دلیل برتری گوگل کروم برای موبایل و دسکتاپ

هنگامی که گوگل شروع به کار کرد به نظر می رسید در حال تجدید نظر در مورد چگونگی انجام کارها در اینترنت است . طی حدودا یک دهه گوگل از یک شرکت تازه تاسیس به مدد خلاقیت و نبوغ، به یکی از بزرگترین شرکت ها در جهان تبدیل شد.

دلیل برتری گوگل کروم برای موبایل و دسکتاپ

کلیک- اخیرا در مورد اینکه پیام رسان گوگل و اینکه چگونه از این اپلیکیشن فوق العاده روی دستگاه خود استفاده کنید مطلبی نوشتیم.

می دانیم که ممکن است برخی با این حرف مخالف باشند اما برای بسیاری از افراد بهترین کار این است که از اپلیکیشن های عرضه شده توسط گوگل برای سیستم عامل اندروید استفاده کنند. چون هم استفاده از آن ها آسان است هم در صورت بروز مشکل منابع کمکی فراوانی هستند که بتوانند مشکلتان را برطرف کنند. مثلا اگر مادرتان در استفاده از اپلیکیشن جی میل به مشکل بربخورد می توانید او را راهنمایی کرده و مشکلش را برطرف کنید چرا که شما هم از همان اپلیکیشن استفاده می کنید. اما اگر برای مثال در مورد اپلیکیشن ایمیلی که گلکسی ارائه کرده است با مشکل مواجه شود لازم است یک گوشی گلکسی داشته باشید تا بتوانید به او کمک کنید (و با داشتن یک گوشی از مارک های دیگر علیرغم داشتن سیستم عامل اندروید کمکی از دستتان بر نمی آید). این همان چیزی است که آی او اس در آن برتری دارد، یعنی یکنواختی و اتحاد بین اپلیکیشن های عرضه شده توسط اپل. از جمله این اپلیکیشن های یکنواخت می توان به مرورگرهای اینترنت، پیام رسان های متنی، شماره گیرهای تلفن، شماره تماس ها و ایمیل اشاره کرد.

فرقی ندارد کدام مدل از گوشی های آیفون را می خرید، موضوع این است که روی مدل های مختلف آیفون برنامه های نصب شده ای که توسط اپل ارائه شده است یکسان است. پر استفاده ترین این برنامه ها Phone، Safari، iMessage، Mail و Camera هستند اما در مورد اندروید اینگونه نیست. هر تولید کننده برنامه های مخصوص به خودش را عرضه می کند. اپلیکیشن مرورگر اینترنتی که برای LG G5 ارائه شده است با مرورگر اینترنت عرضه شده برای Galaxy S7 متفاوت است و هیچکدام از آن ها نیز کروم اختصاصی گوگل نیستند. کپی برداری از روی بسیاری از اپلیکیشن های اصلی و پر استفاده باعث شده است استفاده از گوشی ها کمی پیچیده شود و به همین دلیل پیشنهاد می کنم مطمئن شوید مرورگر پیشفرض گوشی و دسکتاپتان گوگل کروم است.

در اینجا می خواهم چند ویژگی گوگل کروم و دسکتاپ را بیان کنم؛ ویژگی هایی که این مرورگر را از بقیه جدا می کند.

۱

هنگام ورود (sign in) به گوگل کروم در تبلت، تلفن هوشمند و دسکتاپ می توانید بوک مارک ها، تاریخچه و تب ها را بین تمامی دستگاه هایتان که دارای گوگل کروم هستند همگام سازی کنید. اگر کارتان را نیمه رها کردید و می خواهید آن را با استفاده از گوگل کروم در منزلتان ادامه دهید فقط کافی است قبل از آن از طریق قسمت sign in وارد گوگل کروم شوید.

