آیا OnePlus 5 می تواند گلکسی اس ۸ را شکست دهد؟

در این مطلب به بررسی پنج مورد از شایعات منتشر شده در مورد گوشی OnePlus 5 خواهیم پرداخت. در صورتی که تمام شایعات در مورد این گوشی درست باشند، OnePlus 5 با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار کمتر از قیمت گلکسی اس ۸، توانایی رقابت با آن را دارد.

آیا OnePlus 5 می تواند گلکسی اس ۸ را شکست دهد؟

کلیک - این روزها بحث پیش خرید گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در میان کاربران علاقه مند به گوشی های جدید با سخت افزار قوی، بسیار داغ است؛ اما شایعاتی در مورد جدیدترین گوشی شرکت چینی OnePlus یعنی OnePlus 5 منتشر شده است که بیانگر این هستند که اندازه صفحه نمایش این گوشی و عملکرد آن، با گوشی گلکسی اس ۸ تقریبا در یک سطح قرار دارد و قیمت آن در حدود ۳۰۰ دلار و یا حتی بیشتر از گلکسی اس ۸ کمتر است. به نظر شما آیا گوشی OnePlus 5 می تواند جدیدترین پرچمدار سامسونگ را شکست دهد؟ می توان گفت OnePlus 5 حداقل بر روی کاغذ و از نظر آمار و ارقام، توانایی رقابت با گلکسی اس ۸ را دارد.

البته واضح و مشخص است که شرکت OnePlus نمی تواند فروش میلیارد دلاری گوشی های سامسونگ را کاهش دهد و قطعا تعداد گوشی های فروخته شده این شرکت با میزان فروش گوشی های سامسونگ قابل مقایسه نخواهد بود. در ضمن شرکت OnePlus با هیچ اپراتوری مشارکت ندارد و احتمالا این شرکت آینده خوبی نخواهد داشت؛ اما به هر حال در این مطلب قصد داریم به بیان پنج مورد از شایعات منتشر شده در مورد این گوشی بپردازیم که در صورت درست بودن آن ها، گوشی OnePlus 5 را هم باید در لیست رقبای گلکسی اس ۸ قرار داد؛ البته باز هم تاکید می کنیم که تمام ویژگی هایی که در ادامه مطرح خواهند شد، در حد شایعه هستند و نمی توان آن ها را تایید و یا رد کرد.

  1. طراحی جدید با قاب بسیار باریک و عدم وجود دکمه هوم فیزیکی

می توان گفت که در ظاهر گوشی های OnePlus 2 و OnePlus 3 هیچ نوآوری خاصی به کار نرفته است و ظاهر آن ها کاملا معمولی است؛ اما ظاهرا این شرکت تغییر بزرگی در گوشی OnePlus 5 انجام داده است. طبق شایعات منتشر شده، هیچ قابی در اطراف صفحه نمایش این گوشی وجود ندارد و صفحه نمایش این گوشی، تمام قسمت جلوی آن را دربرگرفته گرفته است.

در ضمن دکمه هوم فیزیکی نیز در این گوشی حذف شده است و حسگر اثر انگشت آن در پشت گوشی تعبیه شده است؛ البته امیدواریم مکان قرار گیری حسگر اثر انگشت این گوشی، در قسمت مناسبی از پشت آن قرار گرفته باشد. حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۸، در کنار لنز دوربین آن تعبیه شده است و ممکن است کاربر در هنگام استفاده از آن، انگشت خود را به صورت ناخواسته بر روی لنز دوربین بکشد و باعث کثیف شدن آن شود.

با وجود اینکه هنوز تردید داریم که طراحی OnePlus 5 به اندازه طراحی گلکسی اس ۸ زیبا و شیک باشد، اما به نظر می رسد که طراحی آن همانند گوشی شیائومی Mi Mix باشد. چنانچه این گوشی از طراحی شیکی برخوردار باشد و شایعات مربوط به ویژگی های دیگر این گوشی نیز صحت داشته باشد، می تواند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و یکی از گوشی های موفق بازار شود.

  1. استفاده از رم ۸ گیگابایتی

با وجود اینکه حافظه زیاد، تنها عامل موثر برای ارتقای عملکرد گوشی نیست؛ اما بی تاثیر هم نیست. طبق شایعات منتشر شده، این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم است که میزان واقعا قابل توجهی است و دو برابر رم ۴ گیگابایتی گلکسی اس ۸ است. گوشی OnePlus 3 هم دارای رم ۶ گیگابایتی است و در حال حاضر تنها تعداد معدودی از گوشی های چینی مجهز به رم ۶ گیگابایتی هستند.

میزان حافظه رم زیاد باعث افزایش سرعت گوشی به میزان قابل توجهی نمی شود، اما قطعا یک گوشی با رم ۸ گیگابایتی قدرتمندتر از یک گوشی با رم ۴ گیگابایتی است؛ حتی اگر آن گوشی گلکسی اس ۸ باشد.

