تفاوت دوربین های کانن 760D و 750D

کمپانی کانن دو دوربین میان رده DSLR را به تازگی به بازار معرفی کرده. EOS 750D و 760D  نام این دو مدل است که نسبت به EOS700D  قویتر بوده ولی کمی از مدل 70D ضعیف تر میباشد.

تفاوت دوربین های کانن 760D و 750D

کلیک - تفاوت بین این دو مدل بیشتر ظاهری است. 760D کمی پیشرفته تر است ویک صفحه نمایش نیز در قسمت بالایی آن تعبیه شده است و البته از نظر قیمت 50یورو گرانتر است!

در اینجا به بررسی دقیق تر تفاوت های این دو مدل میپردازیم.

طراحی

مدل 760D پیشرفته تر است، با وجود یک صفحه نمایش تعبیه شده در قسمت بالای دوربین مشاهده تنظیمات و و تنظیم کردن ساده تر شده حتی وقتی دوربین را از چشم خود کمی دور میکنید. همچنین با فشردن یک دکمه میتوانید این صفحه نمایش را روشن کنید.

از طرف دیگر 750D این صفحه نمایش را ندارد و کلید تنظیمات حالت دوربین ،بر خلاف 760D ،در سمت راست قرار گرفته . تنها تفاوت دکمه تنظیم حالت این دو دوربین ، حالت قفل کردن با فشردن دکمه است که 750D آنرا ندارد.

در قسمت عقبی 760D یک دکمه چرخشی دارد که میتواند در ترکیب با دکمه چرخشی بالایی استفاده شود ، ولی 750D یک دکمه 4جهته دارد که البته تنظیمات را ساده تر میکند ، ولی عکاسان حرفه ای آنرا ترحجیح نمیدهند.

صفحه نمایش و چشمی

هردو مدل دارای صفحه نمایش با قابلیت استفاده در زوایای گوناگون هستند و در این مورد با هم تفاوتی ندارند.

چشمی آنها نیز یکی است و باهم تفاوتی ندارد. این چشمی اپتیکال 95درصد تصویر را پوشش میدهد بدین معنی که لبه بیرونی تصویری که ثبت میکنید در چشمی قابل نمایش نیست.

فوکوس اتوماتیک و عکس برداری پیاپی

بالاخره بعد از نسل قدیمی سیستم فوکوس 9نقطه ای کانن که در مدل 700D هم یافت میشد، کانن در این دو دوربین از سیستم فوکوس اتوماتیک 19 نقطه ای ( که در مدل 70D از آن استفاده شده بود) استفاده کرده است.

وجود این سیستم عکاسی از سوژه های ثابت و در حال حرکت را سریع تر کرده، ولی این تعداد نقاط فوکوس نیست که اهمیت دارد، بلکه سرعت کار آن است ک در این دو مدل تفاوت چندانی ندارند.

همچنین سرعت عکاسی پیاپی آنها نیز برابر است و هر دو مدل میتوانند با سرعت 5فریم بر ثانیه عکس ثبت کنند.

سنسور

از نظر سنسور نیز دو مدل مشابه اند.هردو از سری جدید سنسور های 24 مگاپیکسلی APS-C استفاده میکنند.

کانن با سیاست برابری محصولات خود با نیکون، از سنسور های 22 مگاپیکسلی استفاده نکرده و از نسل جدید سنسور استفاده کرده است.

ارسال نظر