از رویداد CES 2016 چه انتظاراتی داریم؟

رفته رفته وارد سال 2016 میلادی می‌شویم و شروع سال میلادی جدید به معنای نزدیک شدن به بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با قطعات و لوازم الکترونیکی است. امسال منتظر چه اتفاقاتی در این رویداد هستیم؟ هر ساله نمایشکاه CES طی ماه ژانویه در لاس وگاس ایالا متحده برگزار می‌شود و کمپانی‌های متعددی از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و از جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط با دانش الکترونیک خود رونمای می‌کنند.

از رویداد CES 2016 چه انتظاراتی داریم؟

هر ساله نمایشکاه CES طی ماه ژانویه در لاس وگاس ایالا متحده برگزار می‌شود و کمپانی‌های متعددی از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و از جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط با دانش الکترونیک خود رونمای می‌کنند.

نمایشگاه CES 2016 هم به طور رسمی از روز ششم تا نهم ماه ژانویه مصادف با شانزدهم الی نوزدهم دی ماه برگزار خواهد شد. از اینرو هر روز شایعات و اخبار گسترده‌ای در رابطه با این رویداد و همچنین برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های گوناگون برای این نمایشگاه منتشر می‌شود. در CES 2016 کمپانی‌های بنامی همچون هوآوی، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، انویدیا، کوالکام و ... حضو پیدا می‌کنند و از تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز خود پرده‌برداری خواهند کرد. ما در این مقاله‌ی اختصاصی قصد داریم که مروری بر وقایع احتمالی نمایشگاه CES 2016 داشته باشیم. به بیان دیگر در این مقاله به بررسی عملکرد احتمالی برخی از شرکت‌های بزرگ و معروف در رویداد CES 2016 و پیش بینی اتفاقات این نمایشگاه می‌پردازیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کلیک همراه باشید.

هوآوی در CES 2016

کمپانی چینی هوآوی طی دو سال اخیر و به ویژه در سال 2015 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این شرکت در سال 2015 رسما بعد از سامسونگ و اپل به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی عرضه کننده‌ی گوشی در دنیا شناخته شد. همکاری این کمپانی با شرکت گوگل به منظور تولید گوشی هوشمند نکسوس 6 پی هم از دیگر عوامل موثر در کسب موفقیت این شرکی چینی محسوب می‌شود. اما هوآوی برای CES 2016 چه برنامه‌ریزی دارد؟

73-1

طبق گزارشات به دست آمده، انتظار داریم که هوآوی در رویداد CES 2016 رسما از عرضه‌ی گوشی هوشمند میت 8 در بازارهای غربی خبر دهد. احتمال دارد که این گوشی هوشمند وارد بازارهای ایالات متحده نیز شود. در این بین برخی دیگر از محصولات هوآوی نظیر گوشی هوشمند آنر 5 ایکس، آنر 6 پلاس و آنر 7 نیز احتمالا به بازار کشورهای غربی راه پیدا می‌کنند. همچنین احتمال دارد که هوآوی در نمایشگاه CES 2016 از نسخه‌ی جدید ساعت هوشمند خود و یا دستبد هوشمند جدیدی رونمایی کند.

سامسونگ در CES 2016

در ابتدا شایعاتی مبنی بر احتمال رونمایی زودهنگام از پرچمدار جدید سال 2016 سامسونگ در رویداد CES 2016 منتشر شد، اما پس از مدتی مشخص شد که سامسونگ برای نمایشگاه CES هیچ برنامه‌ریزی برای رونمایی از گوشی‌های پرچمدارش ندارد. بنابراین سامسونگ برای رویداد CES 2016 چه تدابیری را اندیشیده است؟

73-2

بر اساس تازه‌ترین خبرهایی که به طور رسمی از سیو این شرکت کره‌ای منتشر شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند SUHD خود با قابلیت پشتیبانی از اینترنت اشیاء و تکنلوژی اسمارت‌تینگز رونمایی کند. علاوه بر این، احتمالا سامسونگ از سری جدید نوت‌بوک‌هایش نیز در رویداد CES 2016 رونمایی می‌کند. همچنین برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که سامسونگ در این نمایشگاه چند دوربین حرفه‌ای جدید را نیز معرفی خواهد کرد. شایان ذکر است که این احتمال وجود دارد که سامسونگ در CES 2016 از تبلتی جدید و یا چند گوشی میان رده‌ی جدید نیز رونمایی کند.

