اولین دوربین سینمایی فول فریم کانن از نظر قیمت، رقبا را تار و مار می کند!

 رسانه کلیک - اولین دوربین سینمایی فول فریم کانن با ویژگی‌های منحصر به فرد و پیشرفته معرفی شد تا کانن با دو غول تولید کننده دوربین‌های سینمایی در جهان، شرکت‌های RED و Arri رسما وارد رقابت شود.

اولین دوربین سینمایی فول فریم کانن از نظر قیمت، رقبا را تار و مار می کند!

عرضه و تولید دوربین‌های سینمایی فول فریم معمولا در انحصار دو شرکت RED و Arri بوده است اما کانن با معرفی اولین دوربین فول فریم سینمایی خود رقابت جدی با این دو کمپانی را آغاز کرده است. C700 FF نام اولین دوربین سینمایی فول فریم کانن است که قادر به ثبت ویدئوهایی با کیفیت 5.9K یا 18.7 مگاپیکسل بوده و همچنین قادر به ضبط وید‌ئو با رزولوشن 4K و تبدیل رزولوشن 5.9K به 4K است.

کانن ادعا کرده که گستردگی دینامیکی این دوربین فول فریم در حالت‌های فیلم‌برداری Raw (خام) از 15 استاپ بیشتر است و می تواند ویدئوهای با کیفیت و پرحجم را در حافظه های یک یا دو ترابایتی خود ذخیره کند.

اولین دوربین سینمایی فول فریم کانن C700 FF نسبت تصویر 17:9 داشته و از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به فوکوس دوتایی و همچنین توانایی ضبط فیلم با سرعت آهسته تا 168 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

قیمت تقریبی این دوربین فیلم‌برداری سینمایی فول فریم کانن 33 هزار دلار تعیین شده است و قیمت این دوربین به همراه پکیج های کامل عکاسی همچون لنزهای متعدد بالاتر خواهد بود.

هرچند قیمت 33 هزار دلاری برای یک دوربین فیلم برداری قیمت بالایی است، اما بد نیست به این نکته اشاره کنیم که کانن C700 FF با همین قیمت 33 هزار دلاری ارزان ترین دوربین سینمایی فول فریم موجود در جهان محسوب می شود. این قیمت فوق العاده احتمالا بسیاری از فیلم سازان مستقل و کم درآمد را برای خرید وسوسه می‌کند.

هرچند کانن هنوز قیمت لنزها و پکیج کامل این دوربین را اعلام نکرده است، اما باید ورود این شرکت به عرصه تولید دوربین‌های سینمایی را به فال نیک گرفت؛ موضوعی که به سود سینماگران و فیلمسازان تمام خواهد شد و رقابت سه شرکت RED، Arri و کانن را در بازار وارد فاز جدیدی می‌کند.

ارسال نظر