بهره گیری از فلاش LED برای دوربین سلفی، عملکرد بسیار بهتری در ثبت تصاویر با نور کم و یا در هنگام شب دارد.

جمع بندی

با در نظر گرفتن تمامی امکانات در بخش دوربین هر دو مدل، کیفیت تصاویر ثبت شده و در آخر، قیمت گذاری برای هر کدام، به راحتی می‌توان میان رده برتر در این قسمت را انتخاب کرد. هواوی P Smart با داشتن قابلیت‌های فراوان، مخصوصا ویژگی‌هایی که به دلیل بهره گیری از دو لنز برای دوربین ارایه می‌شوند، می‌تواند بهترین میان رده از نظر دوربین در بین سایر مدل‌های مشابه از جمله گلکسی J7 2017 باشد.

نظر شما در رابطه با دوربین هواوی P Smart و گلکسی J7 2017 چیست؟

ارسال نظر