سونی در CES 2016

73-3

به نظر ما سونی در نمایشگاه CES امسال، بیشتر توجه خود را بر روی تلویزیون‌هایش و یا کنسول‌های بازی پلی استیشن خود متمرکز می‌کند. این شرکت در رویداد CES 2015 از گوشی هوشمند Xperia M4 Aqua و همچنین تبلت اکسپریا زد 4 رونمایی کرد، بنابراین این احتمال وجود دارد که سونی در نمایشگاه CES امسال هم از گوشی هوشمند میان رده‌ای رونمایی کند.

ال‌جی در CES 2016

کمپانی ال‌جی در CES 2015 با معرفی گوشی هوشمند جی فلکس 2 رسما اولین شرکتی بود که از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 810 در یک گوشی استفاده‌ی رسمی و تجاری به عمل آورد. بنابراین شاید در CES 2016 ال‌جی از نسخه‌ی سوم گوشی هوشمند جی فلکس خود رونمایی کند، اگرچه اخبار پیشین منتشر شده حاکی از آن بوده که ال‌جی دیگر قصد طراحی نسل جدید سری محصولات جی فلکس را نداشته و در سال 2016 نسخه‌ی جایگزین گوشی وی 10 را معرفی می‌کند.

73-4

اما انتظار داریم که کمپانی کره‌ای ال‌جی در نمایشگاه CES 2016 از چند گوشی هوشمند میان زده و پایین رده رونمایی کند. سال گذشته هم ال‌جی دست به اقدامی مشابه زد و چندین محصول را در این دسته معرفی کرد. همچنین چندی پیش دریافتیم که ال‌جی قصد دارد در نمایشگاه CES 2016 از هدست بلوتوث جدیدی با نام LG TONE+ رونمایی کندف بنابراین احتمال در CES امسال بخشی از فعالیت‌های ال‌جی در زمینه‌ی تکنولوژی‌های صوتی خواهد بود. ضمنا مطمئنا ال‌جی در CES 2016 از نسل جدید تلویزیون‌های خود و شاید هم آخرین پیشرفت‌های مربوط به تکنولوژی صفحه نمایش خود رونمایی کند.

ایسوس در CES 2016

این احتمال وجود دارد که ایسوس در نمایشگاه CES 2016 از گوشی هوشمند زن‌فون 3 خود رونمایی کنده و عرضه‌ی آن را به بازارهای غربی و ایالات متحده مقدور سازد. شاید این گوشی هوشمند از رمی 4 گیگابایتی و سیستم روی چیپی (SoC) از سری محصولات کمپانی اینتل بهره‌مند شود.

73-5

همچنین پیش بینی می‌شود که ایسوس در CES 2016 بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را بر روی معرفی نسل‌های جدید لپ‌تاپ‌هایش متمرکز کند. ایسوس پیش از این در نمایشگاه‌های CES گذشته همواره از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های جدیدی رونمایی کرده، بنابراین احتمال رونمایی این شرکت از محصولات مشابه در CES 2016 چندان دور از انتظار نیست. ضمنا این احتمال وجود دارد که ایسوس در این نمایشگاه از چند گوشی هوشمند رده پایین نیز رونمایی کند.

زد‌تی‌ای در CES 2016

73-6

شایعات زیادی در رابطه با برنامه‌ریزی کمپانی زد‌تی‌ای در رویداد CES 2016 منتشر شده است. بر این اساس گفته شده که شاید این شرکت از گوشی هوشمند نوبیا زد 11 (Nubia Z11) خود رونمایی کند که احتمالا به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 مجهز می‌شود. با این وجود هنوز مشخص نیست که زد‌تی‌ای برای CES 2016 چه تدابیری را در سر دارد. اما پیش بینی می‌شود که این شرکت حداقل از چند گوشی میان رده و پایین رده در طول نمایشگاه CES امسال رونمایی کند.

اچ‌تی‌سی در CES 2016

73-7

انتظار داریم که کمپانی اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES 2016 از چند گوشی هوشمند پایین رده و میان رده رونمایی کند. علاوه بر این، اچ‌تی‌سی به طور حتم در این نمایشگاه از اولین هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود با نام Vive VR رونمایی خواهد کرد. بنابراین اطلاعات دقیق مربوط به این هدست، زمان عرضه، قیمت، قابلیت‌ها و ... آن در رویداد CES 2016 اعلام می‌شوند.

سایر کمپانی‌های فعال صنعت موبابل در CES 2016

73-8

علاوه بر کمپانی‌هایی که به نام آن‌ها و برنامه‌ریزی‌های احتمالی آن‌ها اشاره مردیم، شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که کم و بیش در حوزه‌ی موبایل و تکنولوزی فعالیت داشته و در رویداد CES 2016 نیز حضور پیدا می‌کنند. این کمپانی هم برای این رویداد تدابیر خاص خود را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال می‌توان به شرکت‌هایی همچون ایسر، لنوو، LeTV و ... اشاره داشت. بنابراین در CES 2016 شاهد رونمایی و معرفی تعداد زیادی محصول جدید خواهیم بود.