وارد شدن به کروم چگونه به شما کمک می کند

  • تمام اطلاعات بدست آمده از جستجوهای شما، اعم از بوک مارک ها، تاریخچه ها، گذر واژه ها و دیگر موارد در حساب کاربری گوگل کروم ذخیره و همگام سازی می شود. سپس با هر دستگاهی که وارد حساب کاربری خود در گوگل کروم شوید این اطلاعات در دسترس شما خواهد بود و همچنین هر گونه تغییری که در اطلاعات خود ایجاد کنید با دیگر دستگاه هایتان همگام سازی می شود، فقط کافی است به حساب کاربری خود در گوگل کروم وارد شوید.
  • اگر کامپیوترتان دزدیده یا دچار اشکال شود، می توانید تمام بوک مارک ها، تاریخچه، گذرواژه ها و دیگر موارد را فقط با وارد شدن به حساب کابری خود در گوگل کروم بازگردانی کنید.
  • استفاده از سرویس های گوگل مانند یوتیوب، جی میل و جستجو راحت تر می شود چون بصورت خودکار وارد آن ها می شوید.

هنگام جستجو، در دیتای موبایل خود صرفه جویی کنید

به کمک ویژگی مدریت پهنای باند و فشرده سازی داده ها در گوگل کروم اندروید و آی او اس می توانید تا ۵۰ درصد در استفاده از دیتای گوشی هنگام جستجو در اینترنت صرفه جویی کنید.

صرفه جویی در دیتا چگونه انجام می شود؟

هنگام استفاده از این ویژگی سرورهای گوگل میزان داده هایی که هنگام بازدید از وب سایت ها دانلود می شود را کاهش می دهند.

توجه: هنگام استفاده ویژگی صرفه جویی در داده ها، میزان داده ها در صفحات ایمن که آدرس آنها با https شروع می شود یا همان صفحات ناشناس، کاهش پیدا نمی کند.

۲

اگر ویژگی صرفه جویی در داده ها روشن باشد:

  • ممکن است برخی از وب سایت ها نتوانند مکان شما را دقیقا مشخص کنند
  • ممکن است برخی تصاویر زیاد واضح نباشند.
  • ممکن است وب سایت های داخلی از قبیل وب سایت های داخلی شرکتتان بارگذاری نشود.
  • ممکن است سایت هایی که حامل تلفن همراهتان برای معتبر سازی استفاده می کند کار نکند. مثلا ممکن است برای ورود به وب سایت ارائه دهنده اینترنت خود مشکل داشته باشید.
  • اگر فایل /etc/hosts را بصورت دستی تغییر دهید ممکن است تنظیمات محلی شما نادیده گرفته شود.

روشن کردن ویژگی صرفه جویی در دیتا

دستگاه های اندروید:

  1. گوگل کروم را باز کنید
  2. از منوی کروم گزینه Settings را انتخاب کنید
  3. روی Data Saver زیر گزینه Advanced کلیک کنید
  4. کلید را به سمت On بکشید. هر زمان که بخواهید می توانید آن را Off کنید

Chrome Web Store

Chrome Web Store یک بازار آنلاین است که می توانید هزاران اپلیکیشن، افزونه و تم برای گوگل کروم در آن بیابید.

برای گشت و گذار و جستجو در استور به این آدرس بروید chrome.google.com/webstore یا روی آیکن استور در صفحه تب جدید کلیک کنید.

ترجمه در مرورگر

گوگل کروم نخستین مرورگری است که ترجمه ماشینی را بدون نیاز به افزونه یا پلاگین خاص درون خودش جای داده است. هنگامی که زبان صفحه باز شده با زبان تنظیم شده در مرورگر مطابقت نداشته باشد، بصورت خودکار از شما می پرسد که آیا می خواهید صفحه باز شده به زبان شما ترجمه شود یا خیر.

تم ها

مرورگرتان را بوسیله تم هایی از هنرمندان سرتاسر دنیا شخصی سازی کنید.

حالت ناشناس

اگر نمی خواهید گشت گذارتان در اینترنت در تاریخچه مرورگر ذخیره شود می توانید در حالت ناشناس به گشت و گذار در اینترنت بپردازید.

دانلود گوگل کروم

این نرم افزار رایگان است و از آدرس های زیر می توانید آن را دانلود کنید:

منبع: androidguys

ارسال نظر