همچنین شایعات بیانگر این هستند که این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و صفحه نمایش ۲K است و این نخستین باری است که یک گوشی از سوی OnePlus با چنین مشخصاتی عرضه می شود. این ویژگی ها باعث می شود OnePlus 5 به یک رقیب جدی برای گلکسی اس ۸ و سایر پرچمداران تبدیل شود.

  1. دوربین با کیفیت و احتمالا دوگانه

به نظر می رسد که دوربین اصلی و سلفی OnePlus 5 یکی از برگ های برنده این گوشی باشد و هر دو دوربین این گوشی دارای بالاترین رزولوشن نسبت به دوربین سایر گوشی های OnePlus هستند. طبق اطلاعات منتشر شده، دوربین اصلی این گوشی ۲۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۱۶ مگاپیکسل است. احتمالا دوربین اصلی این گوشی دوگانه است و از فناوری تثبیت تصویر اپتیکال نیز برخوردار است. متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در مورد دوربین این گوشی در دسترس نیست.

رزولوشن دوربین اصلی تک گانه یا دوگانه ۲۳ مگاپیکسلی این گوشی، دو برابر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۸ است؛ اما همه می دانیم که رزولوشن تنها معیار اصلی برای تعیین کیفیت دوربین یک گوشی نیست و به احتمال بسیار زیاد کیفیت تصاویر دوربین گلکسی اس ۸، از دوربین این گوشی و بیشتر گوشی های اندرویدی دیگر نیز به میزان قابل توجهی بهتر است.

احتمالا حسگر دوربین OnePlus 5 بزرگتر است؛ اما به دلیل اینکه شرکت OnePlus تجربه کافی در زمینه ارتقای کیفیت دوربین ندارد، نمی تواند حداکثر استفاده را از این حسگر بزرگ ببرد؛ اما می توان گفت که گوشی های OnePlus همیشه دارای دوربین های خوبی بوده اند و امیدواریم گوشی OnePlus5 هم از این قاعده مستثنی نباشد.

  1. عمر باتری بیشتر نسبت به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس

طبق شایعات منتشر شده، این گوشی با باتری ۳۵۰۰ یا ۴۰۰۰ میلی آمپری عرضه خواهد شد و با توجه به اینکه این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ با مصرف بهینه است، احتمالا این گوشی از طول عمر خوبی برخوردار است. این در حالی است که گوشی گلکسی اس ۸ با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و گوشی گلکسی اس ۸ پلاس با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری عرضه خواهند شد که تقریبا با ظرفیت باتری گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج برابر است؛ اما چیزی که کاملا واضح و مشخص است این است که در صورتی که ظرفیت باتری گوشی OnePlus 5 واقعا در این حد باشد، تردیدی نیست که یکی از گوشی های برتر سال ۲۰۱۷ از نظر عمر باتری خواهد بود.

  1. قیمت واقعا مناسب گوشی نسبت به جدیدترین پرچمدار سامسونگ

مهمترین برگ برنده OnePlus 5 قیمت کمتر این گوشی نسبت به جدیدترین پرچمدار سامسونگ و پرچمداران بزرگ دیگر است. طبق اطلاعات منتشر شده، قیمت این گوشی کمتر از ۵۰۰ دلار است که با توجه به ویژگی های آن، قیمت واقعا خوب و مقرون به صرفه ای است. قیمت این گوشی نسبت به قیمت سایر پرچمدارانی که با ویژگی های مشابه در بازار کشورهای غربی عرضه می شود، حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار کمتر است.

متاسفانه در حال حاضر هیچ شرکتی گوشی های OnePlus را به صورت رسمی عرضه نمی کند؛ بنابراین هیچ شرکتی از این گوشی ها پشتیبانی نمی کند و خدمات پس از فروش آن ها را بر عهده ندارد. علاوه بر این مشکلاتی در رابطه به روز رسانی گوشی های این شرکت نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال گوشی های OnePlus 2 و OnePlus X هنوز اندروید ۷ نوقا را دریافت نکرده اند و شرکت OnePlus نیز هنوز علت این موضوع را بیان نکرده است؛ شاید دلیل این موضوع است که OnePlus شرکت نوپا و کوچکی است و نمی توان توقع زیادی از آن داشت.

در پایان می توان گفت که در صورت درست بودن تمام شایعات در مورد گوشی OnePlus 5، این گوشی دارای عملکرد خوب و قیمت مقرون به صرفه ای خواهد بود و حتی می تواند با گوشی های مطرح بازار هم رقابت کند. کیفیت و میزان فروش گوشی های OnePlus هر سال وضعیت بهتری پیدا می کند و باید در مورد OnePlus 5 نیز خوشبین باشیم.

ارسال نظر