کوالکام، اینتل، انویدیا و سایر شرکت‌های فعال حوزه‌ی ریزپردازنده‌ها در CES 2016

کمپانی انویدیا در نمایشگاه CES از سیستم روی چیپ تگرا ایکس 1 (Tegra X1) خود رونمایی کرده بود، بنابراین پیش بینی می‌شود که این شرکت در CES 2016 نیز از یک تراشه‌ی قدرتمند جدید رونمایی کند. همچنین انتظار اقداماتی مشابه را از سوی شرکت اینتل نیز داریم، البته با این تفاوت که پردازنده‌های شرکت اینتل تنها به حوزه‌ی موبایل مربوط نشده و شاید به پردازنده‌های لپ‌تاپ‌ها و ... نیز مربوط شوند.

73-9

اما شرکت کوالکام در CES 2016 دست به چه اقدامی می‌زند؟ پیش بیی ما بدین صورت است ه کوالکام در نمایشگاه CES امسال اولین دستگاه هوشمند مجهز شده به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 را در پیش روی عموم مردم به معرض نمایش قرار دهد و بنچمارک‌های آن را ارائه کند. این دستگاه هوشمند می‌تواند یک تبلت را گوشی باشد.

ساعت‌های هوشمند در CES 2016

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، ظاهرا هوآوی در نمایشگاه CES 2016 از نسخه‌ی جدید ساعت هوشمندش رونمایی می‌کند. همچنین این شرکت قصد دارد که نسخه‌ای مجزا از ساعت هوشمند کنونی خود را برای بانوان عرضه کند که طراحی آن نسبتا ریف‌تر از نسخه‌ی اورجینال هوآوی واچ است.

73-10

پیش از این و در رویدادهای CES گذشته ساعت‌های هوشمند و غیر هوشمند متعددی از سوی برندهایی همچون موتورولا، ال‌جی، ایسوس، Tag، Fossil و ... رونمایی شدند، بنابراین مطمئنا در نمایشگاه CES 2016 هم شاهد رونمایی از تعداد زیادی ساعت هوشمند یا ساعت شیک و مجلسی جدید خواهیم بود.

هدست‌های واقعیت مجازی در CES 2016

73-11

رونمایی از هدست واقعیت مجازی Vive VR از سوی شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES امسال حتمی است. اما این احتمال وجود دارد که سایر شرکت‌های فعال در این زمینه هم از محصولات جدید خود رونمایی کنند. یکی از این محصولات هدست واقعیت مجازی اختصاصی سونی با نام Playstation VR است که پیش بینی شده در نمایشگاه CES 2016 از آن رونمایی شده و یا جنبه‌هایی از عملکرد آن به معرض نمایش گذاشته شود. علاوه بر این، شرکت‌هایی همچون IonVR و CastAR هم احتمالا از هدست‌های واقعیت مجازی جدید خود رونمایی می‌کنند.

تکنولوژی‌های مرتبط با صنعت خودرو در CES 2016

73-12

همانطور که می‌دانید صنعت خودرو نیز رو به روز پیشرفته‌تر و هوشمندتر می‌شود. بنابراین تعامل مابین لوازم و قطعات الکترونیکی و صنعت خودروسازی روز به روز در حال افزایش است. از اینرو انتظار داریم که در CES 2016 شاهد رونمایی از تکنولوزی‌های الکترونیکی جدیدی باشیم که به نوعی مرتبط با صنعت خودرو خواهند بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، بدون تردید در رویداد CES 2016 اتفاقات بسیار زیادی رخ خواهد داد و محصولات فوق‌العاده متنوعی از سوی کمپانی‌های گوناگون معرفی می‌شوند. ما در مقاله‌ی فوق تنها به برخی از شرکت‌های بنام صنعت موبایل و تکنولوژی اشاره کردیم و مروری بر برنامه‌ریزی‌های احتمالی این شرکت‌ها داشتیم، اما حقیقت امر در این است که تعداد کمپانی‌های شرکت کننده در نمایشگاه CES بسیار متعدد هستند. بنابراین محصولاتی که در این روداد رونمایی می‌شوند بی‌شمار خواهند بود. برای کسب اطلاعات جامع در رابطه با نمایشگاه CES 2016، اخبار مربوط به این رویداد را به طور دقیق از مجله‌ی اینترنتی کلیک دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال نظر