آیا پروژه ژاکارد بهترین محصول گوگل در کنفرانس I/O لقب می گیرد؟

این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان I/O، گروه پروژه‌ها و فناوری پیشرفته(ATAP) آخرین نسخه پروژه Jacquard را به‌نمایش گذاشتند که این فناوری را در لباس اجرا کرده‌اند.

آیا پروژه ژاکارد بهترین محصول گوگل در کنفرانس I/O لقب می گیرد؟

به گزارش کلیک، گوگل ممکن است بتواند با Jacquard که یک نوع متفاوت از فناوری پوشیدنی است، چیزی را که شرکت مدتها است آن را فراموش کرده به‌دست آورد: ایجاد فناوری پوشیدنی که برای همه جذاب باشد.

سال گذشته زمانی‌که گوگل Jacquard را در I/O گذشته رونمایی کرد هنوز یک نمونه اولیه و چیزی شبیه یک کانسپت بود تا این‌که برای تولید انبوه آماده باشد. از سال گذشته تا کنون این محصول تبدیل به یک محصول تکامل‌یافته شده و تا سال ۲۰۱۷ جزو پرفروش‌ترین‌های لویس خواهد شد.

ژاکارد چگونه کار می‌کند؟

گرچه ژاکارد از سال گذشته تا کنون تغییرات بسیاری کرده اما کارکرد اولیه آن به همان صورت باقی مانده است. فناوری اصلی آن یک پارچه است که با مواد رسانا بافته شده و باعث می‌شود که همانند یک پدلمسی تعاملی عمل کند. لباس ژاکارد لویس یک نوار روی لبه آستین‌اش دارد.

jacquard.p

این پد لمسی توسط یک دانگل یا"برچسب" کوچک شارژ می‌شود که متصل به آسین است. این برچسب که از طریق USB شارژ می‌شود، شبیه دکمه چفتی طراحی شده و البته از دکمه‌های رایج لباس‌ها بزرگ‌تر است. این برچسب همچنین مجهز به چراغ LED است که رنگ آن بر اساس آن‌چه شما انجام می‌دهید تغییر می‌کند.

ژاکارد یک اپلیکیشن تلفن هوشمند است که به شما اجازه می‌دهد از ژست‌های مختلف برای پیکربندی فعالیت‌های مختلف استفاده کنید. در حال حاضر هشت حالت مختلف برای کار با این اپلیکیشن وجود دارد که برای کنترل اپلیکیشن‌های مختلف مورد حمایت ژاکارد استفاده می‌شود.

این برنامه می‌تواند خدمات مختلف گوگل مانند نقشه گوگل و جستجو یا برنامه‌های جانبی مانند Strava و Spotify(هردوی آن‌ها بر روی ژاکارد با گوگل کارمی‌کنند) باشد.

شاید با خود بگوید خب که چی؟ چرا من باید چنین اپلیکیشن‌های بر روی لباس خود داشته باشم؟

پاسخ این سوال ساده است. زیرا لمس کردن بازویتان بسیار راحت‌تر از لمس کردن اپلیکیشن داخل گوشی تلفنتان است. تصور کنید بتوانید به تماس تلفنی پاسخ دهید، مسیر‌یابی کرده و آهنگ را عوض کنید بدون این‌که تلفنتان را لمس کنید. لویس و گوگل از دوچرخه سواری با عنوان یک مورد برجسته یاد می‌کنند.

چرا ممکن است این فناوری پوشیدنی را دوست داشته باشید؟

فناوری پوشیدنی هنوز به محبوبیت چندانی نرسیده است. بخشی از آن به‌دلیل قیمت و بخشی به‌ این دلیل است که برای استفاده همگان جذاب نیست. با ایجاد یک فناوری پوشیدنی به عنوان بخشی از لباس روزمره افراد، گوگل بالاخره توانست یک قدم بزرگ در ایجاد یک فناوری بردارد که به شما حس پوشیدن یک فناوری را نمی‌دهد.

ایوان پوپیر مدیر پروژه ژاکارد در ATAP گفت: "تیم من بسیار حساس بوده‌اند که حس ژاکارد مانند یک لباس معمولی باشد. این یک تصمیم مهم بود که گوگل نباید مانند لباس‌های خودش بسازد زیرا لویس دانش بیشتری در مورد جزییات یک لباس دارد و ایجاد چنین لباسی واقعا مهارت نیاز دارد."

لباس ژاکارد لویس بهار سال آینده برای فروش آماده خواهد بود. جزییات دقیق فروش این لباس هنوز مشخص نیست اما در "فروشگاه‌های اصلی" این شرکت مانند سان‌فرانسیسکو موجود خواهد بود. برای قیمت این لباس رئیس تولیدات جهانی لویس، پاول دیلینگر می‌گوید " شبیه قیمت" سایر محصولات(در حال حاضر ژاکت‌ها قیمتی بین ۱۴۸ تا ۱۷۸ دلار دارند) خواهد بود گرچه احتمالا بیشتر از این قیمت خواهد بود.

پوپیر می‌گوید هدف این است که فناوری پوشیدنی در سایر فروشگاه‌های لباس نیز در دسترس همگان باشد نه این‌که تنها یک یا دو برند آن را داشته باشند.البته تمام این‌ها بسته به این دارد که مشتریان چه واکنشی در مقابل این محصول داشته باشند. در نهایت شاید فناوری پوشیدنی تفاوت چندانی با لباس‌های معمولی ما نداشته باشند.

منبع: mashable

ارسال نظر